مراحل کسب و کار

مراحل کسب و کار
شروع کسب و کار یکی از جالبترین عملکردهایی است که یک فرد میتواند داشته باشد . بیش از ده میلیون نفر هر ساله کسب و کاری را آغاز میکنند و در نتیجه بیش از سه میلیون کسب و کار کوچک هر ساله ایجاد میشود .

اندیشه کسب و کار

شروع کسب و کار یکیاز جالبترینعملکردهایی است که یک فرد میتواند داشته باشد . بیش از ده میلیون نفر هر ساله کسب وکاری را آغاز میکنند و در نتیجه بیش از سه میلیون کسب و کار کوچک هر ساله ایجاد میشود .

کارآفرینی مزایایمتعددی دارد و درنتیجهرقابت در این حیطه نیز بسیار است. درک ابعاد این رقابت و طرح کسب و کار دقیق و کارامیتواند منجر به شروع یک کسب و کار موفق شود. آیا عملکرد شما ازین مراحل تبعیت میکند؟ سعی کنید آنچه را که دیگرانانجام میدهند،بررسیکنید تا به چگونگی شروع کار پی ببرید.

سنجش میزان آمادگیبرای شروع کسب و کار

با وجود اینکه کارآفرینیمیتواند منجر به موفقیتهای زیادی شود اما شما باید آماده و حاضر باشید. حتما زمانی را صرف تشخیص آمادگی خود برای شروعکسب و کار کنید .

 (1آیا کارآفرینی برای شما مناسب است؟

 (2آیا قادرید تشکیلاتاقتصادی خود را کنترل کنید؟

در کسب و کار هیچتضمین و گارانتی وجود ندارد، اما میتوانید با طرح یک نقشه مناسب و بررسی دقیق آنشانس موفقیت خود را افزایش دهید.

در ابتدا نقاط ضعف وقوت خود را به عنوان یک دارنده کسب و کار مورد ارزیابی قرار دهید. با دقت به پرسشهایزیر توجه کنید :

آیا شما تازه کارهستید؟

البته این به خودشما بستگی دارد که چگونه پروژه های خود را ارتقا دهید، زمان را تنظیم کنید و بهجزئیات توجه داشته باشید.

با شخصیتهای متفاوتچگونه برخورد میکنید؟

صاحبان کسب و کار نیازمندتوسعه روابط کاری با افراد زیادی از جمله مصرف کنندگان، فروشندگان، کارمندان، بانکداران و افراد حرفه ای مانند وکلا،حسلبداران و مشاورانهستند. آیا شما میتوانید با یک مشتری مصر، یک فروشنده غیر قابل اعتماد و یا یککارمند بدخلق سر و کار داشته باشید؟

چگونه تصمیم گیریانجام میدهید؟

صاحبان کسب و کارکوچک نیازمند تصمیم گیریهای سریع و پایدار هستند .

آیا دارای استقامتروحی و جسمی کافی برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار هستید؟

داشتن یک کسب و کار جالب ومفید اما در عین حال طاقت فرسا است. آیا میتوانید هفت روز هفته روزی دوازده ساعت فعالیت و کار داشته باشید؟

چگونه برنامه ریزی وسازماندهی میکنید؟

تحقیقات نشان میدهید کهطرحهای ضعیف عامل شکست در کار میشوند. سازماندهی موثر مالی و برنامه ریزی دقیق در تولید میتواند از هرگونه ورشکستگیجلوگیری کند .

آیا گامهای شما بهمیزان کافی مستحکم است؟

ایجتد یک کسب و کار ممکناست شما را از لحاظ روحی خسته کند. بیشتر صاحبان کسب و کار از قبول این همه مسئولیت سنگین به سرعت خسته و دلسردمیشوند. انگیزهقویدر حفظ و بقای کار به شما کمک میکند.

کسب و کار شما چگونهبر روابط کاری شما اثر میگذارد؟

اولین سالهای شروع کسب وکار ممکن است بر خانواده فشارهایی را وارد کند. این موضوع حائز اهمیت است که افراد خانواده بدانند چه انتظاریدارند و شما باید کاملامطئن باشید که آنها در طول این زمان شما را حمایت میکنند. تا زمانیکه کسب و کار شما سود آور شود ممکن است با مشکلات مالیبسیاری مواجه شوید که چندماه یا سال به طول انجامد. آیا شما قادرید خود را با استاندلردهای پایینتر زندگی تطبیق دهید؟

چند نکته :

دلایل زیادی وجود دارد کهنتوانید کار خود را شروع کنید، اما برای یک فرد توانمند، مزایای امتیازات داشتن یک کسب و کار به خطرات موجوددر آن می ارزد :

(1مدیر خود هستید.

 (2کار سخت و طولانی مزایایی برای شما دارد وسود آن به جای آنکه نصیب شخص دیگری شود به شما میرسد .

 (3بدست آوردن پول و رشد کاری بسیار لذت بخشاست .

 (4اقدام به کار مخاطره آمیز میتواند جذاب ونیازمند جسارت بالائی باشد.

.(5ایجاد یککسب و کار همیشه منجر به یادگیری میشود.

6) دلایل شکست یک کسب و کار

7) چرا یک کسب و کار با خطر شکست مواجه است؟

موفقیت در کسب و کار هیچگاهبصورت خودبخودی ویا بر اساس شانس نیست و همانطور که گفته شد این موفقیت اصولا به سازمان دهی و بصیرت فرد راهانداز کسب و کاربستگیدارد و تضمینی برای آن وجود ندارد.

شروع یک کسب و کارهمیشه ریسک پذیراست و شانس موفقیت اندک میباشد. بنابر گزارش اداره کسب و کارهای کوچک در آمریکا (SBA) بیش از 50% کسب وکارهای کوچک در سالهای اول با شکست مواجه شده و 90% آنها در 5 سال اول از بین میروند .

Michael Ames در کتاب خودبه نام "کنترل کسب و کار کوچک" دلایل زیر را برای شکست این نوع کسب وکارها بیان کرده است(1عدم وجودتجربه؛

(2نداشتنسرمایه کافی؛

(3نداشتنجایگاهی مناسب؛

(4عدم وجودکنترل قوی؛

(5سرمایه گذاری بیش از اندازه در دارائیهای ثابت؛

(6قراردادهایاعتباری ضعیف؛

(7استفادهشخصی از سرمایه های تجاری؛

(8رشد بدونانتظار .

Gustav Berle دو دلیلدیگر در کتاب خود بنام "کسب و کار را خود بر عهده بگیرید" به این دلایلاضافه میکند :

1)رقابت؛

2)فروش پائین .

یک عامل دیگر درخصوص شکست کسب و کار:

با بیان این موارد قصدترساندن شما را نداریم بلکه میخواهیم شما را برای مسیر پر فراز و نشیبی که در پیش دارید آماده کنیم. ناچیز پنداشتنمشکلات شروع یک کسب وکار یکی از بزرگترین موانع کارآفرینی است. در هر صورت اگر صبور باشید و به سختی کارکنید به موفقیت دست می یابید.

یافتن یک راهنما

هیچ گاه فکر نکنید که بهتنهایی قادرید کارها را انجام دهید. یکی از بهترین روشها برای به اصطلاح عایف بنای در برابر هر گونه شکست یکراهنما است . شخصی کهدارای تجربیات مرتبط با کسب و کار است، میتواند شما را در این امر راهنمایی کند .

شروع کسب و کار

هر کسب و کارینیازمند انواع مختلفامورمالی است. یک تجارت موفق از سرمایه کافی نشات می‌گیرد. در اینجا چالشهای زیادی وجوددارد ، اما منابع زیادی نیز برای کمک شما در دسترس است .

حسابداری و امورمالی کلی

هزینه‌های شروع کار

برای هزینه‌هایاولیه کسب و کار خود برنامه‌ریزی کنید.

هر کسب و کار متفاوتاست و دارای نقدینگی خاص خود است که در مراحل متفاوت توسعه مورد نیاز می‌شود ، بنابراین هیچ روش کلی برای ارزیابیهزینه‌های شروع وجودندارد. بعضی کسب و کارها با یک بودجه محدود نیز می‌تواند شروع شود ، در حالیکهسایرین ممکن است نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم باشد. اما نکته مهم این است که آیا شما دارای پول کافی برای شروع کار وبه اصطلاح ریسک هستید .

برای شناسایی هزینه‌هایشروع ، باید همه هزینه‌هایتجاریرا در مراحل اولیه تخمین زنید. بعضی از این هزینه‌ها یک بار است ، مانند هزینه ثبت شرکتو بهای خرید یک مکان. اما بعضی از هزینه‌ها بصورت مستمر است مانند بیمه ، مصارف عمومی ( برق و تلفن ) و غیره .

با برآورد این هزینه‌هافکر کنید که آیا ضروری هستند. یک بودجه واقعی برای شروع باید شامل عناصر می‌باشد که برای شروع کسب و کار لازماست. این هزینه‌ها بهدو بخش مجزا تقسیم می‌شوند: هزینه‌های ثابت ( هوایی‌ ) و متغیر ( مربوط به فروش ). هزینه‌های ثابت شامل مشخصه‌هاییمانند اجاره ماهانه ،برق و تلفن و بیمه و هزینه‌های امور اجرایی است. هزینه‌های متغیر شامل خرید ، بسته‌بندی، کمسیون فروش و هزینه‌های مربوط به فروش مستقیم یک محصول است.

کارآفرین روش برایمحاسبه هزینه‌های شروع استفاده از یک برگه گزارش کار است که مشخصه‌های هزینه‌هایمتفاوت را فهرست‌بندی کرده است.

اینکه چه مقدار هزینه لازماست، بستگی به نوع کسب و کارتان دارد. بسیاری از کسب و کارهای خانگی را می توان با هزینه ای خیلی ناچیز شروع کرد.بالطبع کسب و کارهایبزرگتر هزینه های بیشتری در بر خواهد داشت. فکر خوبی است که یک لیست جامع از تمامهزینه های پیش بینی شده داشته باشید و سپس یک گردش وجوه برای 12 ماه تهیه کنید .

مدیریت کسب و کار

موفقیت هر کسب و کاررابطه نزدیکی با چگونگی صحیح کنترل کردن آن امور آن دارد: در واقع مدیریت صحیح کسبو کار موجب رشد آن میشود.

مدیریت کسب و کار را نبایدصرفا یک عمل آکادمیک محسوب کرد. مدیریت واقعی در بر گیرنده هدایت قوی، رفتار مثبت، دانش کسب و کار و مهارتهایمناسب فردی است . مدیرت درحقیقت هدایت افراد، تاثیر گذاری بر کار و تصمیم گیری تموقع و صحیح است و مهارتهای مدیریتی را به مرور زمان میبایست کسب کردو به بیان دیگر کسبمهارتهای مدیریتی در واقع همانند سپرده گذاری در بانک می باشد .

هدایت و راهبری کسبو کار

هیچ زن و یا مردی دردنیای کسب و کار تنها نیست. در این حیطه شما نیازمند کمک افراد دیگر هستید و باید بتوانید از آنها کمک بگیریدتابتوانیدکسب وکارتانرا هدایت کنید .

راهنمائی گرفتن (Mentoring)

کارآفرینان موفق وبا تجربه اغلب سئوالات مشابهی را میپرسند :

چگونه کارآفرینانجدید میتوانند از تجربیات دیگران استفاده کنند؟ با راهنمائی گرفتن

واژه Mentoring میان معلمان و دانشاموزان مصطلح است و زمانی به کار می رود که افراد حرفه ای و با تجربه اطلاعاتی را به افراد کم تجربه ارئهمی دهند .

شبکه ارتباطی

شبکه ارتباطی یک وسیلهساده است که هرکس در دنیای کسب و کار میتواند با آن سرو کار داشته باشد. شبکه ارتباطی میتواند کارآمدترین وجهبازاریابی شما محسوبشودو در نتیجه آن علاوه بر ایجاد بازار برای شما، اطلاعات مناسبی در ارتباط با کسب وکارتان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

میزگرد

میز گرد یک بحث رسمی غیرگروه میان افراد حرفه ای است که داوطلبانه اطلاعات و منابع را در اختیار سایرین قرار میدهند. در طول زمان روابط افراد حرفه ای و ماهر با یکدیگر توسعه میابد و شرکت کنندگان با کسب و کارهاییکدیگر آشنا می شوند .

داشتن اطلاعات بهروز

عصر اطلاعات جامعهما را تغییر داده است واکنون در عصر اطلاعات افراد از طریق پست الکترونیک با یکدیگر ارتباط دارند و می توانند اخبار جدید را در دنیای تکنولوژی وبی سیم دنبال کنند. حققتامر این است که هر روزه اطلاعات ما را بمباران می کنند اما متاسفانه اغلب این اطلاعات نمی تواند به خط مشی کسب و کار ماکمک کند و در انجا هدایتصحیح آنست که ما متدها و راهکارهای خودمان را دنبال کنیم و در کنار آن دانش واطلاعات خود را در ارتباط با کسب و کار به روز نگه داریم .

تصمیم گیری

یکی از بهترین تصمیم‌هایادگیری این موضوع است کهچگونهتصمیم‌گیرنده خوبی باشید. این امر نیازمند تعهد ، درک و مهارت می‌باشد که بسیارارزشمند است .

آیا تصمیم گیرندهخوبی هستید؟

مراحل مختلف دراجتناب از اشتباهات رایج و ایجاد تصمیم‌گیری کارا را بیاموزید .

تصمیم‌گیری ، تصمیم‌گیری ،‌ تصمیم‌گیری سؤال این است :‌ آیا شما یک تصمیم‌گیرخوب هستید؟ اگرفکر می‌کنید که این چنین نیست ، هیچ جای غصه نیست. تصمیم‌گیری مهارتی است که می‌توانیداز دیگران بیاموزید. ارگ چه بعضی از افراد این مهارت را احتراز از دیگران می‌آموزند ،‌ اما فرآیند آن مشابهاست. دونوع تصمیم‌گیریاصلی وجود دارد :آنهایی که با استفاده از فرآیند خاص بدست می‌آید . آنهایی که تنها مانند یک رویداد است .

مراحل تصمیم گیرینافذ

این فرآیند در هرموقعیتی می‌تواند بکار رود بخصوص در جائی که شما نیازمند یک تصمیم‌گیری مهم هستید. اگر از مراحل اصلی تصمیم‌گیری تبعیتکنید ، خود رایکتصمیم‌گیرنده کارا‌ در حرفه و زندگی شخصی خود می یابید .

· تا حد امکان مفاد تصمیم ‌گیریخود را تعریف کنید . آیا آن واقعا" تصمیم خودتان است یا شخص دیگری ؟ آیا واقعا"‌ نیازمند به این تصمیمگیری هستید ؟ ( اگرحداقلدو تصمیم اتخاذ نکرده اید ، پس هیچ تصمیم گیری صورت نگرفته است ) چه زمانی این تصمیم‌گیریروی داده است ؟‌چرا تصمیم ‌گیری برای شما مهم است ؟‌ چه کسی در این تصمیم‌گیری ذینفع است ؟ ارزش این تصمیم گیریبرای شما چه میزان است ؟

· هر راهکاریکه به ذهنتان می‌رسد را بنویسید . به تصویر کشیدن راه کارهای متفاوت مهم است. هیچ چیزی را سانسور نکنید وبگذارید که تصورات شماآزادانه ارائه شوند. مطمئن شوید که همه چیز را ذکر می‌کنید .

· فکر می‌کنید که از کجا می‌توانید اطلاعات مفید بیشتری را بهدست آورید . اگر باانتخابهای زیادی روبرو شوید ممکن است بخواهید اطلاعات زیادی بدست آورید. اطلاعات جدیدمنجر به راه کارها و انتخابهای بیشتری نیز می‌شود . کسانی که می‌توانید از آنها اطلاعات بدست آورید ،‌دوستان ،‌همکاران، خانواده ،نمایندگیهای فدرال و ایالتی ، سازمانهای حرفه‌ای ، خدمات آن لاین ، روزنامه ها ، مجله ها ، کتابها و غیره است .

· انتخابهایخود را بررسیکنید . از منابع اطلاعاتی مشابه برای کسب ایده های خاص استفاده کنید. برای هرانتخاب معیار خاص را مشخص کنید. هر چه اطلاعات بیشتر بدست آورید ، ذهنتان برای تصمیم‌گیری فعال تر خواهد شد. مطمئن شویدکه همه موارد رایادداشت و بررسی مجدد می‌کنید.

· ذخیرهانتخابها . اکنونشمادارای گزینه های متفاوت هستید و زمان آن رسیده است که آنها را بررسی کنید و ببینید کدامیک از آنها برای شما کارایی دارد . در ابتدا معیارهای این انتخابها را مشخص سازید. ثانیا" به دنبال انتخابهاییباشید که این امکان رابرای شما فراهم سازد تا به بیشترین معیار و امتیاز برسید . ثالثا" انتخابهایی را که با چارچوب و معیار شما سازگاریندارند را حذفکنید .

نتایج هر انتخاب رابه تصویر بکشید . برای هر انتخاب باقی‌مانده در لیستتان ، نتایج را به تصویر بکشید، بدین صورتنقایص شما مشخص می‌گردد

·یک بررسیواقعی انجام دهید . کدام یک از انتخابهای باقی‌مانده به واقعیت نزدیک‌تر است؟ هرچه خلاف آن را ثابت کند را حذف سازید.

·کدام گزینهبا شما سازگاری دارد . گزینه ها و انتخابهای باقیمانده را بررسی کنید تا ببینید کدام یک با معیارهای شما سازگاری دارد.اینها تصمیماتکارایی شما هستند. اگر نسبت به تصمیمی که اتخاذ کرده اید خشنود هستید اما احساس می‌کنیدکه با اهداف شما سازگاری ندارند ، بدانید که تصمیم صحیحی نگرفته اید. به عبارت دیگر از این گزینه و انتخابراضی نیستید ، اما نسبت به نتیجه آن حساس هستید. اینانتخاب برای شما کارساز نخواهدبود .

شروع کنید . زمانیکه تصمیمی را اتخاذ می‌کنید، آن را عملی سازید. اگر بخواهید نسبت به آن احساس خوشایندی نداشته باشیدموجب اندوه و ناراحتی می‌شود.بهترین کار را در زمان حال انجام دهید. همیشه این فرصت را دارید که ذهن خود را در آینده تغییر دهید .

اشتباهات متداول درتصمیم گیری

از آنجا که دوست داریمباور کنیم که هیچگونه پیش‌داوری نداریم ، اما حقیقت این است که هر کس این مشخصه را دارد. هر چه از خودتانوکارهایتان بیشترآگاهیداشته باشید ،‌ بهتر می‌توانید عمل کنید. دلیل اصلی اینکه هر کس روش و دیدگاه خاص خود رادارد این است که مغز به سادگی نمی‌تواند متوجه هر چیزی شود ، حداقل سطح کنجکاوی هر کس متفاوت است .

آیا تاکنون سعی کرده‌اید 10 چیزجدید را با هم بیاموزید؟ اگر اینطور است ، می‌‌دانید که یادگیری خیلی آسان خواهد بود و این به دلیل روش کارکرد مغزاست. مغز شما همه اطلاعاترا طوری طبقه‌بندی می‌کند که بدون قاطی‌کردن آنها بتوانید جهان اطراف خود را درک کنید. زمانی که نمی‌توانیم بسیاری ازفرضیات را تشخیص دهیمبه دلیل فقدان آموزش در جامعه است ( مانند والدین، معلمان، همه مؤسسات و غیره )

در زیر تعدادی ازرایج‌ترین اشتباهات تصمیم‌گیری گردآوری شده است ، با یادگیری آنها می‌توانید درآینده ، از آنها اجتناب کنید.

· به اطلاعاتتخصصی بسیار تکیه کنید. اغلب افراد بسیار مایلند که به گفته‌های متخصصین تاکید و توجه کنند. به خاطر بسپارید کهمتخصصین انسانهاییهستند که خود نیز پیش‌داوری‌هایی هستند. با جستجوی اطلاعات از منابع متفاوت‌ ،اطلاعات بهتری را به دست خواهید آورد ، بخصوص زمانی که انرژی خود را بر این منابع متوجه سازید .

· اطلاعاتی راکه از دیگران به دست می‌آوریدرا ارزیابی کنید. افراد تمایل دارند تا معیار اطلاعاتی را که از جامعه بدست می‌آورند را ارزیابی کنند. بعنوان مثالمتخصصین ، والدین، گروههای عالی رتبه ، افرادی کهروشی برای بیان عقاید خود دارند ، جزء افرادی هستند که همیشه باور داریم بیشتر از ما می‌دانند. ازخود بپرسید : آیا آنها بهاندازه من از این مسائل و مشکلات آگاه هستند؟ معیارهای آنها با من مشابه است؟ آیا آنها نسبت به مسائل من دارای تجربه شخصیهستند؟ به عبارت دیگرعقاید آنها را در دورنمایی نگاه دارید.

رشد و ارتقاء کسب وکار

بعضی مسائل نسبت به توسعهکسب و کار ارجحیت دارند. اگر بخواهید تجارت خود را توسعه بخشید یا حتی در همان اندازه کوچک خود به موفقیت برسید،‌ عامل رشد و ترقی یکیاز مهمترین‌هاست .

جرقه این رشد ازهمان شروع کار در مراحلاولیهروشن می‌شود. در حقیقت گشودن بالها و جستجوی یک افق تجاری جدید یک دوره محسوب می‌شود.در هر صورت همانند مراحل اولیه توسعه ، رشد تجاری نیازمند تدارکات اولیه ، تعهدات جدی و تمایل برای محاسبهخطرات موجود است . منابع زیادیدر توسعه و رشد تجارت به شما کمک خواهند کرد .

پیش بینی

بررسی میزان و مقدار حرکتبمعنای آینده‌نگری است حتی اگر شما به زبان حال توجه داشته باشید. پیش‌بینی و برنامه‌ریزی در موفقیت مستمر شماحیاتی هستند .

پیش‌بینی رشد : تفکراستراتژیک

برای آنکه یک رهبر نافذباشید باید مهارتهای خود را از طریق تفکر استراتژیک توسعه دهید. این تفکر فرآیندی است که با آن دید تجاری شماتوسعه می‌یابد وتواناییهایخود را در کار تیمی وحل مشکلات تقویت می‌کنید. آن همچنین به شما در مواجهه با تغییرات کمک می‌کند تا برای معاملات خود طرح‌ریزیداشته باشید وفرصتها و احتمالات موجود را در نظر بگیرید .

تفکر استراتژیک شما را مستلزم می‌کندتا به یک پیامد ایده‌آل در خصوص کسب و کار برسید و آنگاه روی نکات عقب‌مانده کار کنید و آن از طریق توجه برچگونگی تواناییدررسیدن به این دیدگاه بدست می‌آید. زمانی که دید استراتژیک را برای عملکردهای تجاریتوسعه می‌دهید ، 5 معیار متفاوت وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد. این 5 معیار به تعریف یک پیامد ایده‌آل کمکمی‌کند . بعلاوه آنهاشما را در توسعه مراحل لازم در ایجاد این بصیرت تجاری هدایت می‌کنند:

سازماندهی :

 سلازماندهی یک تجارت شامل افرادی است که با آنها کار می‌کنید ،‌ساختارسازمانی کسب و کار شما و منابع لازم برای انجام همه امور ، سازمان شما چه شکلی است؟ ساختاری که از آن حمایتمی‌کند به چه گونه است؟افراد ، منابع و ساختار را چگونه برای رسیدن به یک پیامد ایده‌آل ترکیب می‌کنید؟‌

نظرات :

زمانی که از هواپیمابه دنیای پائین نظریافکنید ، نسبت به زمانی که روی زمین هستید بیشتر می‌بینید. تفکر استراتژیک مشابه آن است و این امکان را فراهم می‌کند تااز بالا نگاه کنید. باافزایش قدرت مشاهده شما از عملکرد افراد و چگونه حل مشکلات به طرز کارا و تشخیصمیان آن راه حل‌ها آگاه می‌شوید.

دیدگاه :

 آن روش دیگری از تفکر است . در تفکر استراتژیک چهار نقطه عطف برای درنظرگرفتن زمان شکل‌گیریاستراتژی تجارت وجود دارد: دیدگاه محیطی ، بازار ، پروژه و سنجش. دیدگاهها می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای کمک به تفکر ، شناسایی عناصر اصلی و تطبیقعملکردها برای دستیابی به موقعیت ایده‌آل محسوب شوند :

نیروهای هدایتی :

این نیروها که موجبرسیدن شما به یک نتیجه ایده‌آلمی‌شودچیست؟ هدف و دیدگاه شما چیست؟ این نیروها در حقیقت اساسی برای تمرکز تجاری شما است( به عنوان مثال از چه چیزی برای تحریک افراد استفاده می‌کنید تا به خوبی عمل کنند ). مثالهای آن شامل :‌مشوق‌هایفردی و سازمانی ،معیارها و اهداف ، عوامل تولیدی مانند عملکرد ، عوامل کمی مانند نتایج یا تجربه‌ها ،عملکرد منسجم ، کارایی و تولید است.

موقعیت ایده‌آل :

 بعد از کار روی چهار مرحله اول ، باید قادرباشید تا موقعیتایده‌آلرا تعریف کنید. موقعیت ایده‌آل شامل: شرایط لازم برای بهره‌مند بودن تجارت، فرصتهایتجاری آتی ،‌مهارتهای اصلی و استراتژیها و تاکتیک‌ها برای در هم آمیختن این عوامل
زمانیکهروی این 5 عامل کاری کنیدمهارتهایشما در امور زندگی افزایش می‌یابد و می‌توانید به دیگران القا کنید که ایده شمابهترین است. در هنگامی که در جاده کار به موانع و چاله‌هایی برخورد می‌کنید ، اینها کارساز است. آیا این همانچیزی نیست که می‌خواستید؟یک فرآیند خاص در تصمیم‌گیری مزایایی وجود دارد. مشخص ترین امتیاز کاهش سطح استرسی است که شما ممکن است آنرا تجربه کنید .

تصمیم‌های نافذ با استفاده ازفرآیند مشخص ایجاد می‌شود. آنها بر اساس معیارها و ادراکی است که فرد تصمیم‌گیرنده اتخاذ می‌کند و شامل جایگزین‌هاو انتخابهایصحیحی است که خود در راستای تشخیص به موقع می‌باشد. تصمیم‌گیری نافذ ممکن است ازمعیارهای اجتماعی و انتظارات مربوط به آن تبعیت نکند، اما بر اساس آنچه که فرد تصمیم‌گیرنده در خصوص انتخابهای خوداتخاذ می کند باشد .

آگاهی از اطلاعاتروز و قوانین

مطمئن شوید که زمانیکه قوانینتاثیرگذار به کسب و کار کوچک پیشنهاد می‌شوند ، صدای شما شنیده می‌شود.معمولا" در خصوص کسب و کارهای کوچک انتقادهایی از نظر قانونگذاری وجود دارد. بایادگیری چگونگی ایجاد قوانین ، پیگیری قوانین مطرح شده ، مطالعه تحلیل‌های صورت گرفته توسط متخصصین و توضیح قوانین طرحشده ف سعی کنید صدایخود را در زمان انجام فرآیندهای قانونگذاری به گوش افراد ذینفع برسانید .

در خصوص قوانین بهدرک بهتری دست پیدا کنید که بر تجارت کوچک شما تاثیر بگذارد. با یادگیری چگونگی و دلیل ایجاد وضعقوانین شروع کنید.

خروج از کسب و کار

خارج شدن از کسب وکار واقعیتی است کهبایداز همان مراحل اولیه کار در نظر گرفته شود. چنین پیش‌بینی نیازمند توسعه طرحهایاحتمالی برای رویدادهایی است که حتی ممکن است هرگز اتفاق نیافتد.

طراحی برای خارج شدناز یک کسب و کار به اندازه برنامه‌ریزی برای شروع یک کار مهم است. خروج به موقع از یک موقعیت کاری بهمعنای عدم صرف هزینه ،زمان و جلوگیری از ناامیدی در آینده است. در زیر به بعضی موارد می پردازیم:

با برنامه ریزی بهکار خود خاتمه دهید.

اگر تاکنون نسبت به اینمسئله جدی فکر نکرده اید ، زمان آن رسیده است. خارج شدن از یک کسب و کار به راحتی ترک یک شغل است. در خصوص بیشترساختارهای تجارت کوچک، این امر یک فرآیند چند مرحله‌ای است که ممکن است با توجه به اندازه سازمان ودلایل خاتمه کار هفته‌ها یا سالها به طول انجامد. در بیشتر موارد ، هدف نهایی به حداکثر رساندن معیار شرکت و تبدیلآن معیار به نقدینگیاست. از افراد خبره کمک بگیرید تا به شما توصیه لازم را کنند. بنا به میزان و زمینهکسب و کار ، بعضی از این افراد مشاور شامل : وکلا‌، حسابداران، ورشکستگان، دلالان حراج، متخصصین مالیاتی،بانکدارها هستند . شما می‌توانیددر این زمینه به مشتریان و شرکای تجاری مطمئن مراجعه کنی .

منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۷:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد