طلای جهانی نزولی ماند

طلای جهانی نزولی ماند
طلا در بازار جهانی به دلیل قوی شدن دلار و نگرانی سرمایه گذاران از احتمال افزایش نرخهای بهره در آمریکا، روند نزولی سه روز گذشته خود را حفظ کرد.
طلا در بازار جهانی به دلیل قوی شدن دلار و نگرانی سرمایه گذاران از احتمال افزایش نرخهای بهره در آمریکا، روند نزولی سه روز گذشته خود را حفظ کرد.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر 0.2 درصد کاهش یافت و به 1162 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه با صعود ارزش دلار، به 1159 دلار نزول کرده بود که پایین‌ترین قیمت در دو هفته گذشته بود.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.2 درصد افزایش، 1165 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز جمعه تحت تاثیر صعود دلار با 0.3 درصد کاهش، به 1162 دلار در هر اونس رسید و طی هفته گذشته 1.7 درصد کاهش نشان داد.
شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای یک درصد کاهش یافت و به 238 یوان در هر گرم (1164.81 دلار در هر اونس) رسید.
علاوه بر قوی شدن دلار، صعود بازارهای سهام جهان هم علاقه به خرید طلا را در میان سرمایه گذاران کمتر کرده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه گذاران طلا برای ارزیابی زمان افزایش نرخهای بهره در آمریکا، به دقت اظهارات مقامات بانکی این کشور را دنبال می‌کنند. در حالیکه مقامات بانک مرکزی آمریکا رشد اقتصادی، نرخ تورم و آمار اشتغال را برای تصمیم گیری درباره افزایش نرخهای بهره ارزیابی می‌کنند، بانک مرکزی چین هفته گذشته نرخهای بهره را کاهش داد و ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که تدابیر محرک مالی را گسترش خواهد داد. در پی تحولات مذکور دلار هفته گذشته بزرگترین صعود هفتگی از ماه مه تاکنون را پشت سرگذاشت.
به گفته تحلیلگران، اگرچه احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در اکتبر اندک بوده اما ابهام موجود بر بازار فلزات ارزشمند سایه افکنده است.
نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری در طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.
آمریکا اخیرا شواهدی از قوی بودن را نشان داده است. بن برنانکه، رییس سابق بانک مرکزی آمریکا در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان به آمار مثبت در بخش مسکن، خودرو و هزینه مصرفی اشاره کرد با اینهمه خاطرنشان کرد ارزیابی پیامد کندی اقتصاد جهانی در تصمیم گیری برای افزایش نرخهای بهره کلیدی خواهد بود.
احتمال تصویب افزایش نرخها در نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا شش درصد برآورد شده و در مقابل احتمال افزایش در نشست دسامبر این بانک به 36 درصد افزایش پیدا کرده است.
تحلیلگران کومرس بانک با اشاره به اینکه قیمت طلا تنها زمانی ثبات پیدا می‌کند که ابهام درباره زمان افزایش نرخهای بهره به پایان برسد، قیمت هر اونس این فلز زرد را تا پایان امسال 1150 دلار پیش بینی کرده اند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییری نداشت و 15.8 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین با 0.2 درصد کاهش، 996 دلار و هر اونس پالادیم با 0.3 درصد افزایش، 689 دلار بود. 
منبع خبر: ایسنا
  ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۶:۱۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد