طلا ديگر مأمن سرمايه‌گذاري نيست؟

طلا ديگر مأمن سرمايه‌گذاري نيست؟
بازار آتي سكه هفته گذشته را با نزول شروع كرد و توانست ريزش حدود 30 هزار توماني را در سررسيد آبان رقم بزند و دلار نيز در محدوده 3250 تومان نوسان‌هاي محدودي داشت. به نظر مي‌رسد كه سرمايه‌گذاران و دلالان بازار ارز بيشتر درگير هيجان شده‌اند و در تحليل اخبار مذاكرات عجله كرده اند؛ چون همان‌طور كه از قبل نيز اعلام شده بود،
بازار آتي سكه هفته گذشته را با نزول شروع كرد و توانست ريزش حدود 30 هزار توماني را در سررسيد آبان رقم بزند و دلار نيز در محدوده 3250 تومان نوسان‌هاي محدودي داشت. به نظر مي‌رسد كه سرمايه‌گذاران و دلالان بازار ارز بيشتر درگير هيجان شده‌اند و در تحليل اخبار مذاكرات عجله كرده اند؛ چون همان‌طور كه از قبل نيز اعلام شده بود، قرار نبود در اين دور از مذاكرات اتفاق خاصي بيفتد و تا پايان بازه زماني 6 ماهه كه اواخر تير ماه است، 3 دوره مذاكرات ديگر برگزار خواهد شد و فقط قرار بود در اين دور از مذاكرات، مقدمات نگارش متن توافق جامع و نهايي انجام شود و به نظر مي‌رسد كه نوسانات دلار در روز شنبه بيشتر رنگ و بوي هيجان داشته و انتظار مي‌رود به زودي فروكش كند و تعادل خود را در قيمت‌هاي پايين‌تر از سطوح فعلي خواهد يافت.
 اونس در هفته‌اي كه گذشت در محدوده بسيار مهمي نوسان كرد و نتوانست براي چندمين بار روند نزولي بلندمدتي را كه در بازه زماني روزانه كه قيمت در زير آن قرار دارد رو به بالا بشكند. همان‌طور كه از آمارهاي اقتصادي منتشر شده در ايالات متحده در هفته‌اي كه گذشت، برمي آيد، به نظر مي‌رسد كه اقتصاد آمريكا مراحل بهبود شرايط اقتصادي را به خوبي در حال طي كردن است و مويد اين موضوع ركوردهاي جديدي است كه در شاخص‌هاي سهام آمريكا و به‌خصوص در شاخص داوجونز، نزدك و S&P مشاهده مي‌شود.  در اين ميان ايرادي به انتظارات سرمايه‌گذاراني كه به صعودي بودن طلا اميدوار هستند، وارد است و آن يادآوري اين نكته است كه اونس طلا از سال 2008 و از زمان اجراي سياست‌هاي انبساطي ايالات متحده، اونس با صعود 70 درصدي مواجه شده است و اكنون كه شرايط اقتصادي ايالات متحده روبه بهبود است چطور اين گزينه براي اين دسته از سرمايه‌گذاران محتمل نيست كه اونس قيمت‌هاي پايين تري را مجددا تجربه كند. البته هزينه‌هاي استخراج معادن طلا و قيمت‌هاي تمام شده به عنوان سدي در جهت ريزش قيمت مي‌تواند مطرح باشد، ولي تضعيف خصوصيت مامن سرمايه‌گذاران طلا و سوق سرمايه‌گذاران به سمت بازارهاي سهام و تقويت شاخص دلار دور از ذهن نيست. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۶:۹:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد