ساعتی ساخته شده از کشتی تایتانیک

ساعتی ساخته شده از کشتی تایتانیک
ساعتی دیدنی و زیبا ساخته شده از کشتی تایتانیک

فولاد و ذغال سنگی که روزی در کشتی تایتانیک استفاده می شد امروز می تواند تغییر یابد و تغییر یابد و بر روی دستان شما قرار گیرد و افسانه های کشتی اقیانوس پیمایی را که در سال 1912 به اعماق دریاها را فرد بر روی دستان شما زنده نگاه دارد.

https://www.irupload.ir/images/lm3bi81vxkju41kpg5sx.jpg

نمایشگاه بازل ورلد بزرگترین نمایشگاه ساعت و جواهرات جهان است که هر ساله در شهر بازل سوئیس به وقوع می پیوندد. این نمایشگاه مهمان ویژه ای داشت. ساعتی زیبا به نام “Titanic-DNA”. این ساعت بوسیله قسمتهایی از بدنه کشتی تایتانیک ساخته شده است که هر کدام در جای خود منحصربفرد است.

ایوان آرپا مدیر اجرایی موسسه سازنده می گوید: این ساعتها بسیار لوکس و نایاب هستند. او آرزو دارد که این ساعتها بتوانند روزی هر دو قضر کلکسیونرها و عاشقان اجناس لوکس را جذب کنند. او اضافه می کند “بسیاری از مردم ثروتمند هستند که ساعتهای بسیار پیچیده ای را می خرند بدون اینکه آنها بدانند آن چگونه کار می کند. تنها دلیل آنها این است وقتی درباره ساعت از آنها پرسیدی داستانی برای تعریف کردن داشته باشند. ما به آنها یک داستان می دهیم.

در سال 1912 کشتی تایتانیک که بزرگترین کشتی تا آن زمان بود از ساوت همپتون انگلستان شروع به حرکت کرد تا اولین کشتی باشد که به صورت مستقیم از انگلیس به نیویورک رفته است اما از طریق اقیانوس! کشتی در راه در شمال اقیانوس اطلس در جرکت بوده است که با یک جزیره یخی که به آن ایسبرگ گفته می شود برخورد و غرق می شود. این کشتی عمده محبوبیت خود را مدیون فیلمی ساخته شده در سال 1997 است که توسط جیمز کامرون ساخته و با بازی زیبای لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ دست یافت.

شرکت سازنده اعتراف کرد که در بازیابی های سال 1991 یک قطعه از کشتی را به وزن 3 کیلوگرم خریداری می کند. این قطعه هرچند از یک ناشناس خریداری می شود اما تحقیقات کارخانه هارلند اند ولف که سازنده کشتی تایتانیک بوده است هویت قطعه را به عنوان قطعه ای از بدنه تایتانیک تائید می کند.

این قطعه های خریداری شده که شامل طلا و پلاتین و آهن بوده است به وسیله عناصری مانند لاکی از ذغال سنگ تهیه شده و چیزهایی مانند آن کمی بازسازی شده است تا بتواند به عنوان یک آلیاژ استفاده شده و از بین نرود.

https://www.irupload.ir/images/4nbyezs1ulsubcuys4.jpg

آرپا در این رابطه می گوید : این بازسازی به ببینده القا می کند که همین الان دارد به ساعتی دست می زند که یادآور خاطرات 1500 غرق شده در سال 1912 سات و به یاد آن حادثه تلخ در نیوفاندلند می افتد.

کمپانی امیدوار است بتواند فروش این ساعت ها را تا سال 2012 که سالگرد صدمین سال غرق شدن تایتانیک است تمام کند. در سال بعد هم یک سری دیگر از این ساعتها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این ساعتها اولین بار است که در سوئیس عرضه می گردد و برای خرید آن باید مبلغی بین 7800 دلار و 173100 دلار پرداخت کنید که بسته به نوع ساعت متغیر است. شما نمی خواهید یک DNA تایتانیک را بر دستانتان داشته باشید؟

منبع خبر: https://1fathi.com/
  ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱:۵۵:۲۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد