هماهنگی قیمت سکه با اونس

هماهنگی قیمت سکه با اونس
قیمت سکه در ابتدا و انتهای هفته گذشته، 982 هزار تومان گزارش شد، اگرچه در طول هفته نوسانات افزایشی و کاهشی را پشت‌سر گذاشت، اما درنهایت اختلاف روز شنبه و پنج‌شنبه عددی نزديك صفر بود.
قیمت سکه در ابتدا و انتهای هفته گذشته، 982 هزار تومان گزارش شد، اگرچه در طول هفته نوسانات افزایشی و کاهشی را پشت‌سر گذاشت، اما درنهایت اختلاف روز شنبه و پنج‌شنبه عددی نزديك صفر بود. 
قیمت سکه در داخل کشور، تحت‌تاثیر دو عامل «نرخ ارز» و «نرخ جهانی طلا» است. بنابراین با توجه به اینکه هفته گذشته، دلار روی قیمت مشخصی (3245 تومان) ثابت مانده بود و تغییر قابل‌ملاحظه‌ای نداشت، قیمت سکه را در این هفته می‌توان متاثر از حرکت طلای جهانی دانست. 
در روز یکشنبه قیمت سکه به 970هزار تومان رسید و نسبت به روز قبل، 12 هزار تومان کاهش یافت تا کمترین قیمت برای سکه در طول هفته، در این روز ثبت شود. قیمت سکه، روز دوشنبه و روزی که اونس جهانی نیز پنج دلار افزایش یافته بود، به 981 هزار تومان رسید. حرکت هماهنگ اونس جهانی و قیمت سکه داخلی را در روز چهارشنبه نیز می‌توان مشاهده کرد، به نحوی که با افزایش قيمت اونس جهانی، بهای سکه بهار آزادی نیز افزایش یافت و به 990 هزار تومان رسید. ارزش سکه در این روز(چهارشنبه) به بیشترین میزان خود طی هفته رسید و پس از کاهش 8 هزار تومانی در آخرین روز هفته به قیمت 982 هزار تومانی بازگشت.
همسو با بازار آزاد ارز، قیمت رسمی دلار نیز در هفته گذشته روند نسبتا باثباتی را پشت‌سر گذاشت، بر اساس آمار منتشرشده بانک‌مرکزی، نرخ رسمی دلار در دو روز ابتدایی هفته 25هزار و521 ریال بوده است که این نرخ در روز دوشنبه با 3 ریال افزایش به 25 هزار و 524 ریال رسید. نرخ رسمی دلار، در روز چهارشنبه نیز یازده ریال افزایش یافت و 25 هزار و 535 ریال گزارش شد، اما روز پنج‌شنبه تنها روز کاهشی در قیمت دلار رسمی بود و بر اساس آمار منتشر‌شده در این روز قیمت رسمی دلار 4 ریال کاهش یافت تا آخرین نرخ رسمی دلار در هفته گذشته 25 هزار و 531 ريال گزارش شود.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۷:۸:۲۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد