افزایش ماهانه قیمت طلا با وجود کاهش 21 دلاری

افزایش ماهانه قیمت طلا با وجود کاهش 21 دلاری
طلا در بازار جهانی روز جمعه دو درصد کاهش یافت و با نخستین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته روبرو شد اما نوامبر را اندکی بالاتر به پایان رساند.
طلا در بازار جهانی روز جمعه دو درصد کاهش یافت و با نخستین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته روبرو شد اما نوامبر را اندکی بالاتر به پایان رساند.
 هر اونس طلا برای تحویل فوری روز جمعه با 1.9 درصد کاهش، به 1168 دلار رسید. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 21.40 دلار دلار کاهش یافت و به 1175 دلار رسید.
طلا پس از اینکه در اکتبر 3.3 درصد کاهش یافت، هفتم نوامبر به 1130 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت در چهار سال گذشته بود. این ریزش شدید قیمت باعث شد تحلیلگران و معامله‌گران پیش بینی کنند طلا ممکن است تا پایان سال برای نخستین بار از سال 2009 تاکنون به 1000 دلار در هر اونس سقوط کند.
این فلز ارزشمند هفته گذشته بیش از 1.6 درصد نزول کرد در حالیکه جمعه قبل تحت تاثیر انتظار بازار برای روشن شدن همه پرسی طلا در سوییس، به 1207 دلار صعود کرده بود.
قیمت نفت آمریکا روز گذشته هفت درصد سقوط کرد و جو منفی حاکم بر بازار طلا را تشدید کرد. دلار آمریکا با تصمیم اوپک برای کاهش ندادن تولید در برابر ارزهایی مانند دلار کانادا و کرون نروژ صعود کرد.
دلار قوی‌تر بر طلا و ارزهای دیگر تاثیر می‌گذارد و آنها را برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند، گران‌تر می‌کند.
از سوی دیگر معامله گران طلا منتظر مشخص شدن نتیجه همه پرسی طلای سوییس در روز یکشنبه هستند. هدف از این همه‌پرسی جلوگیری از کاهش ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور و ملزم کردن آن به نگهداری 20 درصد از ذخایرش به طلا است. بازارها معتقدند رای آری در این همه پرسی ممکن است قیمت طلا را افزایش دهد با این همه نظرسنجی هفته گذشته نشان داد که اکثر مردم سوییس با این پیشنهاد مخالف هستند اما عده ای هنوز تصمیم نگرفته‌اند.
بر اساس گزارش رویترز، در هند دولت این کشور تصمیم گرفت مقرراتی که بر اساس آن شرکت‌های بازرگانی باید 20 درصد از طلای وارداتی را صادر کنند لغو کند. انتظار می‌رود این تصمیم به افزایش تقاضای خرید از سوی این کشور که دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است، کمک کند و تقویت تقاضا در بازارهای فیزیکی را به دنبال داشته باشد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۴۴:۳۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد