افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی

افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی
قیمت جهانی طلا به دنبال بازگشت خریداران چینی به بازار و پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد کمتر اقتصاد جهانی، با اندکی افزایش روبرو شد.
قیمت جهانی طلا به دنبال بازگشت خریداران چینی به بازار و پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد کمتر اقتصاد جهانی، با اندکی افزایش روبرو شد.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح چهارشنبه بازار سنگاپور با 0.5 درصد افزایش، به 1214 دلار رسید. قیمت این فلز ارزشمند روز دوشنبه به 1183 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی بود. سومین روز افزایش قیمت طولانی‌ترین مدت رشد قیمت برای طلا در بیش از یک ماه گذشته خواهد بود.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.2 درصد افزایش، 1215 دلار معامله شد.
موجودی طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است برای سومین روز پیاپی تغییری نداشت و همچنان 767.47 تن باقی ماند که کمترین میزان از دسامبر سال 2008 است.
تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند در این باره اظهار کردند طلا با بازگشایی بازارها در چین تحت پشتیبانی قرار گرفته است. از سوی دیگر انتظار می‌رود با در پیش بودن جشنواره دیوالی در هند که 23 اکتبر برگزار می‌شود تقاضا در این کشور نیز افزایش پیدا کند.
با اینهمه تحلیلگران مورگان استنلی در یادداشتی اظهار کردند رشد قوی تقاضای مصرف کننده در چین و هند که بزرگ‌ترین بازارهای مصرف کننده طلا در جهان است تنها به نفع بازار طلای فیزیکی خواهد بود اما در کوتاه مدت دلار قوی‌تر و افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا مانع جدی برای صعود طلا و فلزات ارزشمند دیگر ایجاد خواهند کرد.
شاخص دلار بلومبرگ در آستانه انتشار گزارش نشست سپتامبر بانک مرکزی آمریکا تغییر چندانی نداشت و ثابت بود. این شاخص هفته گذشته برای هفتمین هفته پیاپی صعود کرد که طولانی‌ترین روند صعودی این ارز از ژوئن سال 2010 بوده است.
در مقابل طلا در سپتامبر شش درصد کاهش یافت که شدیدترین کاهش ماهانه از ژوئن سال 2013 بود و همچنین به میزان 8.4 درصد در سه ماهه سوم کاهش یافت و نخستین کاهش سه ماهه خود در سال جاری میلادی را تجربه کرد.
فلزات ارزشمند در بیشتر اوقات سال 2014 به دلیل انتظارات برای تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که جذابیت ارز این کشور را تقویت کرده است تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار گرفته اند در حالیکه تقاضای سرمایه گذاران برای طلا و نقره به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه ضعیف شده است.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش یافت و به 17.2761 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.7 درصد افزایش یافت و به 1267 دلار رسید. پالادیم از 785 دلار در روز سه شنبه به 786 دلار صعود کرد.
روسیه و آفریقای جنوبی که به اتفاق حدود 80 درصد از ذخایر فلزات گروه پلاتین را در اختیار دارند، قرار است راه‌های تقویت قیمت این فلز را بررسی کنند و یکی از گزینه‌های موجود خرید فلزات پلاتین و پالادیم از سوی بانک‌های مرکزی این کشورها خواهد بود. 
منبع خبر: ایسنا
  ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۷:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد