ميزان ذخاير طلا در زرشوران به بيش از 150 تن رسيده است

ميزان ذخاير طلا در زرشوران به بيش از 150 تن رسيده است
به نقل از شاتا ، علي اصغر زاده با اعلام اين خبر؛ افزود: پيش از اين ذخاير طلا در زرشوران 108 تن اعلام شده بود که با اکتشافات اخير، ذخاير زرشوران به ميزان قابل توجهي افزايش يافت به طوري که مي توان حتي فاز ديگري را نيز در زرشوران تعريف و اجرا کرد.
به نقل از  شاتا ، علي اصغر زاده با اعلام اين خبر؛ افزود: پيش از اين ذخاير طلا در زرشوران 108 تن اعلام شده بود که با اکتشافات اخير، ذخاير زرشوران به ميزان قابل توجهي افزايش يافت به طوري که مي توان حتي فاز ديگري را نيز در زرشوران تعريف و اجرا کرد.
وي پروژه هاي اکتشافي ايميدرو را علاوه بر طلاي زرشوران، شامل آهن در گل گهر، جلال آباد، سنگان و ... ، پلي متال ( مس، نيکل ، سرب و روي ) و همچنين زغال سنگ در برخي محدوده هاي معدني کشور ذکر کرد.
وي در خصوص نتايج اکتشافات تکميلي طلاي زرشوران گفت: نتايج چشمگير و اميدبخش اوليه حاکي از آن است که بيش از 10 گمانه جديد حفاري شده داراي کاني سازي با ضخامت خوب است.
اصغرزاده افزود: پيش بيني رشد افزايش ذخيره به ميزان 50 درصد با انجام عمليات حفاري تکميلي و دستيابي به ذخاير قطعي و احتمالي 150 تن طلاي محتوي، استفاده از فناوري جديد حفاري و دسترسي به دانش روز و همچنين شناخت کامل تر از گسترش کاني سازي در همه وسعت پروانه تحت اختيار به عنوان پشتيبان ذخاير معدن با انجام اکتشافات اوليه از ديگر نتايج اميدبخش است.
مدير اکتشاف ايميدرو ادامه داد: به اعتقاد برخي کارشناسان، بهاي جهاني طلا در محدوده قيمتي1000 تا 1100 دلار تقريبا روند باثباتي را در آينده خواهد داشت؛ لذا فرصت خوبي براي ايميدرو خواهد بود که سرمايه گذاري در توليد طلا را افزايش دهد.
اصغرزاده گفت: ايميدرو با افزايش سرمايه گذاري در توليد طلا ، مي تواند از اين طريق کسب درآمد کند و در شرايط فعلي ، کمکي براي اجراي ساير طرح هايش به لحاظ تامين منابع مالي داشته باشد.
وي افزود: چنانچه به زرشوران به عنوان معدن نگاه کنيم، هنوز شش زون ديگر در پروانه بهره برداري براي آن باقي است که با فعاليت هاي اکتشافي مي توان شاهد ذخاير معدني بيشتر از 150 تن هم بود که بسيار اميدبخش است.
اين گزارش حاکيست: ظرفيت توليد کارخانه طلاي زرشوران در فاز نخست، 2 تن طلا، 5 / 2 تن نقره و يک تن جيوه است و عيار طلاي توليدي اين کارخانه 24 (999 /99 درصد طلا) است.
با توجه به اکتشافات تکميلي صورت گرفته، فاز دوم اين کارخانه نيز با هدف افزايش ظرفيت به 2 برابر پيش بيني شده است.
مجتمع معدني و صنعتي طلاي زرشوران در فاصله 35 کيلومتري شهرستان تکاب در استان آذربايجان غربي قرار دارد.
منبع خبر: 
  ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۴:۳۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد