نوسان قیمت طلا در سایه قرار گرفتن در اولویت دوم دارایی

نوسان قیمت طلا در سایه قرار گرفتن در اولویت دوم دارایی
قیمت طلا به علت تمایل سرمایه‌گذاران به پول نقد و قرار گرفتن طلا در اولویت بعدی سرمایه‌گذاری، در نزدیکی پایین‌ترین قیمت خود در 3 ماه اخیر در نوسان است و به 1276.35 دلار رسید.
به نقل از رویترز، با حل نشدن بحران بودجه‌ای آمریکا که سبب شد تا سرمایه‌گذاران پول نقد را به طلا ترجیح دهند، قیمت طلا در نزدیکی پایین‌ترین قیمت خود در 3 ماه اخیر نوسان دارد.
بر اساس این گزارش، قیمت طلا پس از اینکه یک درصد در روز جمعه کاهش یافت، امروز 0.02 درصد افزایش یافت و به 1272.85 دلار در هر اونس رسید.
اما به گزارش بلومبرگ در لحظه انتشار این خبر هر اونس طلا با افزایش 4.17 دلاری به 1276.35 دلار رسید.
قیمت طلا در 4 جلسه گذشته بازارهای جهان کاهش یافته است. یک تاجر فلزهای گران بها در هنگ‌کنگ گفت: مردم در مورد وضعیت آمریکا نگران هستند و نخستین واکنش آنها این است که پول های نفت خود را نگاه می‌دارند و دارایی‌هایی مانند طلا برای آنها در اولویت دوم قرار دارد.
از زمان بسته شدن دولت آمریکا در دو هفته گذشته طلا شاهد معاملات زیادی نبوده است اما در عوض قیمت‌ها از فروش‌های بسیار این فلز گران‌بها آسیب دیده است.
مذاکرات در مجلس سنای آمریکا روز گذشته در مورد بحران بودجه و افزایش سقف بدهی‌های این کشور نشانه‌های مثبتی داشت اما هیچ ضمانتی مبنی بر پایان تعطیلی دولت یا جلوگیری از کسری تاریخی این کشور وجود ندارد.
کنگره آمریکا تا 17 اکتبر زمان دارد یا سقف بدهی‌ها را افزایش دهد یا خطر کسری را بپذیرد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۲۹:۱۱ قبل از ظهر
نظرات (1)

مریم  ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۱:۹ بعد از ظهر

سنگ زمرد وسطش پر رنگ تر باشه بازم زیبا تره

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد