رکوردشکنی سقوط طلا در 9 هفته

رکوردشکنی سقوط  طلا در 9 هفته
بازار طلای آمریکا سه‌شنبه شب رکورد تازه‌ای را شکست: پایین‌ترین بهای اونس طلا در 9 هفته. فلز زرد سه‌شنبه با کاهش شدید به مرز حدود 1278 دلار برای هر اونس هم رسید، گرچه در ادامه ساعات کاری این روز، بازار به مرز حدود 1284 دلار بازگشت. رویترز گزارش داده که قیمت طلا سه‌شنبه به‌دلیل کاهش خرید فیزیکی به‌رغم پایین آمدن قیمت‌ها، به کمترین میزان خود از ماه فوریه (بهمن‌ماه) رسید تا سردرگمی بازار که نزدیک به دو هفته است تشدید شده، ادامه داشته باشد.
بازار طلای آمریکا سه‌شنبه شب رکورد تازه‌ای را شکست: پایین‌ترین بهای اونس طلا در 9 هفته. فلز زرد سه‌شنبه با کاهش شدید به مرز حدود 1278 دلار برای هر اونس هم رسید، گرچه در ادامه ساعات کاری این روز، بازار به مرز حدود  1284 دلار بازگشت. رویترز گزارش داده که قیمت طلا سه‌شنبه به‌دلیل کاهش خرید فیزیکی به‌رغم پایین آمدن قیمت‌ها، به کمترین میزان خود از ماه فوریه (بهمن‌ماه) رسید تا سردرگمی بازار که نزدیک به دو هفته است تشدید شده، ادامه داشته باشد.
روز گذشته هم بهای طلا روی مرز 1285 دلار حرکت می‌کرد، گرچه در تمام روز نوسان اندکی داشت. با این حال اگرچه چهارشنبه قیمت طلا ثابت بود، اما همچنان نزدیک به کمترین قیمت طی 2 ماه گذشته بوده است. کارشناسان می‌گویند که این کاهش قیمت به‌دلیل کاهش سرمایه‌گذاری در بازار طلا بوده است که عمده این خروج سرمایه، در نتیجه خوش‌بینی به احیای اقتصادی آمریکا ایجاد شده است. البته در صورت تشدید بدبینی به اقتصاد چین با ادامه آمارهای منفی و همچنین، تشدید درگیری‌ها در اوکراین، بازار طلا ممکن است در هفته‌های آینده واکنش افزایشی نشان دهد. چهارشنبه، دولت اوکراین اعلام کرد که ارتش را به شرق کشور خواهد فرستاد و آمریکا هم اعلام کرده در لهستان و دریای سیاه مانور نظامی انجام خواهد داد. با این حال چهارشنبه (تا لحظه تنظیم این خبر) بازار طلا واکنش شدیدی به این اخبار نشان نداد. اونس البته از وضعیت خوب بازار سهام وال استریت و کاهش تقاضا نیز تاثیر کمی پذیرفت و در نهایت، بین 1285 و 1283 دلار بالا و پایین می‌رفت. با توجه به این ثبات نسبی شاید بتوان گفت که طلا به قیمت واقعی‌اش نزدیک شده؛ زیرا با وجود افت شدید قیمت هنوز تقاضای کمی برای خرید آن وجود دارد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه    نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۳:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد