راهنمای خرید گردنبند طلا | نکات مهم در هنگام خرید زنجیر طلا

راهنمای خرید گردنبند طلا | نکات مهم  در هنگام خرید زنجیر طلا
ما در مقاله‌ی راهنمای خرید گردنبند طلا از صفر تا صد نکات مربوط به انتخاب و خرید گردنبند طلا زنانه همچنین گردنبند طلا مردانه و انواع زنجیر طلا را آورده‌ایم.

در میان خانم‌ها، گردنبندها یکی از اصلی‌ترین اکسسوری شناخته می‌شوند که در مدل‌ها، سبک‌ها و متریال‌های مختلف موجود است. انواع مختلفی از گردنبندهای طلا هستند که برای هر لباس و مراسم مجزا استفاده می‌شود. برای مثال ترکیب گردنبندهای مروارید با لباس شب مجلسی برای یک خانم بهترین انتخاب است و یا استفاده از انواع زنجیر طلا می‌تواند برای استفاده روزمره‌ی شما مناسب باشد. با مطالعه‌ی مقاله‌ی راهنمای خرید گردنبند، مدل ایده‌آل گردنبند طلا برای هر لباسی را کشف کنید. با مطالعه‌ی دقیق این مقاله تمام موارد ضروری موقع انتخاب و خرید گردنبند را در اختیارتان خواهیم گذاشت. به‌عبارت‌دیگر موارد ضروری که از صفر تا صد خرید گردنبند طلا زنانه لازم است بدانید را در اختیارتان می‌گذاریم.

راهنمای خرید گردنبند طلا

اندازه درست سایز گردنبند

وقتی نوبت به تعیین طول گردنبند طلا می‌رسد، به این نکته باید توجه کنید که به لباس و موقعیت بستگی دارد. اگر گردنبند طلا زنانه را برای یک مراسم خاص می‌خواهید، گردنبندهای جواهر زیبا می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد. یا آویز ظریفی را انتخاب کنید که درست زیر ترقوه آویزان باشد، به‌عنوان لباسی برای استفاده روزمره. برای ایجاد یک سبک منحصربه‌فرد، گردنبندهایی با طول‌های مختلف را در کنار هم قرار دهید. طول‌ها و طرح‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. تعیین طول گردنبند برای شما کاملاً به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

فلزهای زنجیر طلا

در کنار انتخاب طول مناسب گردنبند، توجه به فلزهای مختلفی که می‌توان گردنبندها را از آنها ساخت، مهم است. طلای زرد گران‌بها اغلب در گردنبندهای زنجیری زیبا و مناسب برای استفاده روزانه استفاده می‌شود. با استفاده از گردنبندهای نقره‌ای درشت، کمی برجستگی‌ها را نمایان می‌کنید یا یک گردنبند پلاتین پرزرق‌وبرق را برای یک مراسم مهم انتخاب کنید. گردنبندهای فلزی ترکیبی نیز یک سبک بسیار جذاب برای انتخاب از میان این گردنبندهای متفاوت هستند. انواع مختلف فلز زمانی که با جواهرات گران‌بها مانند مروارید، الماس یا عقیق تزیین شوند، بسیار زیبا هستند.

یکی دیگر از فلزات کمیاب که استفاده از آن در جواهرات نسبتاً جدید است، پلاتین است. از قرن نوزدهم به بعد، این فلز به دلیل درخشندگی سفید و چکش خواری و همچنین مقاومت در برابر اسیدها و نقطه ذوب بالا، بیشتر در جواهرات استفاده شد.

جواهرات مدرن، مانند جواهراتی که توسط هنرمندان اوایل قرن بیستم طراحی شده بود، فلزات غیر قیمتی مانند فولاد را معرفی کردند.

چه سبک گردنبند با شما مطابقت دارد؟

یک نکته‌ی کلیدی دیگر که باید هنگام انتخاب گردنبند به‌خاطر بسپارید این است که بدانید آیا با مناسبتی که در آن شرکت می‌کنید مطابقت دارد یا خیر. قبل از اینکه قطعه‌ای را انتخاب کنید، زیبایی‌شناسی موردنیاز را درک کنید. گردنبند طلا زنجیری که با الماس تزئین شده، انتخابی عالی برای جلب توجه دیگران در یک رویداد رسمی هستند. یک زنجیر آویز دار مانند گردنبند طلا الله و گردنبند طلا قلب که به طرز ماهرانه‌ای ساخته شده است، انتخابی مناسب برای استایل  روزمره‌ی شما است. گردنبند طلا همیشه یک اکسسوری شیک برای هر استایلی هستند بدون توجه به اینکه چه سبکی دارند.

حساسیت گردن به گردنبند طلا

یکی دیگر از مسائل مربوط به راهنمای خرید گردنبند طلا، حساسیت گردن به بند طلا است. قرمز و یا تیره شدن گردن بعد از استفاده از گردنبند طلا یک واکنش آلرژیک است و به این معنی است که شما می‌توانید یکی از معدود افرادی باشید که به طلا حساسیت دارد. اما قبل از اینکه تمام جواهرات خود کنار بگذارید، باید بدانید واکنشی که تجربه می‌کنید لزوماً به دلیل طلا نیست، بلکه به دلیل فلزات موجود در طلا است، به‌عنوان‌مثال، نیکل.

بیشتر اوقات، جواهرات طلا حاوی نیکل است که به طلای خالص اضافه می‌شود تا برای ساخت جواهرات سخت‌تر و مناسب‌تر شود. در چنین مواردی، واکنش آلرژیک تجربه شده، آلرژی به نیکل یا حساسیت به فلز دیگری است که باعث ظاهرشدن  لکه‌های تیره یا قرمز روی گردن شما می‌شود.

خوب، مهم است که توجه داشته باشید که هر نوع تغییر رنگ روی پوست شما نشانه نوعی واکنش حساسیتی است که ممکن است نسبت به فلزات خاصی در جواهرات داشته باشید.

و به همان اندازه که گفته می‌شود برخی افراد از آلرژی به طلا رنج می‌برند، طلای خالص یک فلز گران‌بهای بی اثر است و طلای خالص با عرق یا هر ماده شیمیایی دیگری روی پوست شما واکنش نشان نمی‌دهد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که علی‌رغم غیر واکنشی بودن طلای خالص، برای ساخت جواهرات بسیار نرم است و تنها راه برای داشتن جواهرات طلا افزودن فلزات دیگر به طلا است.

متداول‌ترین فلزاتی که به طلا اضافه می‌شود عبارت‌اند از نیکل، نقره و مس و غیره. این فلزات واکنش‌پذیر هستند و به‌عنوان‌مثال نیکل عامل شایع حساسیت پوستی به جواهرات است.

انتخاب بهترین گردنبند به‌عنوان هدیه

باتوجه‌به نکاتی که در مقاله‌ی راهنمای خرید گردنبند برایتان آورده‌ایم، موقع خرید استایل و سبک فرد موردنظر بسیار مهم است. سلیقه‌ی افراد در انتخاب گردنبند طلا می‌تواند با انتخاب دیگر اکسسوری‌هایش مشخص شود.  همیشه این نکته را در نظر بگیرید که گردنبند طلا با هر چیزی که ست می‌کنید به شما استایل مخصوص و جدیدی می‌بخشد و می‌تواند تنوع خاصی به تیپ شما بدهد. در نتیجه از خرید گردنبند طلا به‌عنوان هدیه شک نکنید. علاوه بر اینکه یک هدیه‌ی مد روز است، گردنبند طلا هدیه دادن به شما این فرصت را می‌دهد تا ژست رمانتیکی داشته باشید و برای اولین بار آن را دور گردن فردی که هدیه را برایش خریده‌اید، بی اندازید. گردنبند طلا مردانه مانند گردنبند طلا زنانه می‌تواند همین‌قدر پراهمیت باشد.

شما می‌توانید برای یک مناسبت بسیار خاص مانند سالگرد ازدواج و یا تولد، گردنبند مرواریدی را هدیه دهید. او هر بار که این هدیه را می‌پوشد، این مناسبت را به‌خاطر می‌آورد پیشنهاد ما به شما این است که از مجموعه‌ی گردنبندهای طلا فروشگاه طلا و جواهر  زر دیدن کنید چرا که محصولات ما باتوجه‌به مناسب بودن به‌عنوان هدیه طراحی شده است.

پس جای نگرانی نخواهید داشت و با خیال آسوده هدیه‌ی خود را انتخاب خواهید کرد. مطمئن باشید از اینکه به مجموعه‌ی ما اعتماد می‌کنید پشیمان نخواهید شد.

گردنبندهای مروارید

در ادامه‌ی مبحث مربوط به راهنمای خرید گردنبند طلا، گردنبند مروارید که به طور سنتی مظهر ظرافت و پیچیدگی در نظر گرفته می‌شود، به‌سرعت تبدیل به یک اکسسوری شیک برای استفاده‌ی روزمره می‌شود. امروزه گردنبندهای مروارید بسته به سبکی که انتخاب می‌کنید و نحوه پوشیدن آن می‌توانند کلاسیک و شیک یا مدرن و به نظر برسد.

مدل‌های گردنبند مروارید

چه به دنبال یک گردنبند مروارید ساده و کلاسیک باشید و چه بخواهید با طرحی جذاب نگاه‌ها را به سمت خود بچرخانید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. هنگام خرید گردنبند مروارید، یکی از اولین مواردی که باید به آن توجه کنید، سبک خود گردنبند است. آیا یک زنجیر با تعداد زیادی مروارید هم سایز می‌خواهید؟ و یا یک زنجیر با یک آویزمروارید؟  شما باید این گزینه‌ها را بررسی کنید.

انواع مختلف، اندازه‌ها، رنگ‌ها و طول متفاوتی برای انتخاب وجود دارد. محبوب‌ترین اندازه گردنبند مروارید ۷-۷٫۵ میلی‌متر است، درحالی‌که ۸-۸٫۵ میلی‌متر در رتبه دوم محبوب‌ترین‌ها قرار دارد.

گردنبند طلا ترکیب شده با مروارید یک اکسسوری برای هر خانمی است که به‌ظاهر و تیپ خود اهمیت می‌دهد، ضروری است. برای داشتن یک استایل باکلاس استفاده از جواهرات مرواریدی بسیار مهم است.

گره بین گردنبند مروارید

یک نکته‌ی خیلی مهم در مورد راهنمای خرید گردنبند طلا این است که باید همیشه بین هر مروارید یک گره وجود داشته باشد. گره‌ها از ساییده شدن مرواریدها به یکدیگر جلوگیری می‌کنند و همچنین از سرمایه شما محافظت می‌کنند.

گردنبندهای جواهر

همان‌طور که در ابتدای مقاله راهنمای خرید گردنبند طلا اشاره کردیم، گردنبند طلا جزء اصلی مجموعه جواهرات هر خانمی است. آنها سرمایه‌ای هستند که هرگز از مد نمی‌افتند، و شما می‌توانید آنها را با هر لباسی، هر فصلی و در هر زمان استفاده کنید.

زنجیرهای طلا در شکل‌ها و طول‌های مختلف وجود دارند، بنابراین زمانی که به دنبال یکی از آن‌ها هستید، دانستن این که از کجا شروع کنید دشوار است. باید سبک‌های مختلف موجود و مزایای طراحی آنها را تجزیه و تحلیل کنیم.

طراحی ساده ی گردنبندهای جواهر و یا ترکیب آنها با یک آویز ساده مانند الماس و یا سنگ‌های قیمتی باعث می‌شود تمام توجهات روی زیبایی ظاهر شما متمرکز شود. این گردنبندهای جواهر همیشگی را می‌توانید باهر لباسی که دوست دارید در طول شبانه‌روز استفاده کنید. مجموعه‌ی طلا و جواهرات زر به شما این امکان را می‌دهد تا گردنبند طلا موردنظر خود را به‌عنوان یک جواهر منحصربه‌فرد برای خود انتخاب کنید.

انواع زنجیر طلا

انواع مختلفی از زنجیرهای طلا وجود دارد: زنجیرهایی که می‌توانند آویزهای سنگین را تحمل کنند، زنجیرهایی که به‌تنهایی زیبا به نظر می‌رسند، زنجیرهایی برای آویزهای بسیار ظریف و غیره. تا انتهای مقاله راهنمای خرید گردنبند طلا همراه باشید تا توضیحات کامل مربوط به انواع زنجیر طلا را برایتان بیاوریم. همان‌طور که می‌دانید فروشگاه طلا و جواهر زر مجموعه کاملی از زنجیرهای گردنبند طلا زنانه و مردانه را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت زر محصول موردنظر خود را انتخاب کنید. در ادامه به ۵ نوع رایج زنجیره گردنبند اشاره خواهیم کرد که بر اساس استحکام و دوام رتبه‌بندی شده‌اند.

1.زنجیر توپی طلا

این زنجیر از توپ‌هایی ساخته شده است که با میله‌های فلزی کوچک به هم متصل شده‌اند تا کمی انعطاف‌پذیری به آن بدهد. این نوع زنجیر با استفاده از مواد ارزان‌تری مانند فولاد بسیار رایج است.

این مدل زنجیرها ضعیف‌ترین مدلی است که  در بازار وجود دارد. به‌راحتی می‌شکند و تعمیر آن دشوار است. این یکی را واقعاً نمی‌توان به‌تنهایی استفاده کرد و معمولاً نمی‌تواند وزن آویزهای سنگین را تحمل کند. این زنجیرها از مهره‌هایی با  قطرهای مختلف هستند.

۲. زنجیر کابلی

زنجیر کابل یکی دیگر از معروف‌ترین زنجیرها است. وقتی به خرید یک زنجیر جواهر فکر می‌کنید، احتمالاً زنجیره کابلی به ذهن شما خطور می‌کند. این مدل زنجیرهای طلا می‌تواند محکم باشد، اما تنها درصورتی‌که پیوندها به‌صورت جداگانه جوش داده شوند. در عین سادگی می‌تواند بسیار ظاهر شیکی به شما ببخشد. این مدل زنجیر می‌تواند یکی از انتخاب‌های جذاب برای شما باشد.

۳. زنجیر رولو

این مدل زنجیر تقریباً مشابه زنجیر کابلی است، چیزی که این زنجیر را از دیگر انواع زنجیر گردن‌بند متمایز می‌کند این است که به‌جای حلقه‌های بیضی‌شکل، دارای حلقه‌های گرد است. آنها به‌اندازه زنجیر کابلی محکم هستند، اما ظاهر گرد آن متفاوت به نظر می‌رسد.

۴. زنجیر کورب

مانند زنجیر کابلی و رولو از حلقه‌های گرد یا بیضی‌شکل ساخته شده‌اند که پیچ‌خورده و مسطح هستند اما هنگام استفاده کردن روی سینه صاف قرار مگیرند.

این یکی از بهترین انواع زنجیر گردنبند برای استفاده کردن به‌تنهایی و بدون استفاده از آویز و دیگر زنجیرها است، به‌خصوص اگر زنجیر کورب جلا داده شده بخرید.

همچنین به‌اندازه کافی مستحکم است که به‌راحتی آویزها را در بر بگیرد. آنها می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند و به‌راحتی تعمیر شوند. این یک گزینه عالی مردانه یا گزینه‌ای مناسب برای آویزهای سنگین است.

۵. زنجیر گردنبند فیگارو

زنجیر فیگارو از نوع کلاسیک زنجیرهای گردنبند است. این به‌طورکلی شبیه به زنجیره کابل است. بااین‌حال بعد از چند حلقه  گرد کوچک و به دنبال آن یک حلقه بیضی استفاده می‌شود. این زنجیر به  دلیل ظاهر منحصربه‌فردی که دارد که بسیاری از افراد از آن لذت خواهند برد.

به‌اندازه یک زنجیر کابلی قوی است، با این حال، اگر یک پیوند شکسته شود، به لطف طراحی که دارد، تعمیر آن دشوارتر است.

بسیاری از مردم از این مدل زنجیر را برای استفاده روزانه انتخاب می‌کنند، چه به‌تنهایی یا با یک آویز. مدل‌های ضخیم‌تر و بزرگ‌تر می‌توانند ظاهر مردانه‌تری داشته باشند.

سخن نهایی

ما در مقاله‌ی راهنمای خرید گردنبند طلا از صفر تا صد نکات مربوط به انتخاب و خرید گردنبند طلا زنانه همچنین گردنبند طلا مردانه و انواع زنجیر طلا را آورده‌ایم. شما می‌توانید برای خرید مدل‌های مختلفی که در بالا ذکر کردیم و همچنین اطلاع از لیست قیمت گردنبند طلا به سایت اینترنتی طلا و جواهر زر مراجعه کنید. ممنون از اینکه تا انتهای مقاله‌ی راهنمای خرید گردنبند طلا با ما همراه بودید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱:۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد