ذخایر طلای روسیه کاهش یافت

ذخایر طلای روسیه کاهش یافت
همچنین طبق جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول، میزان ذخایر طلای روسیه برای نخستین بار در یک سال گذشته، در سپتامبر کاهش یافت.
همچنین طبق جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول، میزان ذخایر طلای روسیه برای نخستین بار در یک سال گذشته، در سپتامبر کاهش یافت.
ذخایر روسیه در این مدت حدود 370 کیلو کاهش یافت و به بیش از هزار و 15 تن رسید، اما روسیه تنها کشوری نبود که طی این مدت ذخایر طلایش را کاهش داد. میزان ذخایر طلای مکزیک برای هفدهمین ماه پیاپی کاهش یافت و کانادا نیز اقدام به فروش ذخایر طلایش کرد. به گزارش «ایسنا» ذخایر طلای مکزیک با 100کیلوکاهش به 5/123 تن رسید و ذخایر کانادا از 1/3 تن به سه تن کاهش یافت.
از سوی دیگر ذخایر طلای قزاقستان برای دوازدهمین ماه پیاپی و ذخایر طلای آذربایجان برای نهمین ماه پیاپی افزایش یافت. ذخایر طلای ترکیه برای سومین ماه پیاپی رشد کرد و با 9/2 تن افزایش، به 3/490 تن در سپتامبر رسید. کشورهای بلاروس، کویت، قرقیزستان و اوکراین نیز به ذخایرشان افزودند.
طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول از وضعیت کشورها، فیلیپین در اوت طلا خریداری کرد؛ اما موزامبیک اقدام به فروش کرد.
شورای جهانی طلا برآورد کرده که خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی ممکن است به 350 تن در سال 2013 بالغ شود. این بانک‌ها سال گذشته 6/534 تن طلا خریداری کردند که بیشترین میزان از سال 1964 به این سو بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در پی خودداری بانک مرکزی آمریکا از کاهش میزان خرید ماهانه 85 میلیارد دلار اوراق قرضه، بهای طلا در سپتامبر برای نخستین بار در سه ماه گذشته کاهش یافت. انتظارات نسبت به آغاز کاهش میزان خرید اوراق از سوی این بانک، بازارهای سهام و ارزش ارزهای اقتصادهای نوظهور را در ماه اوت با سقوط روبه‌رو کرد. بهای طلا با دورنمای احیای اقتصادی جهانی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 19 درصد کاهش یافته است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۸:۳۲:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد