اونس به‌طور محسوسی حساس شده است

اونس به‌طور محسوسی حساس شده است
قیمت اونس طی این روزها تحت‌تاثیر هر خبری که می‌رسد نوسانات شدیدی از خود نشان می‌دهد، در واقع بازار اونس طی این روزها از ثبات برخوردار نیست،

قیمت اونس طی این روزها تحت‌تاثیر هر خبری که می‌رسد نوسانات شدیدی از خود نشان می‌دهد، در واقع بازار اونس طی این روزها از ثبات برخوردار نیست، در حالی که در 5، 6 ماه گذشته اینگونه نبوده است، به‌خصوص بعد از خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بازار اونس به‌شدت روی موج‌های ریز و درشت خبری حساس و هیجانی شده تا جایی‌که به گفته کارشناسان قدرت پیش‌بینی در این بازار بسیار ضعیف شده است. شاهد این مدعا خبر اشتغال آمریکا بود که اونس را در عرض چند دقیقه 30 دلار کاهش داد و در ادامه خبری مبنی بر تکذیب خبر آمار اشتغال آمریکا در این رابطه مخابره شد که نتیجه‌ای معکوس را در بازار ایجاد کرد، به‌طوری که اونس مجددا روی کانال افزایشی قرار گرفت و به سرجای قبلی خود بازگشت. بنابراین بازار حال حاضر به‌شدت نوسانی است و پیش‌بینی را سخت کرده است. در ماه‌های قبل علاوه بر گمانه‌زنی‌هایی که در ارتباط با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود داشت، خبرهایی مبنی بر خروج کشورهای دیگر اروپایی هم منتشر شد، ولی هیچ خبری تا به امروز مانند خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دامنه نوسانی تا این اندازه نداشته است. در این راستا و بعد از خبر خروج انگلیس خبرها به سمت تکرار همه‌پرسی در انگلیس هدایت شده که با اینکه در این خبر عدم قطعیت وجود دارد ولی بازار اونس روند حساسی را در پیش گرفته است.

عوامل دیگری نیز در روند قیمتی اونس تاثیر‌گذار هستند که این عوامل آمار اشتغال آمریکا و اخباری است که از اقتصاد آمریکا و... به گوش می‌رسد. در هفته پیش‌رو خبری مبنی بر افزایش بدهی‌های عمومی آمریکا مخابره شد که رقم بی‌سابقه 20 هزار میلیارد دلار را در‌برمی‌گیرد، این رقم نشان‌دهنده این موضوع است که وضعیت اقتصادی آمریکا هم جالب نیست و در ادامه تشدید‌کننده موضوع افزایش قیمت اونس شده است، بنابراین ارزش طلا در بازارهای جهانی علاوه بر اتفاقاتی که در اروپا در حال شکل‌گیری است بسیار به وقایع اقتصادی آمریکا گره خورده است. در عین حال طی هفته گذشته خبرهایی نیز که موج مثبتی را به بازار طلا مخابره نمی‌کرد، شنیده شد. نقد برجام از طرف آمریکا و اروپا، صحبت‌های بان‌کی‌مون در ارتباط با برنامه‌های موشکی ایران، صحبت‌های آنگلا‌مرکل صدر‌اعظم آلمان و خبرهای دیگر در ارتباط با منع خرید هواپیماهای بوئینگ توسط نمایندگان مجلس آمریکا از این دست اخبار بودند که به‌عنوان سرعت‌گیرهای رشد شدید بازار آتی عمل کردند. با این حال اثر این اخبار بر بازار ارز تأثیری غیرمستقیم بر بازار آتی گذاشت.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶:۴۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد