قیمت جهانی طلا به کف قیمت 15 هفته ای رسید

قیمت جهانی طلا به کف قیمت 15 هفته ای رسید
پس از آنکه سرمایه گذاران با ورود به بازار سهام آمریکا، موجب رکورد زنی شاخص این بازار شدن، قیمت طلا در معاملات آتی بازار نیویورک روز چهارشنبه به کف قیمت 15 هفته ای رسید.
به نقل از بلومبرگ، دارایی طلای صندوق های سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا، نزدیک کمترین مقدار آن از سال 2009 تاکنون است و احتمال افزایش قیمت طلا از نظر صندوق های سرمایه گذاری، برای سومین بار از زمان رکوردزنی قیمت طلا در ماه مارس، کاهش پیدا کرد.
کاهش قیمت طلا، افزایش قیمتی که این فلز گرانبها از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به دلیل افزایش تنش ها میان اوکراین و روسیه و کاهش نرخ رشد اقتصادی آمریکا در زمستان سخت گذشته، تجربه کرده بود را خنثی کرد.
عوامل یادشده موجب افزایش قیمت طلا در سه ماهه نخست سال میلادی جاری شد که این افزایش قیمت در سه ماهه نخست سال از سال 2008 تاکنون سابقه نداشته است.
بانک گلدمن ساچز آمریکا و بانک سوسایت جنرال فرانسه پیش بینی می کنند، کاهش 28 درصدی قیمت طلا در سال 2013، ادامه پیدا خواهد کرد.
قیمت طلا در معاملات آتی بازار نیویورک 9.2 درصد نسبت به رکورد آن در اواسط مارس (اوایل فروردین) کاهش پیدا کرده است.
جیمز شلتون مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری کانالی تراست در هوستون که به اداره 2.1 میلیارد دلار دارایی کمک می کند، دیروز (سه شنبه) گفت: دلیلی نمی بینم که قیمت طلا بالا برود. سهام، همچنان انتخاب سرمایه گذاران است.
وی افزود: پیش بینی من، کاهش قیمت طلاست، مگر اینکه تورم به طور ناگهانی بالا رود.
قیمت طلا در معاملات آتی بازار نیویورک به یک هزار و 261 دلار 10 سنت در هر اونس رسید که کمترین قیمت از هفتم فوریه (18 بهمن 92) است.
قیمت طلا از ابتدای ماه مه (11 اردیبهشت) تاکنون 2.4 درصد کاهش یافته در حالی که شاخص اس.اند.پی بازار سهام آمریکا پنج دهم درصد و شاخص ام.اس.سی.آی بازار جهانی سهام 1.6 درصد در ماه جاری صعود کرده اند.
بازده اوراق خزانه آمریکا امروز 9 دهم در بالا رفت.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: 
  ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۹:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد