طلا بالای 1300 دلار ثابت ماند

طلا بالای 1300 دلار ثابت ماند
قیمت جهانی طلا در نخستین روز معاملات هفته جاری روند کاهشی جمعه را ازسرگرفت اما همچنان بالای 1300 دلار باقی ماند.
قیمت جهانی طلا در نخستین روز معاملات هفته جاری روند کاهشی جمعه را ازسرگرفت اما همچنان بالای 1300 دلار باقی ماند.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات ابتدایی معاملات بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1305 دلار رسید. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.1 درصد کاهش، 1308 دلار معامله شد
این فلز گرانبها پنج شنبه گذشته پس از موافقت باراک اوباما با حملات هوایی در عراق، به 1322 دلار صعود کرد اما به دنبال صعود بازارهای سهام، 0.2 درصد در روز جمعه کاهش یافت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا هفته گذشته با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، 1.2 درصد صعود کرد و روند کاهش هفتگی سه هفته گذشته را متوقف کرد. اقدام رژیم صهیونیستی در شکستن آتش بس و ازسرگیری حمله به غزه و از سوی دیگر مخالفت جدایی طلبان اوکراینی طرفدار روسیه با آتش و تسلیم سلاح، تقاضا برای طلا به عنوان سرمایه گذاری مطمئن را تقویت کرد و از قیمت این فلز پشتیبانی کرد.
انتظار می‌رود استمرار نگرانی‌های جئوپلیتیکی و مجموعه آمار اقتصادی که در چین، اروپا و آمریکا منتشر خواهند شد، هفته جاری تاثیر بسزایی در جهت قیمت طلا داشته باشد.
قیمت‌های طلا بیش از هفت درصد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رشد کرده اما بیشتر این رشد در سه ماهه اول صورت گرفته است. این فلز گرانبها در ماه ژوییه 3.4 درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه در سال 2014 بوده است.
بازارهای فیزیکی به دلیل اینکه فصل آرامی را در تابستان سپری می‌کنند، حمایت چندانی از قیمت‌های طلا نداشته اند. به گفته معامله گران، تقاضای خرید در چین که بزرگ‌ترین مصرف کننده طلا در جهان است، بسیار ضعیف‌تر از سال گذشته است. موجودی طلای صندوق‌های سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس روز جمعه 0.2 درصد کاهش یافت و به 795.86 تن رسید. موجودی این صندوق‌ها هفته گذشته 0.8 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از دوم ماه مه به این طرف بود.
در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 19.8841 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین با 0.1 درصد کاهش، به 1473 دلار رسید در حالیکه پالادیم تغییر چندانی نداشت و 860.55 دلار معامله شد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵۶:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد