سنگ یاقوت کبود، تشخیص و خواص یاقوت کبود اصل، قیمت یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود، تشخیص و خواص یاقوت کبود اصل، قیمت یاقوت کبود
یاقوت کبود چه نوع سنگی است و نحوه تشخیص یاقوت کبود اصل چگونه است؟ انواع یاقوت کبود و 4 عامل موثر بر قیمت یاقوت کبود چیست؟ خواص یاقوت کبود در روایات چیست؟

یاقوت کبود به زبان انگلیسی Sapphire از جمله اسرارآمیزترین و با‌اصالت‌ترین سنگ‌های قیمتی است که در طراحی جواهرات کلکسیونی و نفیس به خصوص انگشتر طلا زنانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. نمونه‌های متنوع این سنگ باارزش و کیفیت متفاوت وجود دارند که شناخت ویژگی ها و خواص سنگ یاقوت کبود و مزیت‌های هر یک می‌تواند به شما در شناخت و تهیه‌ی یک جواهر قیمتی کمک دهنده باشد.

یاقوت کبود به زبان انگلیسی Sapphire

نقطه عطف یاقوت کبود در رنگ‌بندی منحصربه‌فرد آن است که طیفی بسیار درون‌گرا و خردمند از آبی پررنگ را به نمایش می‌گذارد. در ادبیات عمومی به هر نوع یاقوتی که طیف‌های رنگی سرخ و صورتی را نشان ندهد یاقوت کبود گفته می‌شود. بااین‌حال تمرکز ما در این مقاله بر روی یاقوت کبود با طیف‌های رنگی آبی است. هرچند یاقوت در طیف‌های رنگی متفاوتی موجود است بااین‌حال ساختار و ترکیب هر یک می‌تواند متفاوت باشد.

حتی یک سنگ یاقوت کبود نسبت به سنگ یاقوت کبود دیگر با ظاهر نسبتاً مشابه می‌تواند انرژی و احساسات کاملاً متفاوتی را به نمایش بگذارد و این موضوع تأثیر پذیرفته از محل پیدایش، میزان خلوص و سفری است که پس از خروج از دل زمین طی کرده است.

نوع جواهر و رکابی که سنگ یاقوت کبود در آن جا خوش کرده است نیز در ادامه بر احساسات و انرژی سنگ تأثیرگذار هستند و چنانچه علاقه دارید از خواص سنگ یاقوت کبود بهره ببرید، درک این قبیل ویژگی‌ها می‌تواند بسیار کمک دهنده باشد.

طلا و جواهر با یاقوت کبود

یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی یاقوت کبود است، این سنگ زیبا را می‌توان در انواع زیورآلات مخصوصا انگشتر یاقوت کبود مردانه و انگشتر یاقوت کبود زنانه به کار برد. خرید زیورآلاتی که در آنها یاقوت کبود به کار رفته است بسیار جذاب به نظر می‌رسد، به ویژه انگشتر یاقوت کبود، می‌تواند جلوه دستان شما را چندین برابر کند. در این مقاله قصد داریم به خصوصیات و ویژگی‌ها و خواص سنگ یاقوت کبود بپردازیم. اگر از طرفداران سنگ یاقوت کبود آبی هستید با ما همراه باشید.

شناخت سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت از آلومین خالص تشکیل شده است، ممکن است این ماده معدنی با کمی آهن یا کروک نیز آغشته باشد، خواستگاه یاقوت کبود کوه‌های آتش‌فشانی قدیمی در هندوستان و تبت است، این سنگ زیبا و درخشان دارای انواع مختلفی است که بهترین و قیمتی‌ترین آن سنگ کبود یا یاقوت کبود است، ریشه کلمه یاقوت از کلمه یونانی huakinthos گرفته‌شده است که در زبان عربی به آن یاقوت و در زبان فارسی اصیل به آن یاکَند گفته می‌شود.

شناخت سنگ یاقوت کبود

ازنظر سختی سنگ یاقوت بعد از الماس قرار می‌گیرد و از خانواده کوراندوم که نوعی کانی سنگ‌های آذرین است محسوب می‌شود، در سنگ یاقوت خام مقدار کمی ناخالصی عنصرهایی چون تیتانیوم، مس، منگنز، کروم و آهن وجود دارد، وجود همین ناخالصی‌ها است که باعث می‌شود کوراندوم در رنگ‌های مختلفی چون آبی، زرد، سرخ، صورتی، نارنجی و بنفش دیده شود. کوراندوم‌هایی که رنگی جز سرخ و صورتی داشته باشند را یاقوت کبود می‌نامند و رنگ سرخ یا صورتی کوراندوم را یاقوت قرمز می‌گویند.

سنگ کبود یا یاقوت کبود

رنگ آبی سنگ یاقوت کبود آبی به دلیل وجود تیتانیوم و آهن است. به یاقوت کبود سنگ سفایر نیز گفته می‌شود؛ اما در حالت عامیانه به هر رنگی از سنگ یاقوت که قرمز یا صورتی نباشد سفایر اطلاق می‌شود.

خواص سنگ یاقوت کبود تأثیر پذیرفته از چه ویژگی‌هایی است؟

شما در فرهنگ عمومی افسانه‌های متنوعی در مورد خواص سنگ یاقوت کبود و خاصیت سنگ یاقوت کبود شنیده‌اید و خواهید شنید. اصولاً خاصیت یک سنگ قیمتی تأثیر پذیرفته از ویژگی‌های حسی آن است و لایه‌ای پنهان و عمیق بین ارتعاشات یک سنگ پرقدرت مثل یاقوت کبود و سیستم روانی انسان ایجاد خواهد شد.

در این زمینه احساسات درونی شما سروسامان متفاوتی خواهند گرفت و فرمان‌های روح به مراکز مختلف بدن و از طریق غدد ارسال خواهد شد. سنگ یاقوت کبود با رنگ‌بندی آبی پررنگ خود، ارتباط مستقیمی با چاکرای چشم سوم دارد. این ویژگی‌های سنگ یاقوت کبود کمابیش می‌تواند بر چاکرای گلو نیز تأثیر بگذارد. چراکه رنگ‌بندی این چاکرا نیز با غلبه‌ی طیف‌هایی از آبی روشن شکل‌گرفته است.

خواص سنگ یاقوت کبود

اما در اینجا قصد داریم در مورد چاکرای چشم سوم صحبت کنیم. این چاکرا قدرت‌های بسیار متنوع و کاربردی را در خود پنهان دارد. هیپنوتیزم و تلقین‌پذیری با این چاکرا مرتبط است. افرادی که چاکرای چشم سوم ضعیفی دارند به‌سادگی می‌توانند فریب بخورند و تحت‌تأثیر شایعات، دروغ‌ها و احساسات منفی قرار بگیرند. طبعاً این موضوع در تلقین‌پذیری در مورد بیماری‌ها و درمان آن‌ها نیز مؤثر خواهد بود.

آسیب‌پذیری چاکرای چشم سوم و درمان به‌وسیله‌ی سنگ یاقوت کبود

حال می‌توانید تصور کنید که این چاکرا تا چه اندازه در درون عموم ما انسان‌ها متوجه آسیب و ضعف است. سنگ یاقوت کبود در این زمینه مانند یک بوستر عمل می‌کند. به‌تنهایی نه لزوماً کاربرد مثبت دارد و نه منفی. این قصد شماست که تعیین می‌کند سنگ یاقوت کبود به‌صورت مثبت وارد عمل شود یا منفی.

به‌این‌ترتیب شما در طول تاریخ و حتی امروز، شاهد کاربرد خواص یاقوت کبود در زمینه‌ی ساخت طلسم یاقوت کبود و موارد مشابه هستید. کار جادوگران و افراد مدیوم با چشم سوم پیوند قوی و نزدیک دارد. پس داشتن یک تراش یاقوت کبود می‌تواند به آن‌ها جهت ایجاد طلسم‌هایی قوی و پیچیده‌تر کمک کند.

درمان با سنگ یاقوت کبود

ما هیچ‌وقت به شما توصیه نمی‌کنیم که از سنگ یاقوت کبود در مصارف جادویی بهره ببرید. حتی اگر احساس می‌کنید که یک حرکت جادویی می‌تواند مفید یا سفید واقع شود و زندگی شما یا دیگران را نجات دهد. این موضوع نظم طبیعت را به‌هم‌ریخته و می‌تواند در ادامه آسیب‌های بیشتری را متوجه چاکرای چشم سوم و دیگر مراکز انرژی بدن شما کند.

شما می‌توانید از این سنگ قیمتی کمیاب، برای تقویت سیستم‌های انرژی بدن خود و بخصوص به‌عنوان بوستری برای درک بیشتر حقیقت استفاده کنید. انسانی که قادر است با قدرت بیشتری دروغ را از حقیقت تشخیص دهد، در جریان زندگی می‌تواند خود را از آسیب‌های متعددی نیز به‌سادگی حفظ کند. بسیاری از چالش‌ها و مصیبت‌های زندگی درنتیجه‌ی ناآگاهی و فریب خوردن ایجاد می‌شوند.

باور کردن یک دروغ می‌تواند به‌سادگی شمارا در جریان سلسله‌ای از انتخاب‌های مخرب و منفی قرار دهد و سرنوشت شمارا دستخوش تغییر کند. یک فرد معنوی با آگاهی بالا نسبت به دروغ و حقیقت، به‌سادگی هیپنوتیزم نشده و تحت‌تأثیر بازی‌های روانی و فکری افراد شرور قرار نمی‌گیرد.

خواص یاقوت کبود در روایات چیست؟

انگشتر طلای یاقوت کبود

سنگ یاقوت دارای ویژگی‌هایی است که آن را از سایر سنگ‌ها جدا می‌کند. در این بخش به برخی از خواص یاقوت کبود در روایات مختلف اشاره کنیم:

- از خواص یاقوت کبود در روایات این است که در زمان‌های قدیم سفایر نام ستاره‌ای بوده که به‌عنوان محافظ در مقابل چشم‌زخم و انعکاس‌دهنده نیات پلید به بدخواهان مورداستفاده قرار می‌گرفت و جادوگران از این خواص سنگ یاقوت کبود برای بالا بردن قدرت و کنترل انرژی جادوگری استفاده می‌کردند.

- یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و خواص سنگ یاقوت کبود سختی و استحکام آن است، همان‌طور که گفتیم سنگ یاقوت بعد از الماس دومین سنگ قیمتی سخت در دنیا است.
- شاید جالب باشد بدانید که معادن سفایر بازمانده رگه‌های آتش‌فشانی و دگرگون‌شده سنگ گرانیت و مرمر هستند، این معادن عموماً در کنار رودخانه و دامنه کوه دچار هوازدگی شده و سنگ یاقوت کبود را ایجاد کرده‌اند، بیشتر این معادن در برمه، برزیل، استرالیا، امریکای شمالی، تایلند و افریقا یافت می‌شود.
- سنگ یاقوت کبود به دلیل زیبایی، درخشندگی و استحکام بالایی که دارد همیشه موردتوجه پادشاهان بوده است، به همین دلیل اکثر پادشاهان از انگشتر یاقوت کبود به‌عنوان طلسم قدرت استفاده می‌کنند و این یکی دیگر از خواص سنگ یاقوت کبود است.
- از از خواص یاقوت کبود در روایات این است که: مردمان باستان اعتقاد داشتند که سنگ یاقوت آبی خطر چشم‌زخم و چشم‌شور را دور می‌کند.
- باستانیان معتقد بودند که سنگ یاقوت کبود محافظ طبیعی در مقابل هر نوع سم و زهر است و اگر یک مار را در یک ظرف در بسته در کنار سنگ یاقوت کبود قرار دهید می‌میرد.

خواص یاقوت کبود در روایات


- یکی دیگر از از خواص یاقوت کبود در روایات باستانی می‌گوید که مادر طبیعت روی سنگ بزرگی از یاقوت کبود استراحت می‌کند و رنگ آبی آسمان منعکس‌کننده رنگ این کریستال آبی بزرگ است.
- از خواص سنگ یاقوت کبود ساختار کریستالی آن است که سه‌گوش دارد و باعث تعادل چاکراهای پنجم و ششم در بدن می‌شود.
- هندی‌ها از از خواص یاقوت کبود در روایات خود می گویند، سنگ یاقوت کبود را سمبل ستاره زحل بوده و معتقدند که دروازه‌ای به‌سوی قلمروهای آسمانی است.
- از خواص سنگ یاقوت کبود در روایات روشنگری و وضوح دریافت پیام‌های الهی است به همین دلیل توصیه می‌شود که در زمان مدیتیشن یا وقتی می‌خواهید سریع به آرامش برسید از زیورآلاتی با سنگ یاقوت کبود استفاده کنید.
- خواص سنگ یاقوت کمک می‌کند که به آمال و آرزوهای مادی خود دست پیدا کنید، باعث افزایش رزق شده و حافظ ثروت مادی شما خواهد بود.
- یکی دیگر از خواص سنگ یاقوت کبود حفظ تمرکز است، با استفاده از این سنگ زیبا و آبی‌رنگ می‌توانید افکار خود را ساماندهی کرده و با آرامش بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

خواص یاقوت کبود برای سلامتی بدن

آویز طلای یاقوت کبود

شاید جالب و غیر باور باشد اما حقیقت دارد که یاقوت کبود دارای خواص تأیید شده‌ای روی سلامت روح و جسم است، ازنظر دانشمندان یاقوت آبی نشان خرد، سلطنت، رهبری و آگاهی است به همین دلیل سالیان سال به‌عنوان یک گوهر مقدس شناخته‌شده است به‌طوری‌که بسیاری اعتقاد دارند که این سنگ قیمتی حتی خاصیت شفابخشی دارد.

  1. یکی از خواص سنگ یاقوت کبود این است که می‌توان برای یاقوت آبی در نظر گرفت استفاده از یک آویز یاقوت کبود یا انگشتر یاقوت کبود در بهبود بیماری‌های شوره سر، آکنه و جوش، بیماری‌های تیروئید، افسردگی، سرگیجه، خونریزی‌های داخلی و بیماری‌های قلب و عروق است.
  2. برای بهبود عملکرد عضلات، سیستم گردش خون، استخوان‌ها، مغز و اعصاب و سیستم‌های بویایی و بینایی می‌توان از یاقوت کبود کمک گرفت.
  3. در علم روانشناسی از خواص سنگ یاقوت کبود گفته می‌شود که یاقوت کبود باعث تمرکز و آرامش ذهن بیمار می‌شود و به درمان اکثر بیماری‌های روحی کمک بسیاری می‌کند.
  4. از کریستال‌های آبی یاقوت کبود برای دور سازی انرژی‌های منفی استفاده می‌کنند.
  5. از خواص سنگ یاقوت کبود می توان به تقویت پوست، مو و بهبود رشد ناخن و مو اشاره کرد و می‌توان از آویز و پلاک طلا یاقوت کبود استفاده کرد.
  6. از خواص سنگ یاقوت کبود این است که با کنترل سیستم عصبی بدن در انتقال پیام‌های الکتریکی باعث کاهش بیماری‌هایی با منشأ عصبی می‌شود. به همراه داشتن یکی از طلا و جواهرات سنگ یاقوت کبود می‌تواند باعث آرامش روحی در شرایط پرفشار مثل زندگی در شهرهای بزرگ باشد.
  7. خاصیت سنگ یاقوت کبود باعث کاهش عصبانیت، تنظیم خواب، درمان سرگیجه و تعریق زیاد باشد.
  8. یکی از از خواص سنگ یاقوت کبود بسیار قدیمی می‌گوید استفاده از آویز بچه گانه یاقوت کبود برای کودکانی که دارای لکنت هستند مفید است.

انواع یاقوت کبود چه ویژگی‌هایی دارند و چه خواصی را در اختیار شما قرار خواهند داد؟

خواص یاقوت کبود - عکس سنگ یاقوت - زر

انواع یاقوت کبود را می‌توان بر اساس تفاوت ساختار و کیفیت به دسته‌بندی‌های گوناگونی اختصاص داد. نمونه‌های ویژه و بسیار باکیفیت یاقوت کبود را به‌سادگی نمی‌توان پیدا کرد و در رنج قیمتی بسیار بالایی نیز قرار دارند. این سنگ در رقابت با الماس است درواقع بعد از الماس، یاقوت کبود را می‌توان سرسخت‌ترین سنگ قیمتی به شمار آورد.

باکیفیت‌ترین نمونه‌ی یاقوت کبود در کشمیر یافت می‌شود. بیشتر نمونه‌های خوش‌رنگ یاقوت کبودی که در بازار مشاهده می‌کنید یا نمونه‌های سنتتیک هستند که از ارزش خریدوفروش خاصی برخوردار نیستند یا نمونه‌هایی حرارت دیده هستند که سبب ارتقای کیفیت بصری محصول شده است.

حرارت دادن و تغییر رنگ یاقوت لزوماً باعث کاهش قیمت آن نمی‌شود و بسته به میزان حرفه‌ای بودن انجام این کار می‌تواند حتی باعث افزایش قیمت به میزان قابل‌توجهی نیز شود چراکه این فرایند عملاً قادر است تا کیفیت و بافت یاقوت کبود را بهبود ببخشد. تشخیص یاقوت کبود اصل از طریق در دست گرفتن و مشاهده‌ی مستقیم سنگ کمابیش امکان‌پذیر است.

شما نمونه‌هایی از یاقوت زرد را مشاهده می‌کنید که ممکن است به آن‌ها نام یاقوت کبود اختصاص داده شود. در واقع یاقوت کبود ازجمله سنگ‌هایی است که از دیرباز و در فرهنگ‌های مختلف، اسامی و دیدگاه‌های اشتباهی در مورد آن وجود داشته است.

تفاوت نمونه‌های زردرنگ یاقوت با نمونه‌ی آبی در وجود تیتانیوم در ساختار آن‌هاست. در یاقوت زرد، وجود آهن سبب ایجاد این رنگ‌بندی شده است و شما عموماً طیف‌های رنگی درون‌گرا و خوش‌طعمی از زرد را در ساختار این طیف از سنگ‌ها مشاهده می‌کنید. اما زمانی که عنصر تیتانیوم نیز به این ترکیب اضافه شود، سنگ یاقوت کبود ایجاد خواهد شد.

نحوه تشخیص یاقوت کبود اصل از بدل

 تشخیص یاقوت کبود اصل

چند راه برای تشخیص یاقوت کبود اصل از مصنوعی وجود دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

- یاقوت کبود اصل شفاف نیست

عکس یاقوت کبود اصل

یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص سنگ یاقوت کبود اصل شفافیت آن است، یاقوت‌های کبود مصنوعی غالباً شفاف هستند، اما یاقوت کبود اصل به‌هیچ‌عنوان شفافیت شیشه‌ای ندارد، یاقوت‌های کبود مصنوعی با شفافیت زیاد را در بازار با نام یاقوت شمش، یاقوت سنتتیک و یا یاقوت روسی می‌شناسند که هیچ ارزش مادی ندارد.

- یاقوت کبود اصل دارای حباب نیست

یاقوت کبود اصل

یکی دیگر از راه‌های تشخیص یاقوت کبود اصل این است که به‌هیچ‌عنوان دارای حباب نیست، سنگ‌های قیمتی طبیعی دارای حباب نیستند، اما اگر یاقوت را به شکل مصنوعی و با پرکردن با شیشه بازسازی کنند داخل آن حباب‌های بسیار ریزی ایجاد می‌شود.

- یاقوت کبود اصل شفاف

گاهی اوقات یاقوت آبی را به استفاده از فرآیند دیفیوژن شفاف می‌سازند، بنابراین درصورتی‌که مشاهده کردید یاقوت کبود بسیار شفاف است در مورد این مسئله از فروشنده سؤال کنید. یاقوت دیفیوژن اگرچه اصل است اما دارای ارزش مادی کمتری است.

روش پاک‌سازی یاقوت کبود

پاکسازی یاقوت کبود - زر

هیچ فرقی نمی‌کند که سنگ یاقوت متعلق به شما خام است، یا به‌صورت یک انگشتر یاقوت کبود زنانه، یک نیم ست یاقوت کبود طلا، گوشواره یاقوت کبود یا آویز طلا باشد، برای پاکسازی یاقوت کبود، این سنگ طبیعی می‌توانید در یک مدت زمان یک‌ساعته آن را زیر نور مستقیم آفتاب قرار داده و یا در طول یک ماه دو یا سه بار در نمک مرطوب دریا قرار دهید. با کمک این دو روش یاقوت کبود شما پاک‌سازی می‌شود.

اصیل‌ترین یاقوت کبود به کجا تعلق دارد؟

یاقوت کبود اصل، متعلق به کشمیر است، البته که یافتن این یاقوت کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل سنگ یاقوت اصل کشمیری ازجمله گران‌ترین سنگ‌های جهان محسوب می‌شود. حتی برندهای محبوب و مشهور جواهرات نیز از سنگ‌هایی باکیفیت کمتر از سنگ یاقوت کبود کشمیر استفاده می‌کنند.

عکس یاقوت کبود کشمیر - زر

چرا استفاده از سنگ یاقوت کبود در طراحی جواهرات مخصوص آقایان توصیه‌شده است؟

یک دلیل ساده مقاومت بسیار بالای این سنگ است و افرادی که چالش‌هایی در مورد شکستن و آسیب‌دیدن سنگ نگین‌دارند می‌توانند به سراغ انتخاب جواهراتی از جنس یاقوت کبود بروند. این موضوع در مورد انتخاب نگین حلقه‌ی ازدواج که می‌تواند به طور دائم مورداستفاده قرار بگیرد ایده‌ای بسیار جالب و کاربردی است.

عکس انگشتر طلا مردانه یاقوت کبود و برلیان - زر

بااین‌حال هیچ محدودیت جنسیتی در مورداستفاده از سنگ یاقوت کبود وجود ندارد و شما می‌توانید انواع جواهرات یاقوت کبود را مورداستفاده قرار دهید. در این بخش جنجالی به‌مرور چند محصول از کلکسیون فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات زر و خواص هر یک از انواع جواهرات یاقوت کبود بسته به نوع استفاده‌ی آن خواهیم پرداخت.

یک دستبند یاقوت کبود می‌تواند احساس اتکابه‌نفس و ترکیب چاکرای زرد و آبی را ایجاد کند درحالی‌که یک انگشتر یاقوت کبود می‌تواند احساسی از اندیشمند بودن و اتصال چاکرای چشم سوم و گلو را ایجاد کند. این حساسیت‌های ظریف و شناخت هر یک می‌تواند به شما در جریان انتخاب و خرید جواهرات قیمتی بسیار کمک دهنده باشد.

خواص انگشتر یاقوت کبود، تأثیر طراحی و تراش در بهبود ویژگی‌های حسی

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفته شد، نوع جواهر و طرح به‌کاررفته در ساخت آن می‌تواند در شکل‌گیری انرژی و تأثیر آن تأثیر چشمگیری داشته باشد. برخی عقیده دارند که استفاده از سنگ‌های تراش نخورده یا راف می‌تواند تأثیر اصیل و اولیه‌ی سنگ قیمتی را حفظ کند بااین‌حال این موضوع را می‌توان به‌راحتی مورد نقد قرارداد.

 درواقع سنگ‌های قیمتی زمانی تأثیر خود را نشان خواهند داد که با شما در یک پیوند قلبی قرار گیرند و جواهرات می‌توانند به‌صورت کاربردی بر روی دست یا گردن شما قرار گرفته یا در کنار گوش‌های شما بدرخشند. این در حالی است که یک سنگ راف در سطح فیزیکی کاربردی نیست و صرفاً شما می‌توانید به مشاهده‌ی آن بپردازید یا با آن مراقبه کنید.

عکس انگشتر طلا زنانه یاقوت کبود و برلیان - زر

برای شروع از شما می‌خواهم تا به ویژگی‌های فیزیکی این انگشتر زنانه توجه داشته باشید. انگشتر بال فرشته طلا زنانه جواهر یاقوت و برلیان مدل rgf1772 نمونه‌ای موفق از طراحی یک انگشتر با نگین یاقوت کبود است که شکل متقارن انواع انگشتر کلاسیک را زیر پا گذاشته و تصویری معنوی و خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد. این انگشتر با تأثیر بصری ویژه‌ی خود می‌تواند به‌راحتی ذوق و شعف بیشتری را در چشمان بیننده‌ی خود ایجاد کند و او را در مورد مفهوم و ویژگی‌های شهودی این سنگ کنجکاو کند.

عکس انگشتر طلا زنانه پروانه - زر

در نمونه‌های پیش رو چیزی مثل انگشتر پروانه طلا و جواهر یاقوت کبود و برلیان مدل rgf1762 مجددا عناصر بصری خود را با ویژگی‌های شهودی و حقیقت‌جویی سنگ یاقوت کبود پیوند داده است. پروانه‌ها موجوداتی اسرارآمیز هستند که باظرافت و آرامش قادرند پلی را میان احساسات ما ایجاد کنند. به‌کارگیری سنگ یاقوت کبود در طراحی این محصول به‌صورت تراش‌های متعدد و ریز است بااین‌حال چینش دقیق و وجه کاربردی انگشتر، ساطع کننده‌ی قوی انرژی‌های درونی این سنگ است.

تنوع محصولات فروشگاه انگشتر یاقوت کبود به‌راحتی می‌تواند شمارا در معرض انتخاب‌هایی وسوسه کننده قرار خواهد داد و ساعت‌ها شمارا به دنیایی درون‌گرایانه و اسرارآمیز پرتاب خواهد کرد. بااین‌حال در ادامه‌ی این مقاله سری به فروشگاه طلا و جواهرات آویز یاقوت کبود خواهیم رفت.

خاصیت یاقوت کبود در آویز و گردنبند طلا

آویز قرابت بالایی با چاکرای گلو داشته و مرکز قلب شمارا نیز تحت‌تأثیر خود قرار خواهد داد. قلب را می‌توان قوی‌ترین مرکز انرژی بدن در نظر گرفت که با ضعیف شدن خود می‌تواند کلیه‌ی مراکز انرژی و احساسات فرد را تحت‌تأثیر قرار دهد.

قلب مرکز عشق است و ترکیب این انرژی با حقیقت‌جویی درون یاقوت کبود، فرد را به‌سوی عشق حقیقی و کیفیت‌های کامل و برتر این احساس راهنمایی می‌کند. در این مورد یکی از قوی‌ترین و خاص‌ترین ایده‌های فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات زر می‌تواند برای شما بسیار الهام‌بخش باشد.

عکس پلاک طلا با یاقوت طرح قو - زر

پلاک طلای سفید با نگین الماس‌تراش برلیان، یاقوت و زمرد طرح قو مدل npdf13210 ترکیبی از زمرد سبزرنگ مرتبط با رنگ‌بندی چاکرای قلب و یاقوت کبود مرتبط با چاکرای چشم سوم است که مجموعه‌ای از تراش‌های ریز این دو سنگ را به نمایش می‌گذارد و به طور هم‌زمان در ترکیب آن از تراش‌های بسیار ظریف الماس واقعی استفاده‌شده است.

این ترکیب بی‌نظیر در حالت عادی و بدون استفاده از یک طراحی پایه‌ی کاربردی و حرفه‌ای امکان‌پذیر نبود. اما طرحی از قو با طلای سفید، به‌راحتی یک تصویر بسیار محجوب و رمانتیک از این تراش‌های متعدد را به نمایش گذاشته است. این به معنای شانس بالای جواهر برای ایجاد یک ارتباط عمیق قلبی و منعکس کردن چند برابر انرژی‌های درونی در زندگی فرد است.

عکس پلاک قلب طلا زنانه یاقوت کبود و برلیان - زر

نمونه‌ای دیگر از آویز یاقوت کبود یا طرح رمانتیک و قدرتمند را می‌توان در آویز طلا و جواهر با نگین یاقوت کبود و الماس‌تراش برلیان طرح قلب مدل npdf13073 مشاهده کرد که تراش قلبی یاقوت کبود در مرکز آن، جلوه‌ای بسیار عمیق و اسرارآمیز از یک احساس قلبی قدرتمند را به نمایش می‌گذارد. حمایت تراش‌های الماس در اطراف این سنگ و در ردیف‌هایی به شکل قلب، ارتعاشات آن را چند برابر کرده و به‌راحتی، ارتباط ادراکی و حسی خود را با بیننده برقرار خواهد کرد.

با حضور در فروشگاه جواهرات یاقوت کبود می‌توانید طیفی بسیار متنوع و کم‌نظیر از جواهرات ساخته‌شده از این سنگ قیمتی را مشاهده و سفارشی‌سازی کنید. هدف ما ایجاد بستری حرفه‌ای و بهینه جهت سفارش جواهرات لاکچری باارزش کلکسیونی بالاست که بتواند ضمانت کننده‌ی یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در زمینه‌ی جواهرات زینتی باشد. در صورت نیاز به دریافت مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تهیه و سفارش جواهرات قیمتی یاقوت کبود کافی است تا از طریق یکی از پل‌های ارتباطی درج‌شده در سایت با ما در تماس باشید.

عوامل مؤثر بر قیمت یاقوت کبود:

قیمت یاقوت کبود - زر

رنگ و اندازه یا وزن مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت یاقوت کبود هستند. قیمت یاقوت کبود بسته به کیفیت آن بسیار متفاوت است. این بدان معناست که یک یاقوت کبود بزرگ با کیفیت پایین بسیار ارزان‌تر از یک یاقوت کبود کوچک اما بسیار با کیفیت است. عوامل مؤثر بر قیمت یاقوت کبود فاکتورهای زیر می‌باشد:

  1. تراش سنگ یاقوت کبود
  2. رنگ سنگ یاقوت کبود
  3. وضوح و شفافیت سنگ یاقوت کبود:
  4. وزن و قیراط سنگ یاقوت کبود

قیمت یاقوت کبود بر اساس کیفیت آن تعیین می‌شود، به این معنی که یک یاقوت کبود بزرگ و کم کیفیت بسیار ارزان‌تر از یک یاقوت کبود کوچک اما بسیار با کیفیت خواهد بود. یاقوت کبود آبی معمولاً دارای اجزایی است، اما به‌طورکلی شفافیت بهتری نسبت به یاقوت دارد. در ادامه مقاله به بررسی فاکتورهای تعیین قیمت یاقوت کبود می‌پردازیم:

تراش سنگ یاقوت کبود و تاثیر آن بر قیمت یاقوت کبود:

تراش سنگ یاقوت کبود و تاثیر آن بر قیمت یاقوت کبود - زر

یک تراش دقیق و ماهرانه بهترین ظاهر را در بین هر سنگ قیمتی ایجاد می‌کند. وجوه عالی نه تنها رنگ کریستال را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهند، بلکه بیشتر اجزای قابل‌مشاهده آن را نیز پنهان می‌کنند. در نتیجه، تراش بهتر، کیفیت و در نهایت قیمت سنگ یاقوت کبود آبی را بالا می‌برد.

یکی دیگر از دلایل کلیدی برای هزینه بالای یک طلا و جواهر با سنگ یاقوت کبود آبی این است که چنین تراشی باعث هدررفتن سنگ‌های ناهموار می‌شود و بنابراین نیاز به نیروی کار بسیار ماهر دارد و همه این عوامل باعث می‌شود تا قیمت یاقوت کبود بالاتر باشد.

رنگ سنگ یاقوت کبود و تاثیر آن بر قیمت یاقوت کبود

رنگ سنگ یاقوت کبود و تاثیر آن بر قیمت یاقوت کبود - زر

وقتی صحبت از قیمت کریستال‌های بسیار گران‌بها مانند یاقوت کبود آبی می‌شود، رنگ نقش حیاتی ایفا می‌کند. در حالت ایدئال، رنگ «آبی سلطنتی» یا «آبی کاربنی» محبوب‌ترین رنگ یاقوت کبود آبی توسط مشتریان و همچنین فروشندگان طلا و جواهر است. سایر ویژگی‌های کلیدی مانند اشباع رنگ، ثبات و تن نیز نقش مهمی در تعیین قیمت دارند.

باتوجه‌به هنجار عمومی صنعت جهانی جواهر، یاقوت کبود با رنگ آبی خالص و درخشش روشن به‌شدت اشباع شده و نسبت به آنهایی که دارای تن رنگی تاریک یا خیلی تیره هستند، تقاضای بیشتری دارد. برای یاقوت کبود آبی، یاقوت کبود آبی کشمیر و یاقوت کبود آبی سلطنتی نمونه‌های کاملی از سایه‌هایی هستند که مردم به دنبال آن هستند.

وضوح و شفافیت سنگ یاقوت کبود و تاثیر آن بر قیمت یاقوت کبود

وضوح و شفافیت سنگ یاقوت کبود و تاثیر آن بر قیمت یاقوت کبود - زر

سنگ یاقوت کبود آبی از جمله سنگ‌های قیمتی است که به طور طبیعی ادغام‌هایی را با خود حمل می‌کند. این اجزای قابل‌مشاهده معمولاً به شکل اثر انگشت، نوارهای رنگی و ابریشم ظریف (سوزن) وجود دارند. تعداد زیادی یاقوت کبود آبی در بازار موجود است. گاهی اوقات، چندین درمان برای بهبود مقیاس وضوح انجام می‌شود؛ بنابراین، وجود ادغام در سنگ‌های قیمتی یاقوت کبود آبی معمولاً هم توسط خریداران و هم توسط فروشندگان نادیده گرفته می‌شود.

تنها وجود آخال‌ها بر شفافیت و در نهایت ارزش سنگ یاقوت کبود تأثیر نمی‌گذارد، بلکه نوع، محل و حجم آن‌ها نیز بر قیمت سنگ یاقوت کبود این نگین آبی تأثیر می‌گذارد. شما به سختی قادر خواهید بود تا یک یاقوت کبود با وضوح و شفافیت بالا پیدا کنید و این باعث می‌شود تا وضوح و شفافیت نیز یکی دیگر از عواملی باشد که بر سنگ یاقوت کبود تأثیر می‌گذارد.

وزن و قیراط سنگ یاقوت کبود و تاثیر آن بر قیمت یاقوت کبود

وزن و قیراط سنگ یاقوت کبود و تاثیر آن بر قیمت یاقوت کبود - زر

یاقوت کبود آبی طبیعی که در هند به‌عنوان سنگ یاقوت کبود سیلان نیز شناخته می‌شود، یک کریستال بسیار کمیاب و گران‌بها است. از این پس سنگ‌های قیمتی با وزن قیراط معین به ندرت در تجارت یاقوت کبود آبی طبیعی و گرم نشده کشف می‌شود. قیمت یاقوت کبود آبی با افزایش وزن قیراط آن افزایش نمی‌یابد. یک یاقوت کبود آبی در سایز بزرگ می‌تواند از نظر رنگ و شفافیت بسیار بی‌کیفیت باشد و از این رو ارزش چندانی ندارد. صرف‌نظر از اندازه، اگر یک یاقوت کبود آبی طبیعی به رنگ آبی سلطنتی باشد و شفافیت چشمی را به همراه داشته باشد، مطمئناً ارزش بیشتری در بازار خواهد داشت. به عبارت ساده، می‌توان گفت که اگر کیفیت ثابت باقی بماند، تنها در این صورت یک سنگ قیمتی یاقوت کبود آبی بزرگ‌تر قیمت هر قیراط بسیار بالاتری خواهد داشت.

انتخاب یاقوت کبود آبی به‌عنوان حلقه نامزدی

عکس حلقه نامزدی کیت میدلتون با یاقوت کبود - زر

احتمالاً از خود می‌پرسید «آیا سنگ یاقوت کبود آبی واقعاً انتخاب مناسبی برای یک انگشتر نامزدی طلا و یا انگشتر نشان می‌باشد؟» و پاسخ به این سؤال مثبت است!

درحالی‌که بیشتر مردم با الماس همراه می‌شوند، سنگ یاقوت کبود آبی غیر معمول نیست. در واقع، آنها نه تنها به طور سنتی در خانواده‌های سلطنتی بریتانیا استفاده می‌شوند، بلکه در میان افراد مشهور مانند کیت میدلتون، مری کیت اولسن، پنه لوپه کروز و الیزابت هرلی بسیار رایج هستند.

تا دهه ۱۹۴۰، سنگ‌های رنگی در مورد حلقه‌های نامزدی محبوب‌تر از الماس بودند. سنگ یاقوت کبود آبی ممکن است دیگر معمول نباشد، اما این چیزی است که در مورد آنها بسیار عالی است. آنها به شما اجازه می‌دهند چیزی شخصی و منحصربه‌فرد داشته باشید، ما فکر می‌کنیم برای حلقه‌ای که تا آخر عمر از آن استفاده می‌کنید بسیار مهم است.

هنگام خرید زیورآلات یاقوت کبود به این نکات توجه کنید

قیمت یاقوت کبود اصیل بسیار گران است، بنابراین اگر به دنبال یک جواهر باکیفیت و اصل هستید باید بهای آن را بپردازید. برای خرید یک زیورآلات مزین به یاقوت کبود به این موارد توجه کنید:

فروشگاه یاقوت کبود


- رنگ یاقوت
- وضوح و شفافیت آن
- برش سنگ
- وزن (قیراط)
اکثر سنگ‌های اصیل دارای شناسنامه اصالت هستند، بنابراین درصورتی‌که قصد دارید زیورآلاتی با یاقوت کبود بخرید حتماً در مورد شناسنامه سنگ از فروشنده سؤال کنید. در صورتیکه به خرید و تماشای جواهرات یاقوت کبود علاقه دارید می توانید
فروشگاه جواهر یاقوت کبود سایت زر را مشاهده نماییید.

منبع خبر: مسعود رضایی - اختصاصی سایت زر
  ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۵:۵۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد