قیمت طلای جهانی همچنان کمتر از 1300 دلار در هر اونس

قیمت طلای جهانی همچنان کمتر از 1300 دلار در هر اونس
پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: قیمت جهانی طلا روز سه شنبه به دلیل کاهش تنش ها در غزه و نجات پیدا کردن یک بانک پرتغالی از ورشکستگی در سطح کمتر از یک هزار و 300 دلار باقی ماند.
به نقل از بلومبرگ، با دریافت کمک مالی توسط بانک اسپریتو سنتو پرتغال، این نگرانی که ممکن است، بحران مالی این بانک گسترش یابد، تخفیف پیدا کرد.
قیمت نقره که به کمترین سطح در شش ماه گذشته رسیده بود، بالا رفت.
براساس سیستم قیمت گذاری بلومبرگ، قیمت تحویل فوری یا نقد طلا که دیروز در بازار سنگاپور به یک هزار و 288 دلار و 25سنت در هر اونس رسیده بود، در ساعت 09:26 روز سه شنبه به یک هزار و 288دلار و 76 سنت رسید.
آمار و اطلاعات جدید موسسه مدیریت عرضه آمریکا که قرار است امروز منتشر شود، ممکن است نشان دهنده این باشد که شاخص مدیران خرید بخش خدمات این کشور از 56 در ماه ژوئن (خرداد) به 56.5 در ماه ژوییه (تیر) رسیده است.
این پیش بینی در صورت تحقق، نشانه دیگری دال بر درست بودن تصمیم بانک مرکزی آمریکا در افزایش هزینه استقراض خواهد بود.
قیمت طلا سال گذشته به دلیل این پیش بینی ها که محرک های اقتصادی در آمریکا کاهش خواهد یافت، 28 درصد پایین آمد.
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل تنش در اوکراین و خاورمیانه 7.3 درصد بالا رفت.
رژیم صهیونیستی و فلسطین دیروز (دوشنبه) با یک آتش بس 72 ساعته در غزه موافقت کردند.
شیا ینجینگ تحلیلگر شرکت کارگزاری نانهوا فیوچرز در چین گفت: علاقه سرمایه گذاران به طلا در حال کاهش است زیرا گزارش های اقتصادی آمریکا، کماکان نشان دهنده بهبود و توسعه اقتصادی این کشور است.
وی افزود: کاهش تنش های ژئوپلیتیکی در غزه نیز از حجم تقاضای طلا را کاهش می دهد.
قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) که دیروز به هنگام بسته شدن بازار کامکس نیویورک به یک هزار و 288 دلار و 90 سنت رسیده بود، امروز در ساعت یادشده به یک هزار و 289 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید.
دارایی طلای صندوق سرمایه گذاری اس.پی.دی.آر گلد تراست که بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا در جهان است، دیروز با دو دهم درصد کاهش به 800.05 تن رسید.
دارایی طلای این صندوق، پیش از این به مدت شش ماه تغییر نکرده بود.
همچنین، قیمت تحویل فوری نقره که دیروز در بازار سنگاپور 20.1646 دلار در هر اونس بود امروز در ساعت یادشده به 20.2140 دلار در هر اونس رسید. قیمت نقره اخیرا به 20.146 دلار در هر اونس رسیده بود که کمترین قیمت از 19 ژوئن (29خرداد) است.
همچنین در ساعت یادشده، قیمت تحویل فوری پلاتین با دو دهم درصد کاهش به یک هزار و 464 دلار در هر اونس و قیمت پالادیوم با سه دهم درصد کاهش به 858 دلار و 38 سنت در هر اونس رسید.
منبع خبر: ایرنا
  ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۲:۳۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد