مدل انگشتر حیرت انگیز عالم برزخ

مدل انگشتر حیرت انگیز عالم برزخ
برزخ در لغت، به معنای چیزی است که در میان دو چیز دیگر حایل شود و در اصطلاح علمای اسلام به عالمی گفته می‌شود که مابین این جهان و جهان اخروی(قیامت) است.
انگشتر برزخی که الهام گرفته از عالم برزخ می باشد، توسط خانم سلدا اکتان، طراح ترک، طراحی شده است. 
برزخ در لغت، به معنای چیزی است که در میان دو چیز دیگر حایل شود و در اصطلاح علمای اسلام به عالمی گفته می‌شود که مابین این جهان و جهان اخروی(قیامت) است.
خانم سلدا اکتان در مورد این انگشتر می گوید: مردمانی که در این انگشتر وجود دارند، مردمانی هستند که از جهنم فرار کرده اند، اما هنوز مجوز ورود به بهشت را نگرفته اند.
سطح زیرین این انگشتر نمادی از رحم مادر بوده و سنگ آمتیسی که در درون این انگشتر به کار رفته است، نمادی از آدمهایی است که در این دنیا غافل از عالم برزخ می باشند.
درباره برزخ می گویند که غیر از بهشت و جهنم قیامت، بهشت و جهنم دیگری در عالم برزخ وجود دارد که در آن خلود (جاودانگی) نیست بلکه پایان پذیر است و تا قیامت ادامه دارد. و حتی در این بهشت و جهنم تکامل فرض دارد؛ یعنی ممکن است شخصی در بهشت باشد و درجاتش افزوده شود و یا شخصی از جهنم آزاد شده و یا عذاب او در اثر کارهای خیر بازماندگان تخفیف پیدا کند. 
درباره برزخ  تشبیهاتى است که در روایات وجود دارد: از قبیل این که تمام از زمین و آسمانها و کهکشان نسبت به عالم برزخ مانند حلقه اى در بیابان است.
یا این که طفلى که در شکم مادر است و از عالم دنیا اطلاعى ندارد. وقتى متولد شد و پا به دنیا گذاشت وسعت آن را مى داند، و به نعمت هاى آن پى مى برد.
انسان هم ، تا زمانى که در عالم دنیا باشد وضع عالم برزخ  را نمى داند و از آن اطلاع ندارد. فکر مى کند دنیا بهترین و بزرگ ترین عالم است . مانند طفلى که در رحم مادر است و آن را بزرگ ترین عالم مى پندارد.
اما وقتى انسان از دنیا رفت و به عالم برزخ وارد شد. متوجه مى شود که عالم دنیا از شکم مادر هم براى او تنگ تر بوده است ؟ در آن جا دیگر محدودیت غذایى و مکانى و زمانى ندارد؛ زیرا این محدودیتها در عالم ماده است و برزخ از جنس عالم ماده نیست .
تهیه و ترجمه: م - ساداتی - سایت زر (zar.ir)











منبع خبر: گروه زر
  ۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۴:۴۰:۱۵ بعد از ظهر
نظرات (1)

ليلا  ۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۷:۲:۳۴ قبل از ظهر

خيلي جالب مي باشد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد