سقوط 4 درصدی بهای جهانی طلا در یک ماه گذشته

سقوط 4 درصدی بهای جهانی طلا در یک ماه گذشته
قیمت طلا به دنبال کاهش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین که باعث شد سرمایه‌گذاران این فلز گرانبها را رها کنند، به پایین‌ترین سطح در حدود چهار ماه گذشته رسید.
قیمت طلا به دنبال کاهش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین که باعث شد سرمایه‌گذاران این فلز گرانبها را رها کنند، به پایین‌ترین سطح در حدود چهار ماه گذشته رسید.
بهای معاملات طلا روز جمعه در بازار کامکس نیویورک 10.70 دلار یا 0.9 درصد کاهش یافت و به 1245 دلار در هر اونس رسید که پایین‌ترین قیمت از 31 ژانویه تاکنون است.
قیمت طلا در ماه مه 3.9 درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه قیمت از نوامبر سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود. این فلز گرانبها در بیشتر روزهای ماه مه تحت تاثیر تنش‌های میان روسیه و اوکراین، در حدود 1300 دلار در نوسان بود.
با این همه طلا همچنان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 3.6 درصد رشد قیمت را نشان می‌دهد.
سرمایه‌گذاران می‌گویند اکنون که با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین و تایید دولت جدید این کشور از سوی روسیه، خطر منازعه گسترده رفع شده دلیل اندکی برای نگه داشتن طلا دارند. از سوی دیگر شاخص‌های اقتصادی به رشد اقتصاد آمریکا و صعود سهام اشاره دارند که این امر تمایل سرمایه گذاران برای نگه داشتن دارایی که بازدهی ندارد را کمتر کرده است.
نزول طلا در تضاد با عملکرد اوراق قرضه دولتی آمریکا و ین ژاپن بوده است. این اوراق و ارز ژاپن که مانند طلا یکی از پناهگاه‌های سرمایه گذاری سنتی بوده اند، از نگرانی‌ها نسبت به رشد در نقاط دیگر جهان بویژه اروپا سود می‌برند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، سرمایه‌گذاران در شرایط بی‌ثباتی سیاسی یا اقتصادی از طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه استفاده می‌کنند زیرا معتقدند در حالی‌که دارایی‌های دیگر سقوط می‌کنند، این فلز ارزش خود را حفظ می‌کند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: ایسنا
  ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۹:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد