استفاده اجباری اصناف از دستگاه کارت‌خوان در سال آینده

استفاده اجباری اصناف از دستگاه کارت‌خوان در سال آینده
رییس اتحادیه طلا و جواهر خبر داد
از آغاز سال آینده استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان (POSS) طبق اعلام وزارت اقتصاد و دارایی برای اکثر صنوف اجبار و قابل اجرا است.
محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در رابطه با الزام اصناف به نصب دستگاه‌های کارت‌خوان در واحدها یادآور شد: استفاده از این دستگاه‌ها در اصناف به طور کامل اجرا نمی‌شود اما اکثر واحدهای صنفی به این دستگاه‌ها مجهز شده‌اند.
وی در رابطه با تصویب افزایش دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون تلفیق مجلس نیز گفت: مالیات بر ارزش افزوده هشت درصدی مربوط به لایحه بودجه است و اگر در صحن علنی مجلس به تصویب برسد برای تمام افراد جامعه لازم اجرا است.
کشتی‌آرای ادامه داد: برخی اتفاقات و مقابله‌ها با اجرای این طرح فقط در همان سال اول اجرا اتفاق افتاد اما دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد زیرا همه قانون را به خوبی و درستی اجرا خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، مالیات بر ارزش افزوده که قرار بود سالانه یک درصد به میزان آن افزوده شود تا به میزان هشت درصد برسد در بودجه سال 1393 با افزایش دو درصدی به هشت درصد رسید. این افزایش دو درصدی مسائل مربوط به تعطیلی واحدهای طلا فروشی در جهت مقابله با اجرای مالیات بر ارزش افزوده در سال نخست اجرای طرح را در اذهان‌ تداعی می‌کند. در اولین سال اجرای این طرح که با میزان سه درصد آغاز شد برخی از واحدهای صنفی برای مقابله با این طرح اقدام به تعطیلی واحدهای خود کردند. 
منبع خبر: ایسنا
  ۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۱۰:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد