راهنمای خرید دکمه سردست طلا و رازهای پنهان خوش پوشی آقایان | زر

راهنمای خرید دکمه سردست طلا و رازهای پنهان خوش پوشی آقایان | زر
دکمه سردست طلا یا همان دکمه سر آستین طلا یکی از اکسسوری‌های جذابی است که آقایان در زمان پوشیدن لباس‌های رسمی به استفاده از آن علاقه زیادی دارند. در این راهنمای خرید دکمه سردست طلا به بررسی نحوه خرید دکه سردست می پردازیم

دکمه سردست طلا یا همان دکمه سر آستین طلا یکی از اکسسوری‌های جذابی است که آقایان در زمان پوشیدن لباس‌های رسمی به استفاده از آن علاقه زیادی دارند. این نوع دکمه به‌طورکلی کمک می‌کند تا افراد استایلی جذاب و متفاوت داشته باشند و نامنظم و شلخته به نظر نرسند. نقش اصلی این دکمه‌ها بستن سر آستین پیراهن‌های مجلسی مردانه بوده و باعث می‌شوند که سر آستین‌ها کمی شیک‌تر باشند. ممکن است که این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دکمه سر آستین چه تفاوتی با دکمه معمولی دارد؟ در ادامه با ما باشید تا تفاوت این دو اکسسوری را برای شما شرح دهیم.

راهنمای خرید دکمه سردست طلا - طلا و جواه زر

دکمه سردست طلا چیست؟

قیمت دکمه سردست طلا و به گویش دیگر دکمه سر آستین طلا به علت اینکه از طلا ساخته شده، ممکن است کمی بالا باشد. خاطرم هست که در کمد میز آرایشی مادرم یک جعبه مخمل مشکی رنگ با نوار طلایی در اطرافش بود که قطرش کم و به شکل مکعب مستطیل بود. وقتی آن را باز می‌کردم با اکسسوری‌های نقره‌ای و طلایی روبرو می‌شدم که شبیه به گوشواره بودند، اما گوشواره نبودند. یک روز که جرئت کردم و به مادرم گفتم که محتویات این جعبه را با چشمان خود دیده‌ام، از ماهیت آنها پرسیدم.

دکمه سردست طلا چیست؟ - طلا و جواهر زر

مادرم خندیدند و گفتند این جعبه متعلق به پدرم است. بعد از آن روز دیگر کنجکاوی نکردم اما شاید تا 10 سال بعد از آن روز، تصور می‌کردم که پدرم گوشواره به گوش می‌کنند و از این اکسسوری‌های طلایی و نقره‌ای مثل خانم‌ها استفاده می‌کنند. زمان زیادی گذشت تا متوجه شدم آنها دکمه سردست طلا و چند اکسسوری دیگر بودند که در زمان پوشیدن پیراهن رسمی آقایان از آنها استفاده می‌کنند. دکمه سردست شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما به جرئت می‌توانم بگویم که استفاده از آن یک استایل شیک و بی‌نظیر را برای شما خلق می‌کند.

سیر تکامل دکمه سردست طلا و معنی دکمه سردست به انگلیسی

اگر بخواهیم در مورد تاریخچه دکمه سردست طلا و یا همان دکمه سر آستین طلا صحبت کنیم باید بگوییم که واژه دکمه سردست به انگلیسی معادل Cuff ، دکمه کوچک و تزیینی است که آقایان در قسمت مچ آستین از آن استفاده می‌کنند. 7000 سال پیش که پیراهن‌های مردانه هیچ شباهتی به شکل امروزی خود نداشتند نمایان بودن مچ آستین به شدت بد و نامتعارف بود، مانند باز بودن زیپ شلوار! درست در دهه ۱۵۰۰ میلادی آقایان تصمیم گرفتند تا مچ آستین را با عبور یک رشته باریک از سوراخ‌هایی که در سر آستین قرار داشت، ببندند. درست در ابتدای قرن هجدهم بود که دکمه‌ها موجود شدند و زنجیری به آنها متصل شد.

سیر تکامل دکمه سردست طلا - طلا و جواهر زر

افراد بر روی دکمه سردست طلا یا نقره خود تصاویری از چهره افراد مشهور یا عزیزان خود را قرار می‌دادند. در قرن 19 سرآستین‌ها خشک و محکم شدند و البته عبور دادن زنجیر دکمه از سوراخ آستین پیراهن راحت‌تر شد. دکمه سردست طلا یا دکمه سر آستین طلا به شکل امروزی توانست مشکل خشکی آستین لباس را حل کند. در زمان انقلاب صنعتی این دکمه‌ها محبوب شدند و بعد از آن با اختراع پیراهن‌های ورزشی که دکمه‌دار بودند، برای مدتی از محبوبیت آنها کاسته شد. 

نحوه بستن دکمه سردست طلا به چه صورت است؟

دکمه سر آستین طلا یا نقره و یا هر متریال دیگری، در انواع گوناگون وجود دارد. انواع دکمه سردست طلا ویل بک، دکمه سر آستین طلا بولتی، گل میخی، زنجیری، توپی، قفل شونده لولا دار و گرهی ابریشمی همگی از انواع و اقسام دکمه سردست طلا محسوب می‌شوند. نکته جالب اینکه دکمه سردست طلا زنانه نیز در میان اکسسوری‌های لوکس طرف‌داران بی‌شماری دارد. بد نیست بدانید که جنس دکمه سردست یا دکمه سرآستین از متریال‌های مختلفی مانند استیل ضد زنگ، تیتانیوم، پلاتین، مس، برنز، نقره استرلینگ، طلا و ابریشم تهیه می‌شود.

نحوه بستن دکمه سردست طلا  - طلا و جواهر زر

جنس رویه دکمه سردست طلا این اکسسوری جذاب نیز می‌تواند از متریال‌های مختلفی مثل پارچه، مینا و شیشه، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چوب، چرم، مروارید و غیره باشد. البته هر کدام از مدل‌ها، متریال‌های بدنه و حتی متریال‌های رویه یک دکمه سردست باتوجه‌به موقعیت مکانی و مراسمی که قرار است شما در آن حضور پیدا کنید مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای مثال دکمه سردست ابریشمی برای موقعیت‌های کژوال مفید مناسب است و دکمه سردست استیل ضد زنگ مناسب مراسم‌های بسیار رسمی و یا جلسات کاری است. نحوه بستن دکمه سردست طلا و به عبارتی دکمه سر آستین طلا یا هر متریال دیگری و اینکه چطور دکمه سردست ببندیم، همان‌طور که در ابتدای این قسمت نیز توضیح دادیم، کاملاً به نوع آن بستگی دارد. بولتی، گل میخی، زنجیری و غیره که البته باز و بسته کردن آنها اصلاً سخت نیست.

 هماهنگ کردن دکمه سر آستین طلا با لباس

ست کردن دکمه سردست طلا کاملاً سلیقه‌ای بوده و بستگی به رنگ و طرح لباس شما دارد. در حالت کلی مدل های دکمه‌ سردست طلا که خنثی و تک رنگ هستند مثل خاکستری، مشکی، سفید، بژ یا نقره‌ای، با هر طرح و رنگ لباسی هماهنگ می‌شوند. اما دکمه‌های طلایی، برنزی، پارچه‌ای و طرح‌دار باید با دقت انتخاب شده و ترکیب شوند. اگر به دنبال یک ترکیب بی‌دردسر هستید، می‌توانید دکمه سر آستین طلا خود را مشابه با رنگ لباس انتخاب کنید. همچنین می‌توانید ساعت، حلقه، دستبند یا گیره کراوات را با دکمه سردست طلای خود ترکیب کنید.

اگر اعتمادبه‌نفس بالایی دارید می‌توانید با ایجاد یک تضاد و کنتراست، دکمه سردست طلای خود را انتخاب کنید. اینکه چگونه دکمه سردست طلا را ببندیم، به موارد گوناگونی بستگی دارد. از دیگر موارد انتخاب دکمه سر آستین طلا این است که مکان خود را در نظر بگیرید و آن را در انتخاب نهایی لحاظ کنید. برای مثال اگر دکمه سر آستین طلا دارید استفاده از آن در یک جمع دوستانه که قرار است یک دورهمی باشد و در آن کباب درست کنید و خوش بگذرانید، چندان مناسب نیست. همین‌طور که استفاده کردن از یک دکمه سردست با طرح اسکلت برای یک موقعیت رسمی مانند مراسم عروسی پسندیده نخواهد بود.

خرید دکمه سردست طلا

برای پاسخ به این سوال که دکمه‌ سردست از کجا بخرم، ما می‌توانیم شما را راهنمایی کنیم که چطور بدون دردسر و زحمت یک دکمه سر آستین طلا یا تهیه شده با هر متریال دیگری را تهیه کنید. اگر تمایل دارید دکمه سردست خود را از جنس استیل، چرم، چوب یا هر متریال دیگری تهیه کنید، هم می‌توانید خرید اینترنتی داشته باشید و هم می‌توانید به‌صورت حضوری این اکسسوری را سفارش داده و بخرید. در صورت تصمیم به خرید اینترنتی، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از سایت‌های معتبر و معروف خرید کنید.

ولی اگر تصمیم گرفتید که دکمه سردست طلا بخرید، گالری و فروشگاه آنلاین طلا و جواهر زر، می‌تواند شما را به‌خوبی راهنمایی کند. شما می‌توانید با راه‌های ارتباطی مجموعه زر تماس برقرار کرده و از مشاورین ما راهنمایی بخواهید. در نهایت تهیه دکمه سردست طلا و یا دکمه سردست تهیه شده از جواهرات و سنگ‌های قیمتی را بر عهده ما بگذارید. ما سفارش شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شناسنامه و گارانتی و البته قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی به تمام نقاط ایران، ارسال خواهیم کرد.

 پایان داستان دکمه سردست طلا یا دکمه سر آستین طلا 

این مقاله گذری بود بر دنیای ساده اما پر پیچ و خم دکمه سردست طلا یا دکمه سر آستین طلاکه از ابتدا نقشی حیاتی داشت و در انتها و دوران معاصر نقشی تزیینی دارد. درهرحال شاید چندان ضروری به نظر نرسند، اما باز هم تأکید می‌کنیم که استفاده از دکمه سردست با هر متریالی یا دکمه سردست طلا، استایل شما را شیک و خاص نشان داده و نظم خاصی به آن می‌دهد. باز هم تأکید می‌کنیم که دکمه سردست طلای  خود را با در نظر گرفتن موقعیت مکانی، زمانی و شرایط موجود انتخاب کنید. این همان راز پنهان خوش پوش بودن شما خواهد بود.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۰:۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد