احتمال افزایش تا 1200 دلار در هر اونس

احتمال افزایش تا 1200 دلار در هر اونس
قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت کاهش ارزش دلار و انتظار سرمایه‌گذاران برای نتیجه نخستین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در سال جدید میلادی در نزدیکی بالاترین رقم 12 هفته گذشته باقی ماند.
به نقل از رویترز، با توجه به کاهش ارزش دلار و انتظار سرمایه‌گذاران برای خروجی نخستین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در سال جدید میلادی، قیمت طلا در نزدیکی بالاترین رقم در 12 هفته گذشته قرار گرفت.
به شدت انتظار می‌رود که بانک مرکزی آمریکا پس از پایان نشست دو روزه خود، نرخ بهره بانکی را بدون تغییر حفظ کند اما سرمایه‌گذاران مشتاقند تا نظر سیاست‌گذاران را در مورد عوامل موثر بر اقتصاد جهانی از چین تا اروپا را بدانند.
با توجه به افزایش ریسک‌های مربوط به رشد اقتصادی، انتظار برای افزایش نرخ بهره بانکی در نشست بعدی فدرال رزرو در ماه مارس نیز کاهش یافته است.
بارناباس گان تحلیلکر بازار در این‌باره گفت : «با توجه به ریسک‌های مربوط به رشد، به نظر نمی‌رسد شرایط اقتصادی جهان دلیلی به فدرال رزرو بدهد که نرخ بهره بانکی را به زودی افزایش دهند.»
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.12 دلار کاهش 1116.76  دلار فروخته شد. روز گذشته قیمت طلا به 1122.90 دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم از 3 نوامبر به شمار می‌رود.
گان افزود: با توجه ادامه نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی جهانی «اگر قیمت طلا به 1150 دلار در هر اونس یا 1200 دلار در سه ماهه نخست امسال برسد، من تعجب نمی‌کنم.»
در میان کاهش ارزش بازارهای بورس و قیمت نفت، خاصیت جذابیت طلا در سال جاری بازگشته است و تاکنون سبب افزایش حدود 6 درصدی ارزش طلا شده است. ارزش طلا درسال گذشته 10.4 درصد کاهش یافت.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد