بزرگترین کارخانه طلای کشور در تکاب آماده بهره برداری شد

بزرگترین کارخانه طلای کشور در تکاب آماده بهره برداری شد
مجری طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه طلای زره شوران تکاب گفت: کارخانه طلای زره شوران تکاب به عنوان بزرگترین کارخانه طلای کشور تا پایان آذرماه امسال راه اندازی می شود.
حسینقلی قوانلو روز پنجشنبه  اظهار کرد: راه اندازی مرحله سرد کارخانه آغاز شده و تا اواخر آذرماه نیز راه اندازی مرحله گرم آن آغاز و کارخانه آماده افتتاح می شود اما به دلیل زمان بر بودن فرایند اکسیداسیون، تولید شمش آن تا دو ماه آینده پیش بینی شده است.
وی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را بیش از 90 درصد ذکر کرد و افزود: با راه اندازی این طرح، سالانه علاوه بر تولید سه تن طلا، یک تن و 250 کیلوگرم نقره و 500 کیلوگرم جیوه نیز تولید می شود.
قوانلو گفت: با افتتاح این کارخانه علاوه بر اشتغال مستقیم برای 176 نفر در خود کارخانه برای 100 نفر نیز در بخش معدن آن اشتغال پیش بینی شده است که میزان غیرمستقیم آن حدود 10 برابر این میزان به دوهزارو 600 نفر می رسد.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح تاکنون در مجموع 834 میلیارد ریال و 15 میلیون و 200 هزار یورو سرمایه گذاری شده است.
قوانلو ذخیره اولیه زرشوران را حدود 55 تن طلای خالص با عیار میانگین 7/5 PPM ذکر کرد و گفت: با انجام حفاری های بیشتر اکنون ذخیره قطعی معدن به 110 تن طلا رسیده و به دلیل افزایش ذخیره، مصوبه یک کارخانه سه تنی دیگر برای توسعه در کنار این طرح اخذ و پروانه بهره برداری آن دریافت شده است.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه زره شوران از اردیبهشت ماه سال 93 آغاز می شود و با اتمام آن تا نیمه نخست سال 94، ظرفیت مجتمع زرشوران در مجموع به شش تن طلا، 5/2 تن نقره و یک تن جیوه می رسد.
زره شوران در حدود 35 کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی واقع است. 
منبع خبر: ایرنا
  ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۸:۴۱:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد