نوسان طلا به دنبال اتفاقات اخیر در اقتصاد آمریکا

نوسان طلا به دنبال اتفاقات اخیر در اقتصاد آمریکا
تازه ترین نگرانی‌های ایجاد شده برای افت رتبه اعتباری آمریکا در حالی سایه خود را بر سر بازارهای مالی گسترده است که در ساعات پایانی مهلت نهایی، بودجه آمریکا برای 4 ماه آینده تصویب شده و اقتصاد جهانی نیز در این راستا از یک شوک مخرب دیگر تا این زمان درامان است.
تازه ترین نگرانی‌های ایجاد شده برای افت رتبه اعتباری آمریکا در حالی سایه خود را بر سر بازارهای مالی گسترده است که در ساعات پایانی مهلت نهایی، بودجه آمریکا برای 4 ماه آینده تصویب شده و اقتصاد جهانی نیز در این راستا از یک شوک مخرب دیگر تا این زمان درامان است. بالاخره اوباما در میدان چالش با جمهوری‌خواهان به پیروزی دست یافت و جمهوری خواهان دربرابر افکار عمومی آمریکا مجبور شدند تا به دولت اوباما اجازه افزایش سقف بدهی‌های ملی را بدهند. تعطیلی دولت در ۱۶ روز گذشته، ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا لطمه زده است و انتظار می‌رود رشد اقتصادی فصل پاییز را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهد. دولت آمریکا اجازه خواهد داشت تا ۷ فوریه ۲۰۱۴ به قرض‌کردن پول برای تامین نیازهای مالی خود ادامه دهد.
این توافق، همچنین به دولت این امکان را می‌دهد که تا ۱۵ ژانویه به منابع مالی مورد نیاز برای انجام پرداخت‌های خود دسترسی داشته باشد. با ادامه کار دولت فدرال آمریکا البته نگرانی‌های بازار طلا برای تداوم برنامه محرک‌های اقتصادی آمریکاهمچنان پابرجا است. در این زمینه موسسه رتبه‌بندی فیچ در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داد در صورت ادامه بحران بدهی و بودجه آمریکا رتبه اعتباری بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را کاهش خواهد داد. رصد اقتصاد آمریکا توسط این موسسه حتی پس از توافق دولت و کنگره بازهم ادامه دارد. در عین حال یک موسسه رتبه‌سنجی (Dagong Global Credit Rating Co) روز پنج‌شنبه رتبه اعتباری آمریکا را به A منفی کاهش داد تا بازار طلا و بازارهای سهام در اروپا و آمریکا تحت‌تاثیر آن شاهد افت ارزش دلار و اوراق قرضه نیز باشند. این تحول در روز پنج‌شنبه باعث شد تا بهای طلا با افزایش 40 دلاری تا 1320 دلار هم بالا برود.قیمت در روز جمعه نیز تا ساعت 14 در سطح 1320 دلار باقی ماند. موسسه رتبه‌سنجی فیچ نیز البته هشدارهایی را برای رصد رتبه اعتباری اقتصاد آمریکا تا ماه‌ها اعلام کرده است. بااین شرایط بازی‌گردانان بازار‌های طلا همچنان شرایط تازه‌ای را برای برجسته‌تر کردن اهمیت فلز زرد در شرایط کنونی به دست آورده‌اند. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۳۷:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد