کاهش قيمت طلا در صورت آرامش اوکراین

کاهش قيمت طلا در صورت آرامش اوکراین
تحلیلگران بازار برای روزهای آینده پیش‌بینی می‌کنند
نتایج نظرسنجی‌ها کاملا نشان می‌دهد که ابهام ناشی از وضعیت اوکراین همچنان بزرگ‌ترین بازیگر بازار طلا است. در هفته گذشته قیمت فلز زرد نزدیک قیمت‌های نمودارهای فنی ماند تا تحلیلگران بازار از این بگویند که اوکراین مهم‌ترین تعیین‌کننده جهت‌گیری فلز زرد در روزهای پیش‌رو خواهد بود.
در نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو، این هفته 24 کارشناس از معامله‌گران شمش، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران طلای آتی و تحلیلگران نمودارهای فنی درباره روند طلا در هفته جاری کاری پاسخ داده‌اند. 11 نفر از آنها افت قیمت‌ها، 6 نفر افزایش و هفت نفر ثبات طلا را پیش‌بینی کرده‌اند. چندین نفر از دیده‌بانان بازار می‌گویند که با توجه به عدم‌تغییر عوامل بنیادین در بازار، آنها همچنان چشم به نمودارهای فنی دارند و روی حرکت طلا در همان بازه 1280 تا 1320 دلار حساب می‌کنند.
باب‌هابرکورن، دلال ارشد کالا در «آر جی او فیوچرز» می‌گوید: «بازار اکنون قطعا بازاری فنی است. هفته کاری گذشته اخبار متعددی منتشر شد که بر بازار تاثیر خیلی بزرگی نگذاشت. ما سخنان جانت یلن، رئیس فدرال رزرو و همچنین سخنان ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا را داشتیم، اما طلا همچنان بین 1280 و 1315 دلار مانده است.» چارلز ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه «لاساله فیوچرز» می‌گوید در انتظار ماندن طلا در بازه فعلی است: «بازار هم‌اکنون در حال تثبیت سطوح کلیدی است؛ اما اوضاع اوکراین آن‌قدر باعث عدم قطعیت شده که من فکر می‌کنم تغییر قیمت‌ها هم عجیب نخواهد بود.» میانگین صد روزه قیمت طلا حالا 1286 دلار است و نکته آنکه بازار در 10 روز گذشته خیلی نتوانسته از این میانگین پایین‌تر بیاید. با توجه به اینکه طلا چند بار نزدیک این مرز قرار گرفته، حالا سطح 1280 دلار برای طلا سطح حمایتی مقاوم‌تری می‌شود.
رابین بهار، رئیس پژوهش‌های فلزات «سوسیت جنرال» می‌گوید که اگر خشونت‌ها در شرق اوكراين بالا بگیرد، طلا دوباره شانس این را خواهد داشت که اوج بازه نوسان خود را دوباره آزمایش کند.
 او می‌افزاید: اما اگر خبر تازه‌ای از منطقه نرسد، طلا ممکن است بر اثر عوامل کلان اقتصادی، از قبیل بهبود آمار اقتصاد آمریکا و این مساله که بانک مرکزی اروپا ممکن است اقداماتی را برای مبارزه با تورم منفی انجام دهد و بر یورو فشار بیاورد، با کاهش روبه‌رو شود. او می‌گوید: «قیمت‌ها در هفته کاری جاری کاهش خواهد داشت مگر اینکه اتفاقی در اوکراین بیفتد. اگر سرمایه‌گذاران ناگهان تصمیم بگیرند که می‌خواهند از بازار طلا بروند، این امر می‌تواند به معنای سقوط 20 تا 30 دلاری طلا باشد؛ اما اگر چنین نشود طلا می‌تواند با شتاب کمتری نوسان داشته باشد.» 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۵:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد