راهنمای خرید انگشتر پلاتین مردانه + 12 نکته مهم در خرید بهتر

راهنمای خرید انگشتر پلاتین مردانه + 12 نکته مهم در خرید بهتر
در راهنمای خرید انگشتر پلاتین مردانه، شما مطالبی در مورد پلاتین و اینکه چرا آقایان پلاتین را انتخاب می‌کنند را متوجه می‌شوید و برای خریدی بهتر آماده می‌شوید

ما در این مقاله قصد داریم هرآنچه لازم است درمورد راهنمای خرید انگشتر پلاتین مردانه بدانید را به شما ارائه بدهیم. پلاتین یکی از خالص ترین و گران‌بهاترین فلزات مورداستفاده در ساخت جواهرات مدرن است، مترادف کلمات تجمل و طول عمر شده است. به دلیل سختی و دوام، پلاتین خالص اغلب با فلزات دیگر مخلوط می‌شود تا شکل‌پذیرتر شود. متداول‌ترین فلزات آلیاژی که با پلاتین جفت می‌شوند عبارت‌اند از مس، پالادیوم، رودیوم، ایریدیوم و تیتانیوم.

پلاتین به دلیل خواص سایش سخت، مقاومت در برابر آسیب و سنگینی قابل‌توجهی که دارد، مشهور است. اگر تا انتهای مقاله مطالعه بفرمایید متوجه خواهید شد که ما به‌عنوان یک راهنما از صفر تا صد خرید در کنار شما هستیم.

در سایت زر، ما مفتخریم که مجموعه بزرگی از انگشتر پلاتین مردانه را در کنار بهترین جواهرات خود ارائه دهیم. انگشترهای پلاتین ما از حداقل 95٪ پلاتین خالص و حداکثر 5٪ فلزات آلیاژی تشکیل شده است.

چرا پلاتین را برای حلقه ازدواج انتخاب کنیم؟

ما از طریق مقالات بسیار زیادی، مزایای پلاتین را بررسی کرده‌ایم. علاوه بر این، ما هر هفته پلاتین را به مشتریان جدید توصیه می‌کنیم. برخی توصیه‌های ما را قبول می‌کنند و برخی دیگر این کار را نمی‌کنند.

بسیاری از جواهرسازان پلاتین را از نظر ظاهری خاکستری - سفید توصیف می‌کنند. مهم‌تر از همه، پلاتین کدر یا تغییر رنگ نمی‌دهد. مانند طلای سفید کدر نمی‌شود. جواهرسازان برای دستیابی به‌ظاهر نقره‌ای - سفید درخشان آن، طلای سفید را با رودیوم می‌پوشانند، فلزی سخت و با آبکاری الکتریکی، این امر در مورد طلای سفید ۹ عیار و طلای سفید ۱۸ عیار صدق می‌کند.

نکته‌ای که هنگام خرید انگشتر پلاتین قابل‌توجه است اینکه یک انگشتر پس از سال‌ها استفاده، پس از پرداخت مجدد، چقدر متفاوت به نظر می‌رسد. با درنظرگرفتن این موضوع، پلاتین انتخابی عالی برای استفاده در طول عمر است. چرا هیچ‌گونه تغییر رنگی ندارد و به‌طورکلی ظاهرش ثابت می‌ماند.

مهم‌تر از همه، باید به این نکته اشاره کنیم که پلاتین به‌مرورزمان خراشیده و فرسوده نمی‌شود. در واقع، فلزات بسیاری وجود دارند که به مرور زمان خراشیده و فرسوده می‌شوند. راهنمای خرید انگشتر پلاتین مردانه به شما این ویژگی‌های ریز و کاربردی را ارائه می‌دهد. در نتیجه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و از خواندن دیگر راهنمایی‌ها لذت ببرید.

خواص انگشتر پلاتین

در مقاله راهنمای خرید انگشتر پلاتین مردانه به بررسی خواص انگشتر پلاتین می‌پردازیم. پلاتین یک فلز بسیار مفید است که به طور گسترده در صنعت استفاده می‌شود. پلاتین برای استفاده در جواهرات موردعلاقه است زیرا در برابر سایش و خوردگی مقاوم است و نکته‌ی دیگر محبوبیتش این است که ضد حساسیت است. هنگامی که خراشیده می‌شود، فلز به‌جای از دست دادن فضا، جابه‌جا می‌شود؛ بنابراین حجم فلز ثابت می‌ماند. پلاتین مورداستفاده در جواهرات آلیاژی است و با فلزات دیگر مخلوط می‌شود تا ویژگی‌های آن را اصلاح کند.

پلاتین به دلیل بی اثر بودن شناخته شده است و به‌راحتی با مواد دیگر واکنش نشان نمی‌دهد. این یکی از فلزات کم واکنش است که آن را به انتخاب بهتری برای انگشتر مردانه تبدیل می‌کند. پلاتین می‌تواند در شرایط سخت مقاومت کند. شرایط سخت دمایی بر آن تأثیر نمی‌گذارد؛ بنابراین به همین دلیل است که پلاتین را یک فلز نجیب می‌نامند و آن را اولویت اول مشتریانش می‌کند. خرید انگشتر پلاتین مردانه می‌تواند نمونه‌ای از یک سرمایه‌گذاری عالی باشند.

حکم شرعی استفاده از انگشتر پلاتین چیست؟

حرام بودن طلا برای مرد و حلال بودن آن برای زن دلایل مختلفی دارد چرا که زن و مرد از نظر ویژگی‌های جسمی و روانی، از تفاوت‌های بسیاری. به گفته‌ی مراجع تقلید اگر چیزی که طلای سفید نامیده می‌شود، همان طلای زرد است که بر اثر مخلوط کردن ماده‌ای رنگ آن سفید شده، حرام است ولی اگر عنصر طلا در آن به‌قدری کم است که عرفاً به آن طلا نمی‌گویند، مانع ندارد و پلاتین نیز اشکال ندارد. این خواص پلاتین باعث شده تا بسیاری از آقایان با خواسته و میل باطنی از انگشتر پلاتین به‌صورت دائمی استفاده کنند.

در ادامه مقاله راهنمای خرید انگشتر پلاتین مردانه با ما همراه باشید تا چند تفاوت اساسی بین حلقه‌های طلای سفید و پلاتین را که در طولانی‌مدت شناسایی کرده‌ایم و شما باید قبل از تصمیم‌گیری برای خرید بدانید را مطالعه کنید.

ظاهر انگشتر پلاتین چگونه است؟

یک تصور غلط رایج این است که فلزات طلای سفید و پلاتین اساساً در طول زمان عملکرد یکسانی خواهند داشت زیرا در زمان خرید یکسان به نظر می‌رسند. این نمی‌تواند دور از واقعیت باشد.

طلای سفید یک فلز سفید زیبا است و ما اغلب آن را توصیه می‌کنیم، اما هر مصرف‌کننده باهوشی باید با بالارفتن سن برخی از معایب این فلز را بداند. یک قطعه طلای سفید طلای خالص نیست. هنگامی که طلای سفید ساخته می‌شود، طلای زرد با فلزات سفید مانند نقره، پالادیوم یا نیکل مخلوط می‌شود. هنگامی که فلزات با یکدیگر مخلوط شدند، یک قطعه طلای سفید سپس "رودیوم اندود" می‌شود تا ظاهری سفیدتر و براق تر به آن بدهد. این همان چیزی است که باعث می‌شود یک قطعه طلای سفید زمانی که هر دو در شرایط جدید هستند شبیه به یک قطعه پلاتین به نظر برسد.

با این حال، درک این نکته بسیار مهم است که با گذشت زمان روکش رودیوم فرسوده می‌شود و جواهرات شروع به نشان دادن رنگ زرد طبیعی خود می‌کنند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، شما باید آن را دوباره توسط یک جواهر آب روکش رودیوم کنید. بسته به اینکه چقدر فعال هستید و هر چند وقت یکبار از جواهرات استفاده می‌کنید، این ممکن است نسبتاً سریع اتفاق بیفتد. زمانی که با خرید طلای سفید موافقت می‌کنید، تعهد طولانی مدت به نگهداری وجود دارد.

از طرف دیگر، پلاتین به روشی متفاوت پیر می‌شود. برای اینکه یک قطعه پلاتین در نظر گرفته شود، باید ۹۵ درصد یا بیشتر از فلز داشته باشد که آن را به یکی از خالص ترین فلزات گران‌بها تبدیل می‌کند که می‌توانید بخرید. با گذشت زمان، پلاتین به روشی متفاوت محو می‌شود. مثل طلای زرد، زرد نمی‌شود. اما، شروع به از دست دادن سطح براق خود می‌کند و یک پتینه طبیعی ایجاد می‌کند (در این مورد در اندکی بیشتر توضیح می‌دهیم). برخی از افراد در واقع این ظاهر را ترجیح می‌دهند زیرا درخشندگی الماس را برجسته می‌کند و آن را درخشان‌تر نشان می‌دهد. مانند طلای سفید، یک قطعه پلاتین می‌تواند توسط یک جواهرساز زنده شود که می‌تواند به‌سادگی با صیقل دادن آن به حالت اولیه خود بازگردد.

دوام و طول عمر انگشتر پلاتین

بر کسی پوشیده نیست که پلاتین برای مدت طولانی به‌عنوان سخت‌ترین و بادوام‌ترین فلز برای جواهرات توصیف شده است. برای اینکه راهنمای خرید انگشتر پلاتین مردانه جامع‌تر باشد لازم است تا کمی بیشتر به این ایده بپردازیم. در واقع در نحوه برخورد پلاتین و طلا با خراش‌های سطح تفاوت وجود دارد. وقتی طلای سفید خراشیده می‌شود، طلا خراشیده می‌شود و گم می‌شود.

هنگامی که پلاتین خراشیده می‌شود، پلاتین از یک مکان روی حلقه به مکان دیگر منتقل می‌شود و چیزی به نام پوشش پتینه ایجاد می‌شود. این نوع پرداخت جواهرات شما را شبیه یک عتیقه می‌کند. فلز پلاتین را می‌توان با پولیش در جای خود جابه‌جا کرد زیرا در واقع مانند طلای سفید فلز را از دست نمی‌دهد.

دوام پلاتین یکی از قوی‌ترین دارایی‌های آن به‌عنوان یک فلز گران‌بها است. این به نگه‌داشتن سنگ‌های قیمتی در جای خود برای تمام عمر کمک می‌کند. در واقع، شاخک‌های پلاتین اغلب در حلقه‌های ساخته شده از فلزات کم‌دوام مانند طلای سفید استفاده می‌شوند.

ازآنجایی‌که پلاتین قادر است خراش‌ها و ساییدگی‌های بیشتری را تحمل کند، یک قطعه پلاتین می‌تواند چندین نسل دوام بیاورد. جواهرات پلاتینیوم به راحتی دوباره شبیه به ظاهر جدید می‌شوند و به راحتی می‌توان آنها را تغییر سایز داد یا در صورت انتقال به آنها اصلاح کرد.

ضد حساسیت بودن انگشتر پلاتین

یکی از خواص انگشتر پلاتین ضد حساسیت بودن آن است. هنگام مقایسه فلزات، باید به این فکر کنید که این فلز می‌تواند پوست شما را تحریک کند یا باعث واکنش آلرژیک شود. فلزات ضد حساسیت با به حداقل رساندن مواد محرک احتمالی به کاهش احتمال واکنش آلرژیک کمک می‌کنند.

پلاتین در واقع تنها فلز گران‌بهای ضد حساسیت واقعی است که می‌توانید خریداری کنید، زیرا 95٪ خالص است. ازآنجایی‌که طلای سفید از ترکیبی از فلزات ساخته شده است، برخی از این فلزات درصورتی‌که حساسیت خاصی داشته باشند به راحتی می‌توانند پوست افراد را تحریک کنند. اگر از هر یک از این آلرژی‌ها آگاه هستید یا مشکوک به داشتن آن هستید، پس از پلاتین استفاده کنید.

قیمت انگشتر پلاتین

در راهنمای خرید انگشتر پلاتین مردانه خوب است که در مورد قیمت انگشتر پلاتین نیز بگویم. قیمت انگشتر پلاتین مردانه بر اساس دو عامل اصلی متفاوت است. عمق و عرض انگشتر. ما در سایت زر هر عرضی که دوست داشته باشید را برایتان آماده می‌کنیم. همچنین برای مردان، عرض از ۳ میلی‌متر به بالا را توصیه می‌کنیم. تصاویر زیر تنوع انگشتر پلاتین را در سه مدل نشان می‌دهد.

پلاتین تقریباً همیشه گران‌تر از طلای سفید خواهد بود زیرا ۳۰ برابر کمیاب‌تر است و بسیار کمتر از طلا استخراج می‌شود. به طور دقیق‌تر، ۲۷۰۰ تن طلا در سال در مقایسه با ۸۰ تن پلاتین استخراج می‌شود.

همچنین پلاتین چگالی تر از طلا است. اگر از پلاتین روی طلای سفید ساخته شده باشد، دقیقاً همان حلقه وزن بیشتری خواهد داشت. همین حلقه در پلاتین نیز در پلاتین بسیار گران‌تر است زیرا فلزات گران‌بها بر اساس وزن قیمت‌گذاری می‌شوند.

برخی از این عوامل نقش زیادی در تفاوت قیمت پلاتین و طلای سفید دارند. بسته به آنچه در یک حلقه به دنبال آن هستید، باید هزینه و مزایای کلی هر فلز را بسنجید تا واقعاً بفهمید کدام گزینه برای شما بهتر است.

پلاتین از افزایش نوسان قیمت در معاملات طلا فرار می‌کند. بر خلاف طلا، پلاتین به‌ندرت نوسانات طلا را تجربه می‌کند. اما، درعین‌حال، کمیاب بودن پلاتین به این فلز گران‌بها کمک می‌کند تا ارزش ذاتی خود را حفظ کند.

نحوه مراقبت از حلقه های پلاتین

علاوه بر راهنمای خرید انگشتر پلاتین مردانه شما لازم است تا نحوه‌ی مراقبت از آن را هم بدانید. پلاتین قوی‌ترین و گران‌ترین فلزی است که در جواهرات استفاده می‌شود. در نگه‌داری از انگشتر پلاتین خود بسیار مراقب باشید و هنگام انجام کارهای خانه یا زمانی که خطر تماس آن با مواد سخت یا مواد شیمیایی وجود دارد، آن را از دست خود در بیاورید.

پلاتین را می‌توان با استفاده از پاک‌کننده جواهرات خریداری شده در مغازه یا آن را در محلول گرم و ملایم صابون و آب تمیز بگذارید و بعد از نیم ساعت به‌آرامی با یک پارچه نرم مالش دهید تا خشک شود.

انگشتر پلاتین انحصاری برای شما

به‌عنوان یک مشتری و سرمایه‌گذار، باید ارزش کالایی را که امروز می‌خرید و اینکه ارزشش در آینده چقدر خواهد بود را درک کنید. ما طرح‌های متنوعی داریم، قدیمی‌ترین و همچنین مدرن‌ترین. حالا این به شما بستگی دارد که ترجیحتان چیست.

شما می‌توانید انگشترهای از قبل طراحی شده را انتخاب کنید. همچنین اگر موردپسند شما داخل بازار نبود می‌توانید انگشتر را مطابق سلیقه خود سفارش بدهید. شاید هر گالری طلا و جواهر این کار را نکند اما با مراجعه به سایت زر می‌توانید انگشتر پلاتین مردانه مورد نظرتان را سفارش بدهید تا مختص شما بسازند. حتی اگر در میان انگشترهای طلا طرحی را بپسندید برای شما از جنس پلاتین می‌سازند.

انگشتر مردانه پلاتین حتی بدون هیچ طرحی نیز جذاب به نظر می‌رسند. می‌توانید انتخاب کنید که آنها را حکاکی و طرح‌دار کنید یا به‌سادگی از آنها استفاده کنید.

مزیت خرید آنلاین انگشتر پلاتین

یک غفلت رایج هنگام خرید پلاتین این است که مردم فقط به فاکتور قیمت توجه می‌کنند. ما در این مقاله راهنمای خرید انگشتر پلاتین می‌خواهیم به شما بگوییم که وقتی نوبت به پلاتین می‌رسد، مانند هر چیز دیگری که می‌خرید بی‌توجه رد می‌شوید. اگر پلاتین را آنلاین می‌خرید، با فروشندگان معتبری که با جواهرات گران‌بها سروکار دارند مشورت کنید و البته لطفاً سایت زر را در هم بررسی کنید.

اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید، خدمات آنهاست که می‌توانید به‌صورت آنلاین پیدا کنید. علاوه بر بررسی نظرات همچنین به سرمایه‌گذاران بینشی در مورد نحوه رسیدگی به شکایت مشتریان خود می‌دهد.

قانون کلی در هنگام خرید آنلاین انگشتر پلاتین این است که همیشه فروشگاه بزرگ‌تر را انتخاب کنید. دلایل زیادی وجود دارد. آنها در طول زمان سابقه بسیار خوبی کسب کرده‌اند. نسبت به خواسته‌های شما انعطاف‌پذیرتر هستند و انتخاب بیشتری از محصولات دارند.

درحالی‌که بسیاری از مردم خرید حضوری را به فروشگاه‌های آنلاین ترجیح می‌دهند، اولی مانند دومی راحتی را ارائه نمی‌دهد. مردم می‌توانند در هر زمانی از روز پلاتین را از فروشندگان آنلاین خریداری کنند. برخی از فروشندگان حتی در تعطیلات باز هستند که هرگز در یک مغازه این اتفاق نمی‌افتد. در نهایت، پلاتین آنلاین می‌تواند بسیار ارزان‌تر از پلاتین خریداری شده از یک فروشگاه باشد

وقتی صحبت از اندازه و ظاهر انگشتر می‌شود شاید فکر کنید حتماً باید خودتان آن را امتحان کنید اما در فروش اینترنتی بهترین امکانات را ارائه می‌دهیم که به شما در رفع نیازهایتان کمک کنند. سبک و ظاهر انگشتر پلاتین مردانه به رنگ پوست و شکل و اندازه دستان شما نیز بستگی دارد.

باتوجه‌به اینکه مردان به‌طورکلی دست‌هایشان بزرگ‌تر از زنان است انگشتر پلاتینیوم روی دست آن‌ها زیباتر به نظر می‌رسند.

پلاتین و جواهرات گران‌بها: الماس

انگشتر پلاتین مردانه با نگین الماس یکی از باارزش‌ترین جواهراتی است که یک فرد می‌تواند داشته باشد. پلاتین با درخشندگی سفیدی که هرگز کاهش نمی‌یابد، درخشش الماس را افزایش می‌دهد. دوام برتر پلاتین به این معنی است که امن‌ترین محیط برای سنگ‌های قیمتی است.

در جایی که یک انگشتر حاوی یک یا چند سنگ قیمتی باشد، اینها بیشترین بخش از هزینه انگشتر را تشکیل می‌دهند. اندازه، رنگ، شفافیت و تراش سنگ به طور مستقیم بر قیمت و ارزش انگشتر تأثیر می‌گذارد.

تفاوت پلاتین و طلای سفید چیست؟

پلاتین یک فلز سفید طبیعی است که هرگز درخشش خود را از دست نخواهد داد. طلای سفید آلیاژی است که با استفاده از طلای زرد ایجاد شده است. طلای سفید شبیه به پلاتین به نظر می‌رسد، اما معمولاً به مرور زمان نیاز به آبکاری مجدد دارد تا رنگ سفید خود را حفظ کند و هزینه‌های اضافی زیادی دارد.

سخن پایانی

ما در مقاله‌ی راهنمای خرید انگشتر پلاتین مردانه تمام سعی و تلاشمان را کردیم تا هرآنچه لازم است درمورد انگشتر پلاتین بدانید را برایتان توضیح بدهیم. همان‌طور که در بالا ذکر کردیم خواص پلاتین بسیار زیاد است و فواید خریدش از طلای سفید بسیار بالاتر است و موارد مهم دیگر. در واقع ما از صفر تا صد خرید انگشتر را برایتان شرح دادیم. خوشحال می‌شویم تا از سایت زر دیدن کنید. انگشتر مردانه پلاتین در طرح‌های مختلف روی سایت موجود است که به راحتی می‌توانید سفارش بدین.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۷:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد