طلا در بازار جهانی از صعود بازماند

طلا در بازار جهانی از صعود بازماند
طلا در بازار جهانی با اقدام سرمایه گذاران در ارزیابی احیای اقتصادی آمریکا و تاثیر هزینه‌های استقراض در بحبوحه نشانه‌های کندی تقاضای فیزیکی، موفق نشد درخشش جمعه را تکرار کند.
طلا در بازار جهانی با اقدام سرمایه گذاران در ارزیابی احیای اقتصادی آمریکا و تاثیر هزینه‌های استقراض در بحبوحه نشانه‌های کندی تقاضای فیزیکی، موفق نشد درخشش جمعه را تکرار کند.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات ابتدایی معاملات سه شنبه بازار سنگاپور با 0.3 درصد کاهش، به 1313 دلار رسید و تا 1315 دلار نیز معامله شد. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 0.2 درصد کاهش، به 1315 دلار رسید.
قیمت طلا روز گذشته در نوسان بود و در حالیکه هر اونس این فلز برای تحویل در اوت در ساعات ابتدایی معاملات به رقم پایین 1310 دلار کاهش یافته بود در ساعات پایانی با 0.1 درصد رشد، به 1318 دلار رسید.
طلا روز جمعه یک روز پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد با وجود بهبود اقتصاد نرخ‌های بهره را برای یک مدت قابل ملاحظه نزدیک صفر نگه خواهد داشت، به 1322 دلار صعود کرده بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی سال گذشته موجب شد صعود 12 ساله پی در پی طلا متوقف شده و قیمت این فلز 28 درصد نزول کند اما امسال طلا از بحران اوکراین و تشدید خشونت در عراق سود برده و در مسیر رسیدن به دومین رشد قیمت سه ماهه پی در پی است.
تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده اند قیمت هر اونس طلا در سه ماهه آینده به طور متوسط به 1250 دلار می‌رسد که پنج درصد کمتر از اکنون خواهد بود.
هر اونس پلاتین با 0.3 درصد صعود، به 1459 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.6 درصد افزایش، 826 دلار معامله شد.
در آفریقای جنوبی که بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاتین و دومین تولیدکننده بزرگ پالادیم در جهان است، اتحادیه کارکنان معادن پلاتین با سه شرکت بزرگ تولیدکننده این کشور برای پایان دادن به اعتصاب پنج ماهه ای که تولید را فلج کرده بود، به توافق رسیدند.
پلاتین از پایان مارس سه درصد رشد کرده و به سوی دومین رشد سه ماهه پیش می‌رود که بهترین روند صعود برای این فلز از سال 2010 است. پالادیم نیز در آستانه دومین رشد سه ماهه قرار دارد.
هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 20.8208 دلار رسید. 
منبع خبر: ایسنا
  ۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹:۵۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد