مقاومت طلایی اونس

مقاومت طلایی اونس
روز چهارشنبه همزمان با افت بهای نفت خام، ارزش دلار نیز رشد کرد تا هر دو عامل خارجی مهم در بازار فلزهای گرانبها به ضرر طلا عمل کنند.
روز چهارشنبه همزمان با افت بهای نفت خام، ارزش دلار نیز رشد کرد تا هر دو عامل خارجی مهم در بازار فلزهای گرانبها به ضرر طلا عمل کنند. با این همه افزایش تقاضا برای طلا به‌عنوان سرمایه امن در این روزها چنان بالا رفته که روز گذشته فشار عوامل خارجی کاهشی خنثی شد. نوسان‌های بازارهای سهام و ارز از یکسو و تنش‌های ژئوپولیتیک در خاورمیانه و شرق آسیا از سوی دیگر، باعث افزایش خرید فلز زرد شده است. هر اونس طلا که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه روی قیمت‌های 1074 و 1077 دلار ایستاده بود، روز چهارشنبه تا ساعت 7 شب به وقت تهران به قیمت 1090 دلار رسید، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی روز رقم خورده باشد.
اونس که روز دوشنبه 13 دلار رشد کرده بود، روز سه‌شنبه با آرام گرفتن نسبی بازارهای سهام، تنها 3 دلار رشد کرد. رشد محدود روز سه‌شنبه عمدتا ناشی از ادامه اثرگذاری روند روز دوشنبه بود. روز دوشنبه داده‌های اقتصادی چین و تنش‌های خاورمیانه بودند که به فلز زرد کمک کردند و اثر آنها درروز سه‌شنبه کاهش یافت. بازار روز سه‌شنبه هم عصبی بود، اما قطعا نه به اندازه دوشنبه. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» به نقل از کیتکو، بانک مرکزی چین روز سه‌شنبه 130 میلیارد یوآن به نظام بانکی این کشور تزریق و در بازار ارز نیزمداخله کرد. این اقدام بازارهای جهانی را تا حدی آرام کرد، گرچه چهارشنبه داستان دوشنبه تا حدی تکرار شد. دیگر خبر روز سه‌شنبه، اعلام تورم منطقه یورو بود که همچنان نگران کننده است. تورم این منطقه در ماه دسامبر در مقیاس سال به سال تنها 2/ 0 درصد رشد داشته است. پیش‌بینی‌ها عدد 3/ 0 درصد را در نظر گرفته بودند. نرخ تورم هدف بانک مرکزی اروپا 2درصد است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا و سکه را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه   قیمت روز طلا مراجعه نمایید.             
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۵:۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد