انتظار طلای جهانی برای دو رویداد

انتظار طلای جهانی برای دو رویداد
دیروز نرخ اونس به‌دلیل تعطیلی آخر هفته بازارهای جهانی تغییری ثبت نکرد، با این وجود سرمایه‌گذاران بین‌المللی انتظار تغییرات بزرگی را می‌کشیدند
دیروز نرخ اونس به‌دلیل تعطیلی آخر هفته بازارهای جهانی تغییری ثبت نکرد، با این وجود سرمایه‌گذاران بین‌المللی انتظار تغییرات بزرگی را می‌کشیدند. روز گذشته از مردم کریمه برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی شد، بنا بود که نتایج اولیه همه‌پرسی دیشب و نتایج قطعی آن امروز صبح اعلام شود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که اونس احتمالا به این رویداد واکنشی جدی نشان خواهد داد و افزایش چشمگیر قیمت را تجربه خواهد کرد. در نتیجه، امروز، اولین روز کاری هفته برای بازارهای جهانی، روز مهمی برای فلز زرد رنگ است. اما رویداد دیگری که احتمال دارد در این هفته بازار فلز زرد رنگ را تحت‌تاثیر قرار دهد، نشست کمیته بازار باز «فدرال رزرو» در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است. به گزارش «کیتکو نیوز» این نخستین نشست کمیته بازار باز این نهاد خواهد بود که خانم «یلن» هدایت آن را به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا به عهده خواهد گرفت. «یلن» پیش از این در سخنرانی‌های اخیر خود در مقابل کنگره تاکید کرده بود که آمارهای اقتصادی ضعیف ماه‌های دسامبر و ژانویه، به‌طور عمده با شرایط نامساعد آب و هوایی مرتبط بوده و بهبود آمار اشتغال‌زایی فوریه این ادعا را تا حدی تایید کرد. بر این اساس، درحالی‌که فدرال رزرو در نشست‌های اخیر در مجموع 20 میلیارد دلار از بسته محرک پولی کاسته بود، کارشناسان کیتکو پیش‌بینی می‌کنند که این بار نیز فدرال رزرو تصمیم به کاهش بسته محرک پولی بگیرد. تقویت اوضاع اشتغال‌زایی با بهبود شرایط آب و هوایی نیز باعث شده کارشناسان با قطعیت بیشتری کاهش بسته محرک پولی در این نشست را پیش‌بینی کنند. در نتیجه باید منتظر بود و دید فلز زرد رنگ باز هم به تغییر میزان بسته محرک پولی (QE) واکنش نشان خواهد داد یا به واسطه اینکه تصمیم فدرال رزرو از قبل تا حد زیادی روشن بوده است، طلا در مقابل اعلام تصمیمات این نهاد تغییر قیمتی خاصی را تجربه نخواهد کرد.
به هر روی طلا تحت‌تاثیر نااطمینانی‌های سیاسی و اقتصادی حاکم، هفته گذشته را با افزایش قابل توجه قیمت‌ پشت سر گذاشت و رفتاری مطابق با پیش‌بینی‌ها بروز داد. در این هفته احتمالا اونس به «یک رویداد نامساعد» و «یک رویداد مساعد» واکنش نشان خواهد داد: «کاهش بسته محرک پولی»، واکنش منفی فلز زرد رنگ را ایجاد خواهد کرد و «تشدید ناآرامی‌های سیاسی اوکراین» و تنش احتمالی بین روسیه و غرب، واکنش مثبت طلا را به دنبال خواهد داشت. در نتیجه باید دید برآیند این واکنش‌ها ورود اونس به کانال 1400دلاری را رقم خواهد زد یا خیر؟
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۸:۱۶:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد