به ده دليل مردم از شما خريد نمي کنند!
(1 يکي ازعوامل عدم موفقيت در
زمينه بازاريابي زماني حاصل مي شود که سايت قادر به
ايجاد بستري امن و قابل اطمينان در هنگام سفارش خريداران، نباشد.
براي
ايجاد چنين اطميناني، سايت مي تواند به خريداران اين اطمينان را بدهد
که
کليه عمليات سفارش خريد از طريق سرورهاي امن انجام خواهد گرفت. و برای
مشتری
اطمینانی ايجاد کند که کلیه اطلاعات از قبیل آدرس الکترونیکی و
اطلاعات
شخصی افراد به صورت کاملا محفوظ، نگه داري شده و به هيچ وجه فروخته
نخواهند شد.
(2چنانچه
تبليغات سايت از قابليت جذب بالايي برخوردار نباشند. یکي از عوامل عدم
جذب مشتريان، پرداختن به بيان کليه جزييات خدمات بدون ذکر قابليتهاي اصلي
محصولات و خدمات است. همچنين به دليل عدم وجود تيترها ويا خبرهاي
اصلي، سايت قادر به جذب مشتريان نخواهد بود. يکي ديگر از عوامل مهم عدم جذب
مشتريان، عدم وجود رضايت نامه ساير مشتريان که از خدمات و محصولات شما
استفاده کرده اند و همچنين نبود ضمانت براي محصولات و خدمات مي باشد.
(3یکي ديگر از
عوامل عدم موفقيت درامر بازاريابي، عدم وجود سیستمي
مناسب جهت ترقيب کاربران به بازديد مجدد از سايت است.
توجه به وجود چنين سيستمي به اين علت حايز اهميت است که، کليه افرادي
که مايل به خريد جنس هستند در دفعات اولي که از هر سايت بازديد به
عمل خواهند آورد، هرگز جنسي را خريداري نخواهند نمود. در اصل هر
چقدر
تعداد دفعات بازديد بيشتر شود، شانس و یااحتمال خريد نيز به ميزان
قابل
ملاحظه بالا خواهد رفت. موثرترين راه براي متمایل ساختن کاربران به
بازديد
مجدد، امکان عضويت رايگان در خبرنامه الکترونيکي وب سايت شما است.
(4 عاملي ديگرکه در عدم موفقيت
سايت نقش دارد، عدم آگاهي دادن به خريداران در مورد
تجارت شما است. بدين معنا که چنانچه خريداران اطلاعات کافي در
مورد
طرف مقابل خود که قرار است از آنها محصول را خريداري نمايند داشته
باشند،
با اطمينان و اعتماد بيشتري در اين راه گام بر مي دارند. در سايت
خود
صفحه اي با نام "درباره ما" شامل اطلاعاتي از قبيل تاريخچه بنگاه
اقتصادي
خود، کارمندان، اطلاعات تماس و غيره قرار دهيد.
(5نبود
راه
هاي متعدد جهت دريافت سفارش از طرف مشتريان. از انواع روشهاي پرداخت
پول
مي توان به کارتهاي اعتباري، چک، پول نقد و فرمهاي خاص الکترونيکي
ديگر
اشاره نمود. شما قادريد با گذاردن راههاي گرفتن سفارشات از طريق
تلفن،
آدرس پست الکترونيکي، سايت، فکس، آدرس پستي و غيره زمينه را براي
خريداران
مساعد سازيد.
(6 عاملی ديگر در عدم پيشرفت امر
بازاريابي،
نداشتن ساختار و ظاهر حرفه اي وب سايت مي باشد. شما بايد نام دامنه
اختصاصي براي وب سايت خود داشته باشيد که با تجارت شما مناسبت داشته
باشد.
ساختار طراحي صفحه بايستي به گونه اي شکل گرفته باشد که بازديد
کنندگان
قادر به پيمايشي ساده و سريع در آن باشند. و همچنين بايستي طراحي گرافيکي صفحات
کاملا مرتبط با نوع فعاليت سايت باشد.
7) قبل از دادن چيزهاي رايگان به مشتريان،
آنها بايد تبليغات شما را ببينند و سپس به صفحات ديگر سايت هدايت شوند.
اگر سايت از قابليت ارايه محصولات رايگان در جهت متمايل ساختن
بازديدکننده به سايت استفاده مي کند، بايستي اين محصولات
يا در زير تبليغات سايت و يا در صفحات ديگر سايت واقع شوند. چنانچه
ليستي از محصولات رايگان در بالاي تبليغات گذارده شوند، بازديدکنندگان
هرگز به تبليغات براي محصولاتي که جهت فروش هستند، توجه نخواهند کرد.
(8سايت شما
قادر به جذب مخاطبان هدف شما نيست. يکي از ساده ترين راههاي موجود، بررسي
خريدهاي انجام شده توسط مشتريان و بررسي علل توجه
آنها به اين محصولات مي باشد. اطلاعات بدست آمده در اين زمينه،
به
شما در اصلاح روشهاي بازاريابي و نوع تبليغات کمک خواهند کرد.
(9 يکي از مهمترين عوامل شکست يک
سايت، نداشتن سيستمي منظم جهت بررسي سايت ،
تبليغات آن و در نهايت اصلاح آن است. فروشندگان زيادي هستند که هيچگاه
تبليغات
طراحي شده خود را تغيير نمي دهند. شما بايد همواره وضعيت تبليغات
سايت
خود را کنترل و اصلاح کنيد تا حداکثر ميزان پاسخ از تبليلغات را بدست
آوريد.
(10هيچ اجباري
را جهت خريد محصولات خود به بازديدکننده الغاء
نمکنيد. ممکن است محصولات شما به دليل کيفيتهاي بالايي که دارند،
موردتوجه
افراد زيادي واقع شود اما همين افراد به محض خروج از سايت، به
مرور
زمان و به تعويق انداختن زمان خريد، محصولات شما را فراموش خواهند
کرد.
براي حل اين مشکل، به بازديدکنندگان يک سري محصولات و امکانات رايگان
و
همچنين تخفيف بدهيد و در ضمن براي هر تخفيف يک زمان پايان اعتبار در نظر
بگيريد.