قیمت جهانی طلا بالای 1250 دلار ثابت ماند

قیمت جهانی طلا بالای 1250 دلار ثابت ماند
قیمت جهانی طلا با این احتمال که افت اخیر این فلز گرانبها افزایش خرید از سوی سرمایه‌گذاران را برخواهد انگیخت، در بالای 1250 دلار ثابت ماند.
 قیمت جهانی طلا با این احتمال که افت اخیر این فلز گرانبها افزایش خرید از سوی سرمایه‌گذاران را برخواهد انگیخت، در بالای 1250 دلار ثابت ماند.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعت اولیه معاملات دوشنبه بازار سنگاپور 1252 دلار معامله شد که پایین‌ترین قیمت در چهار ماه گذشته به شمار می‌رود. همچنین هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار نیویورک 1252 دلار معامله شد.
قیمت طلا هفته گذشته با نشانه‌های احیای اقتصاد آمریکا که شاخص استاندارد اند پورز 500 را به رکورد بالای جدیدی رساند و دلار را قوی‌تر کرد، به 1240 دلار سقوط کرده بود.
طلا سال گذشته مطرح شدن آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا با در نظر گرفتن روند احیای اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری این کشور، 28 درصد نزول کرد و به رشد دوازده سال پیاپی پایان داد. این بانک از ژانویه تاکنون چهار بار میزان خرید اوراق قرضه را کاهش داده و در حال حاضر به 45 میلیارد دلار رسانده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران معتقدند اگرچه سطح کنونی قیمت ممکن است موجب تجدید علاقه سرمایه‌گذاران برای خرید شود اما ریسک قیمت طلا به دلیل نشانه‌های بهبود رشد اقتصادی آمریکا همچنان جهت نزولی دارد.
در چین که بزرگ‌ترین مصرف کننده طلا در جهان است، حجم معاملات فوری در بازار شانگهای به 8568 کیلوگرم در روز جمعه کاهش یافت که پایین‌ترین میزان دو ماه گذشته بوده است.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، نقره برای تحویل فوری 19.0414 دلار معامله شد. پلاتین با 0.1 درصد رشد به 1453 دلار رسید و پالادیم تغییر چندانی نداشت و 844.80 دلار در هر اونس ماند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: ایسنا
  ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۸:۵۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد