راهنمای خرید اینترنتی طلا : مزایا و معایب + 11 فاکتور مهم

راهنمای خرید اینترنتی طلا : مزایا و معایب + 11 فاکتور مهم
راهنمای خرید اینترنتی طلا به بررسی مزایا و معایب خرید طلا از اینترنت پرداخته و 11 موردی را که باید برای خرید طلا به صرت اینترنتی در نظر بگویید را می گوییم

راهنمای خرید اینترنتی طلا به‌راحتی می‌تواند زحمت شما را کم کند و ضمن تأمین امنیت خریدار محصول دلخواه را در کمترین زمان ممکن به دست او برساند. تقریباً تا چند سال پیش هیچ کس به خریدهای اینترنتی به‌عنوان یک خرید واقعی و ایمن نگاه نمی‌کرد و گاهاً بعضی از اقلام ساده و کم‌هزینه به‌واسطه خریدهای اینترنتی تهیه می‌شدند.  اما در سال‌های اخیر نه تنها  اجناس کوچک که اقلام بزرگ و مهم نیز در دسته خریدهای اینترنتی گنجانده شده‌اند و کاربران با اطمینان می‌توانند خریدهای مهم خود را انجام دهند. در ادامه مقاله بیشتر در مورد خرید اینترنتی طلا و مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد.

راهنمای خرید اینترنتی طلا

راهنمای خرید اینترنتی طلا از سایت های معتبر

در این مقاله قصد داریم تا در مورد خرید و فروش طلا اینترنتی با شما صحبت کنیم. تا همین امروز من به‌شخصه ۹۰ درصد خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهم و شاید بد نباشد که بدانید در زمستان سال گذشته یک دستبند طلا که ترکیبی از مروارید و طلا بود توجه من را به‌شدت به خود جلب کرد. سایت ارائه‌دهنده دستبند را بررسی کردم و متوجه شدم که نماد اعتماد الکترونیک را دارد. بعد از ثبت‌نام در سایت و درج اطلاعات اولیه، یکی از اعضای محسوب شده و به‌راحتی دستبند موردعلاقه خود را سفارش دادم.

دستبند، طبق سفارش من در مدت زمانی کوتاه و شخص با درنظرگرفتن فاصله‌ شهر مقصد من یعنی شیراز و شهر مبدأ یعنی تهران برای من ارسال شد. دقیقاً همان دستبندی بود که سفارش داده بودم، بدون ذره‌ای تغییر و یا هر مشکل خاص دیگری که سبب شد من باز هم به خرید اینترنتی طلا ترغیب شوم. البته این‌گونه خریدها که در آنها پرداخت مبلغ هزینه بسیار بالاست به یک راهنمای جامع و کلی نیاز دارد که ما در ادامه به‌عنوان راهنمای خرید اینترنتی طلا ، نحوه خرید و فروش آنلاین طلا را با ذکر تمام جزئیات و به‌صورت صفر تا صد برای شما بیان خواهیم کرد.

خرید سنتی، خرید صنعتی!

تحت عنوان مقاله‌ای برای راهنمای خرید اینترنتی طلا ، بهتر بود به‌جای واژه صنعتی از واژه مجازی استفاده می‌کردم. همان‌طور که می‌دانیم درگذشته خرید طلا به‌صورت کاملاً سنتی انجام می‌شد. این گذشته به مدت زمان خیلی دوری اشاره نمی‌کند، می‌توان به ۵ الی ۶ سال پیش اشاره کرد که هیچ کس جرات خرید اینترنتی طلا را نداشت. اما در حال حاضر باتوجه‌به تمهیدات ارائه شده در فضای مجازی و اعتمادسازی‌های انجام شده، مشتریان به‌راحتی می‌توانند طلای موردنظر خود را خریداری کنند. روش سنتی و روش نوین خرید اینترنتی یا مجازی، هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه بیشتر پیرامون آنها صحبت خواهیم کرد.

مزایای و معایب خرید سنتی طلا

خرید سنتی طلا از نظر من مزایای خاصی ندارد جز اینکه در انتهای روز با جیبی خالی و تنی خسته به منزل می‌رسید که اگر به کالای موردنظر خود نرسیده باشید در این بین، دل خسته‌ای هم خواهید داشت. اما در خرید اینترنتی یا مجازی فقط ممکن است کارت بانکی شما خسته شود اما نه دل خسته می‌شوید و نه تن خسته که از مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی محسوب می‌شود. حال اجازه دهید از معایب خرید سنتی طلا بیشتر بگوییم.

  1. در قالب راهنمای خرید اینترنتی طلا اولین ایرادی که برای خرید سنتی طلا به آن وارد است این است که شما در خرید سنتی باید از منزل خارج شوید و باتوجه‌به بعد مسافتی که منزل شما تا مرکز خرید طلا و جواهر دارد به‌راحتی، هم زمان را از دست خواهید داد و هم عصبی و کلافه می‌شوید. ترافیک موضوعی نیست که بتوان از آن به این راحتی‌ها گذشت. چه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و چه برای رسیدن به محل موردنظر از خودروی شخصی کمک بگیرید، درهرحال با ترافیک روبرو هستید.
  2. دومین مشکلی که در خرید سنتی وجود دارد این است که شاید شما برای خریدن یک انگشتر، یک دستبند یا یک گوشواره خیلی ساده و جمع‌وجور مدت زمانی برابر با یک هفته و یا بیشتر از یک هفته وقت صرف کنید و باز هم نتوانید به قطعه موردنظر خود دست پیدا کنید. من خودم به‌شدت سخت‌پسند هستم به همین دلیل گاهی بیشتر از یک هفته زمان را سپری می‌کنم تا به روش سنتی، قطعه طلا و جواهر موردنظر خود را تهیه کنم.
  3. سومین مشکلی که به خرید سنتی طلا و جواهر وارد است خطرناک بودن امر خرید است. درهرحال هیچگاه نمی‌توان جامعه‌‌ای خالی از جیب‌برها و کیف‌قاپ‌ها را تصور کرد. این که شما با خیال راحت خرید می‌کنید، از مغازه طلافروشی خارج می‌شوید و در مسیر رسیدن به مقصد ممکن است هزار و یک اتفاق پیش آمد کند، آرامش را از شما سلب خواهد کرد.
  4. مشکل مهم بعدی که به‌عنوان راهنمای خرید اینترنتی طلا باید به آن اشاره کنیم این است که شما یک قطعه طلا و جواهر را از پشت ویترین می‌بینید که به نظر شما همان کالای نهایی خواهد بود که قصد خریدش را دارید. اما وقتی از فروشنده می‌خواهید که آن را برای شما بیاورد تا امتحان کنید ممکن است نظرتان عوض شود. حال تصور کنید که در یک خرید کاملاً سنتی بیش از ۶ ، ۵ و یا گاهی ۱۰ بار این کار را تکرار کنید. بدون شک از نظر فروشنده این کار کمی آزاردهنده است که در نهایت ممکن است موجبات دلخوری طرفین را فراهم کند.

 علت پرمخاطب بودن خرید اینترنتی طلا

خرید اینترنتی طلا مزایای فراوانی دارد. مهم‌ترین و اولین مزیت آن ایمن بودن خرید است که شما به‌راحتی می‌توانید بدون هیچ‌گونه ترس و نگرانی کالای موردنظر خود را درب منزل تحویل بگیرید. علت بعدی پرطرف‌دار شدن خرید اینترنتی طلا و جواهر این است که بدون هیچ زحمتی و حتی ردوبدل کردن کلمه‌ای می‌توانید تمام اجناس موردنیاز خود را به‌راحتی بررسی کنید و در سایت فروشگاه با درنظرگرفتن دسته‌بندی‌های مختلف اجناس، کالای موردنظر را انتخاب کنید. فاکتور جذاب بعدی این است که قیمت خرید و فروش طلا آنلاین را به‌راحتی می‌توانید در سایت فروشگاه طلا و جواهر مشاهده کنید و دیگر جمله تکراری "قیمت این کالا چه‌قدر می‌شود؟" را به زبان نیاورید.

نکته بعد که بدون شک یکی از عوامل مهم و پرمخاطب خریدهای اینترنتی محسوب می‌شود این است که فروشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی طلا و جواهر به‌صورت ۲۴ ساعته برقرار هستند و شما محدود به ساعات روزانه و فعالیت حضوری فروشگاه نخواهید بود. همین چند نکته ریز کافی است تا سبب شوند شما با استفاده از راهنمای خرید اینترنتی طلا و آشنایی با نحوه خرید و فروش آنلاین طلا، به‌راحتی بتوانید کالای موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

 مزایای خرید اینترنتی طلا

در ادامه مقاله راهنمای خرید اینترنتی طلا از مزیت‌های خرید و فروش طلا اینترنتی صحبت خواهیم کرد و همین‌طور نحوه خرید و فروش آنلاین طلا را برای شما شرح خواهیم داد.

 مزایای خرید اینترنتی طلا

  1. مزیت‌های مراجعه به طلا فروشی اینترنتی و خرید آنلاین طلا بسیار زیاد است. برای مثال در زمان خرید طلا شما به‌راحتی می‌توانید با یک کلیک انواع و اقسام دسته‌بندی‌ها و محصولات ارائه شده را مشاهده کنید.
  2. خرید اینترنتی طلا باعث کم‌شدن خطر دزدی و به سرقت رفتن طلا و جواهر در حین جابه‌جایی از خانه تا مغازه شده و شما بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید در کمترین زمان ممکن کالای خود را درب منزل تحویل بگیرید.
  3. تنوع محصولات عرضه شده در سایت خرید و فروش اینترنتی طلا بسیار زیاد است و شما از هر نقطه کشور و در هر ساعت از شبانه‌روز به‌راحتی می‌توانید محصول موردنظر خود را خریداری کنید.
  4. نکته جالب اینجاست که در معتبرترین سایت خرید و فروش طلا با حذف هزینه‌های اضافی مانند هزینه نیروی انسانی، خدمات و غیره محصولات با قیمتی کمتر و معقولانه‌تر ارائه می‌شوند.
  5. در کنار تمامی این خدمات؛ سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی خرید و فروش طلا، برای قدردانی از مشتریان و تشکر از مشارکت آنها در خرید آنلاین هدایای مختلف به مناسبتی یا کدهای تخفیف متنوعی را بر روی محصولات ارائه می‌کنند.
  6.  به‌عنوان راهنمای خرید اینترنتی طلا دانستن این نکته اهمیت فراوانی دارد که در برخی از سایت‌های معتبر مانند سایت اینترنتی طلا و جواهر زر شما این امکان را دارید که با رعایت شرایطی خاص کالای خود را تعویض کنید و در بیشتر سایت‌های اینترنتی کالاها با ضمانت ارائه می‌شوند و برای مثال محصولات خود را تا یک سال گارانتی می‌کنند.
  7. نکته آخر در میان مزیت‌های خرید اینترنتی طلا این است که اگر شما از فروشگاه‌های اینترنتی جنسی را خریداری کنید که بعدها آسیب ببیند فروشگاه مذکور جنس شما را تحویل گرفته و به بهترین شکل ممکن تعمیر کرده و آن را به شما باز می‌گرداند.

نکات مهم در خرید اینترنتی طلا

در قالب راهنمای خرید اینترنتی طلا باید به شما تذکر دهیم که خرید اینترنتی قوانین و مقررات خاص خود را دارد که بهتر است با دانستن این مقررات، اقدام به خرید و فروش طلا اینترنتی کنید. در ادامه این قوانین و مقررات را برای شما شرح خواهیم داد تا در زمان خرید و ثبت سفارش با درنظرگرفتن این نکات مهم مشکل خاصی به وجود نیاید.

معتبرترین سایت خرید و فروش طلا

نکته اول اینکه بهتر است از هر سایت اینترنتی برای انجام خرید طلا استفاده نکنید. در این بین دقت کنید که سایت اینترنتی انتخابی نماد اعتماد الکترونیک داشته باشد و به‌اندازه کافی معتبر باشد. پیشنهاد ما خرید از سایت‌های پرترافیک و رتبه ۱ گوگل مانند سایت اینترنتی فروشگاه طلا و جواهر زر است که ضمن ارائه قیمت خرید و فروش طلا آنلاین و عرضه محصولات مختلف طلا و جواهر در دسته‌بندی‌های متنوع و کامل، خریدی آسان، مقرون‌به‌صرفه و ایمن را برای شما فراهم می‌کند. فراموش نکنید که در کنار نماد الکترونیک، فروشگاه باید از اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر نیز مجوزهای لازم را دریافت کرده باشد.

سایت خرید و فروش طلا - سایت زر

قوانین سایت را مطالعه کنید

به‌عنوان یک راهنمای خرید اینترنتی طلا که قرار است صفر تا صد یک خرید مناسب و ایمن را  برای شما توضیح دهد باید به این نکته مهم اشاره کنیم که قبل از انجام خرید اینترنتی خود حتماً قوانین و مقررات موجود در سایت را مطالعه کنید و با درنظرگرفتن قوانین ارائه شده خرید خود را انجام دهید. در این صورت است که شما با شرایط دقیق و نحوه خرید و فروش آنلاین طلا از سایت موردنظر خود آشنا شده و بر اساس مقررات اعمال شده می‌توانید خرید خوبی داشته باشید.

فراموش نکنید که فروشگاه انتخابی شما باید فاکتوری معتبر و مهروموم شده داشته باشد که مهمور به فروشگاه باشد. ضمن اینکه باید قوانین مرجوعی را نیز در میان لیست مقررات ارائه شده، گنجانده باشد. این نکته بسیار مهم است که اگر محصول دریافت شده شما با سفارشی که در سایت ثبت کرده‌اید همخوانی نداشته باشد باید بتوانید محصول را بدون هیچ زحمت و دردسری در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرجوع و تعویض کنید.

در خرید اینترنتی طلا اهمیت فاکتور را فراموش نکنید

این مقاله قرار است از صفر تا صد راهنمای خرید اینترنتی طلا را به شما ارائه کند پس اجازه دهید مهم‌ترین فاکتور برای خرید و فروش آنلاین طلا را به شما ارائه کنیم. فراموش نکنید که فاکتور و ارائه شدن آن توسط سایت موردنظر شما یک نکته اصلی، مهم و ضروری محسوب می‌شود. شما تحت هر شرایطی باید فروشگاه‌های معتبری را انتخاب کنید که قادر به ارائه فاکتور در خرید آنلاین هستند. زیرا اگر زمانی تصمیم به فروش طلای خود داشته باشید صرفاً با ارائه فاکتور اجازه فروش خواهید داشت. ضمن اینکه اگر بعد از ارسال طلا و جواهر خریداری شده شما به‌صورت آنلاین، ایرادی و یا مغایرتی با طرح اصلی انتخابی شما وجود داشته باشد صرفا با استناد به فاکتور معتبر خرید می‌توانید تعویض کالا را انجام دهید.

درگاه اینترنتی معتبر را فراموش نکنید

نکته مهم در راهنمای خرید اینترنتی طلا این است که هیچ‌گاه فراموش نکنید فروشگاه موردنظر در کنار ارائه نماد الکترونیک به درگاه‌های معتبر بانکی نیز متصل باشد. به‌عنوان‌مثال اگر به سایت اینترنتی فروشگاه طلا و جواهر زر مراجعه کنید خواهید دید که در صفحه اصلی سایت مجوزهای لازم و موردنیاز ارائه شده‌اند و شما تنها با کلیک کردن بر روی نشان اعتماد الکترونیک می‌توانید از اعتبار سایت مطلع شوید.

ضمن اینکه متصل بودن به درگاه‌های معتبر بانکی به شما کمک می‌کند تا با اطمینان و بدون ایجاد هیچ خللی در فرایند خرید، پروسه پیش‌رو را انجام دهید.

جدول اندازه‌گیری را فراموش نکنید

نکته مهم دیگری که باید در راهنمایی خرید اینترنتی طلا به آن اشاره کنیم این است که در زمان خرید انگشتر، دستبند و یا النگوی طلا قبل از انتخاب و ثبت سفارش نهایی، سری به جدول اندازه‌گیری بزنید و حتماً با رعایت نکات ارائه شده در راهنمای استفاده از جدول، سایز انگشت و یا مچ دست خود را مشخص کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا خریدی مطمئن داشته باشید و درصد امکان تعویض بعد از ارسال کالا را کاهش دهید.

ارائه قیمت آنلاین طلا و جواهر

در قالب راهنمایی خرید اینترنتی طلا باید بگوییم که قیمت طلای ۱۸ عیار بر طبق آخرین اطلاعات روز ۲۱ خردادماه ۱۴۰۱، 1,441,000 هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار 1,922,000 هزار تومان است. هر مثقال طلا معادل 6,240,000 هزار تومان و هر اُنس طلا با قیمت 1,85 معامله می‌شود.

قیمت آنلاین طلا

خرید اینترنتی طلا : یک خرید به‌صرفه و ایمن

راهنمای خرید اینترنتی طلادر این مقاله با هدف راهنمایی شما برای انجام یک خرید مطمئن و به‌صرفه ایجاد شده است. در حال حاضر انجام خریدهای اینترنتی حتی در دسته طلا و جواهرات رونق و رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و بُروز و ظهور سایت‌هایی که در قالب فروشگاه‌های معتبر، خرید و فروش انجام می‌دهند و به این واسطه کلاهبرداری نیز می‌کنند، افزایش یافته است.

ما در انتها باز هم به شما توصیه می‌کنیم که خرید خود را از سایت‌های معتبری مانند سایت اینترنتی فروشگاه طلا و جواهر زر و یا سایر سایت‌های معتبر اینترنتی که نماد اعتماد الکترونیک را دارند انجام دهید. این امر به شما کمک می‌کند که هم خرید مطمئنی داشته باشید و هم در کمترین زمان ممکن کالای موردنظر خود را تهیه و دریافت کنید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱:۲۸:۵۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد