طلا دوباره کف قیمت حدود 6 سال پیش را تجربه می کند

طلا دوباره کف قیمت حدود 6 سال پیش را تجربه می کند
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، احتمال زیاد بار دیگر قیمت طلا پس از آنکه به دلیل آماده شدن سرمایه گذاران برای افزایش نرخ بهره در آمریکا بیشترین کاهش هفتگی را در بیش از دو سال گذشته تجربه کرد، به کف قیمت سال 2010 خواهد رسید.
به نقل از رویترز، سرمایه گذاران پیش بینی می کنند بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر (آذر)اقدام به افزایش نرخ بهره خواهد کرد، سیاستی که کاهش قیمت های طلا را در پی دارد.
در صورت تحقق پیش بینی یاد شده، این نخستین بار در 10 سال گذشته خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا اقام به افزایش نرخ بهره می کند.
بانک مرکزی آمریکا سال هاست به منظور تقویت اقتصاد این کشور، نرخ بهره را نزدیک صفر نگه داشته است اما اینک با بهبود شاخص های اقتصادی، در نظر دارد نرخ بهره را افزایش دهد.
دیروز (جمعه) پس از آنکه آمارهای آمریکا نشان داد نرخ اشتغال این کشور در ماه اکتبر افزایش یافته است، قیمت تحویل فوری طلا بیش از یک درصد کاهش یافت و با رسیدن به 1084.90 دلار در هر اونس، کف قیمت سه ماهه را تجربه کرد.
مارنیه اون، رئیس بخش تحلیل فنی شرکت بازارهای جهانی «اینورما» واقع در نیویورک، گفت: قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) در بازار کامکس نیویورک به سرعت به طرف نقطه مقاومت فنی 1073.70 دلار در هر اونس حرکت می کنند. در بازار لندن نیز قیمت تحویل فوری طلا تقریبا یک هزار و 77 دلار در هر اونس یا نزدیک کف قیمت پنج سال و نیم گذشته است.
تحلیلگران می گویند، اگر قیمت های طلا به چنین سطوحی برسند، احتمالا می توانند سپس به سطح یک هزار دلار در هر اونس برسند.
منبع خبر: ایرنا
  ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۷:۱۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد