طلا به سمت طولانی‌ترین رشد هفتگی پیش می‌رود

طلا به سمت طولانی‌ترین رشد هفتگی پیش می‌رود
قیمت معاملات آتی طلا با کاهش ارزش دلار که تقاضا برای این فلز زرد به عنوان سرمایه گذاری جایگزین را تقویت کرده است، به سمت طولانی‌ترین رشد هفتگی در پنج ماه گذشته پیش می‌رود.
 قیمت معاملات آتی طلا با کاهش ارزش دلار که تقاضا برای این فلز زرد به عنوان سرمایه گذاری جایگزین را تقویت کرده است، به سمت طولانی‌ترین رشد هفتگی در پنج ماه گذشته پیش می‌رود.
قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه اوت در بازار نیویورک 0.2 درصد افزایش یافت و به 1320 دلار رسید. قیمت طلا برای چهارمین هفته پی در پی افزایش یافت که طولانی‌ترین مدت رشد از 24 ژانویه بوده است.
طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 9.8 درصد صعود کرده است که تا اندازه ای به دلیل تنش‌ها در عراق و اوکراین بوده است. بی‌ثباتی در عراق با این اعتقاد که در صورت گسترش بحران به فراتر از مرزهای این کشور طلا همچنان ارزشش را حفظ می‌کند در حالیکه دارایی‌های دیگر دچار سقوط می‌شوند، سرمایه گذاران را تشویق می‌کند طلای بیشتری خریداری کنند. این فلز گرانبها به سمت دومین رشد سه ماهه پیش می‌رود که طولانی‌ترین رشد از سال 2011 خواهد بود.
دلار آمریکا به دنبال انتشار گزارش‌های اقتصادی که گمانه زنی‌ها را نسبت به کند شدن روند رشد اقتصاد آمریکا افزایش داد، در برابر سبدی از 10 ارز بزرگ به پایین‌ترین سطح هفت هفته گذشته نزول کرد.
طلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی 6.8 درصد صعود کرد که تا اندازه ای به دلیل نگرانی‌ها نسبت به راکد ماندن رشد اقتصادی آمریکا بود. بانک جهانی ماه جاری نرخ مورد پیش بینی برای اقتصاد جهانی و آمریکا را کاهش داد.پ
بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا در سال 2013 با صعود بازارهای سهام آمریکا و انتظار سرمایه گذاران برای آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی از سوی بانک مرکزی آمریکا 28 درصد سقوط کرد. این فلز هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری نزدیک صفر نگه می‌دارد، 3.3 درصد رشد کرد. نرخ بهره پایین عامل مثبتی برای طلا است و از تقویت قیمت آن پشتیبانی می‌کند.
طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 که بانک مرکزی آمریکا با هدف تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی برنامه خرید اوراق قرضه را اجرا کرده و هزینه‌های استقراض را کاهش داد، 70 درصد صعود کرده بود.
در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل در سپتامبر با 0.1 درصد کاهش، به 21.134 دلار رسید. این فلز در چهار هفته گذشته به طور مستمر صعود کرده است.
هر اونس پلاتین برای تحویل در اکتبر در بازار بورس کالای نیویورک با 0.6 درصد رشد، به 1480 دلار صعود کرد و هر اونس پالادیم برای تحویل در سپتامبر با 0.8 درصد رشد، 842.85 دلار معامله شد.
پلاتین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 7.8 درصد و پالادیم 17 درصد صعود کرده است. تامین این دو فلز با اعتصاب پنج ماهه بیش از 70 هزار معدنچی در آفریقای جنوبی مختل شده بود. این کشور بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاتین جهان است و یکی از بزرگ‌ترین ذخایر پالادیم جهان را دارد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۴:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد