مدیریت تبلیغات شهری یکی از مدیریت های زیر
مجموعه سازمان است
که به موازات تبلیغات فرهنگی در سطح شهر ، به عنوان تنها مدیریت درآمدزای سازمان ، ضمن همسویی و هم جهت بودن با نظام
بهره وری و مهندسی
سیستم ، نسبت به ساماندهی ، ممیزی و نظارت بر تابلوهای صنفی و تبلیغات سطح شهر
اقدام می نماید .
عمده فعالیتهای مدیریت تبلیغات و آرایه های
شهری عبارتنداز
:
1)
ساماندهی و زیباسازی وضع موجود تبلیغات سطح شهر
2)
نظارت بر انجام تبلیغات سطح شهر
3)
باز مهندسی و نظارت بر سیستم تبلیغات شهری در حوزه تابلوهای صنفی ، تجاری
4)
شناسایی ، اخذ عوارض و صدور مجوز تابلوهای صنفی
5)
تنظیم قرارداد تابلوهای تبلیغاتی ، اخذ مبلغ و نظارت بر عملکرد آنان
6)
جمع آوری و طبقه بندی کلیه قواعد فنی ، مواضع حقوقی ، اصول فرهنگی ، اطلاعات مربوط
به شناخت بازار و اصول روانی تبلیغات شهری
7) برخی از وظایف مدیریت تبلیغات و آرایه
های شهری
8)
تدوین خط مشی ها و چشم انداز های تبلیغاتی و زیباسازی شهر .
9)
تدوین پیش نویس آیین نامه ها و دستورالعملهای مالی مربوط به تبلیغات شهری و اعمال
آن در فعالیت های سازمان
.
10)
تنظیم قرارداد و اخذ مبلغ تابلوهای تبلیغاتی با افراد حقیقی و حقوقی و نظارت بر
حسن عملكرد آنان .
(11
اجرای طرحهای فرهنگی به مناسبت های ملی و مذهبی
12)
تهیه و تنظیم طرح جامع تبلیغات شهری و زیباسازی ، متناسب با مناطق مختلف شهری
و ارائه آن به مراجع ذیربط
.
13)
شناسایی و تأسیس بانك اطلاعات شامل : آمار مربوط به سازمانها ، ارگانها ، واحدها و
بنگاههای تبلیغی دولتی و خصوصی
14)
تهیه و تدوین پیش
نویس دستورالعملها و آیین نامه های زیباسازی و تبلیغات شهری به منظور پیشبرد اهداف سازمان و نظارت بر حسن اجرای آن .
15)
گسترش ارتباط و تبادل افكار و نظرات با متخصصین امور تبلیغی و بهره مندی از نظرات
آنان در بهبود و توسعه كمی و كیفی برنامه ها .
·(16شناسایی ، برداشت محلی اطلاعات و اخذ
عوارض تابلوهای واحدهای صنفی ( اعم از سردرب و ارتفاع ) بر اساس مصوبات شورای
اسلامی شهر .