طلا در هفته جاری به کدام جهت می‌رود؟

طلا در هفته جاری به کدام جهت می‌رود؟
طلا در بازار جهانی موفق شد هفته گذشته روند نزولی چهار هفته پیش را متوقف کند اما تحلیلگران انتظار ندارند این فلز زرد بتواند بزودی از بازه قیمت کنونی صعود کند.
طلا در بازار جهانی موفق شد هفته گذشته روند نزولی چهار هفته پیش را متوقف کند اما تحلیلگران انتظار ندارند این فلز زرد بتواند بزودی از بازه قیمت کنونی صعود کند.
بهای هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن در معاملات بازار کامکس آمریکا تا پایان روز جمعه به 1188 دلار رسید و هفته گذشته را با رشد یک درصدی به پایان رساند.
تحلیلگران در شرایط کنونی که ارزیابی جدیدی از زمان احتمالی افزایش نرخ های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا وجود ندارد، دورنمای طلا را چندان روشن نمی‌بینند. حتی تحلیلگران خوش بینتر هم انتظار ندارند طلا در هفته جاری به بالای 1221 دلار در هر اونس صعود کند.
در نظرسنجی طلای آنلاین کیتکونیوز از 208 شرکت کننده، 45 درصد افزایش، 36 درصد کاهش و 19 درصد ثابت ماندن قیمت طلا پیش بینی کردند.
از میان 33 کارشناس بازار که در نظرسنجی کیتکونیوز شرکت کردند 21 نفر پاسخ دادند که در میان آنها 19 درصد افزایش قیمت، 33 درصد کاهش و 48 درصد ثابت ماندن قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. کارشناسان بازار شامل معامله گران طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران بازار معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.
اگرچه انتظار می‌رود طلا در هفته جاری در بازه قیمت کنونی باقی بماند اما بعضی از تحلیلگران عوامل مثبتی را می‌بینند که ممکن است کمک کنند قیمت طلا به بالای سطح 1200 دلار صعود کند.
طلا در سه ماه گذشته به دلیل قوی شدن دورنمای افزایش نرخهای بهره که تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز زرد را ضعیف کرده، کاهش قیمت ماهانه داشته است که طولانی‌ترین روند نزولی از دسامبر سال 2013 به این سو به شمار می‌رود.
بانک مرکزی آمریکا آمار بازار کار را که یکی از معیارهای کلیدی برای تصمیم گیری درباره افزایش نرخ است تحت نظر دارد. در حالیکه آمار اشتغال این کشور قوی بوده اما رشد دستمزد نا امیدکننده بوده است و از آنجا که در حال حاضر تورم دستمزدی وجود ندارد گمانه زنی درباره زمان افزایش نرخ های بهره ادامه دارد.
نرخ های بهره بالاتر سرمایه گذاران را به سوی دارایی های دارای بازده مانند اوراق قرضه جلب می‌کند در حالیکه به جذابیت طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه و دارایی که سودی ندارد، لطمه می‌زند. 
منبع خبر: ایسنا
  ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد