مجموعه شگفت انگیز زمردها برای فیلها

مجموعه شگفت انگیز زمردها برای فیلها
مجموعه جواهرات زمردهای زامبیایی برای فیل ها، با هدف بالابردن سطح آگاهی و همچنین جمع آوری کمک مالی برای صندوق حفاظت از حیات وحش هندوستان (WIT)، برای فیل های آسیایی در هند می باشد.
در این مقاله دنیای طلا و جواهر به معرفی مجموعه جواهرات زمردهای زامبیایی برای فیل ها می پردازیم. هدف از ایجاد این مجموعه، بالابردن سطح آگاهی و همچنین جمع آوری کمک مالی برای صندوق حفاظت از حیات وحش هندوستان (WIT)، برای فیل های آسیایی در هند می باشد.
در این مجموعه طراحان توانسته اند ویژگی های این جانور پوست کلفت را به شاهکاری هنری در صنعت طلا و جواهر تبدیل کنند. 
از آنجایی که فیل های آسیایی در معرض خطر از دست دادن زیستگاه خود بوده اند، در این مجموعه از نگین های منحصربفرد و زیبای زمرد زامبیایی که در اینجا سمبلی از محیط زیست می باشد، استفاده شده است. 
برای ساخت این مجموعه ده طراح با هم همکاری نموده اند که در طراحی جواهرات از فیل های خود الهام گرفته اند.
در این میان مجسمه گانش (گاشا)، که توسط آرزان خامباتا طراحی و ساخته شده، از بقیه شاخص تر می باشد. گانِش یا گانشا، یکی از شناخته‌شده‌ترین و مورد احترام‌ترین خدایان در مذهب هندوئیسم است. او خدایی است که شکمی بزرگ با سری فیل‌گونه دارد. اغلب او را طوری تصویر می‌کنند که بر زمین نشسته و پاهایش را زیر خود جمع کرده است. او نابود کننده تمامی بدی هاست و در پرستش، گانش معمولاً برطرف کننده مشکلات و موانع است و بسیاری از دانش‌آموزان در طول امتحانات به درگاه این ایزد (که ترکیبی از رفع کننده مشکل و خدای هوش و عقل است) نیایش می‌کنند.
لازم به ذکر است که در 14 اکتبر ، خانه حراج سوسبی Sotheby، به منظور جمع آوری کمک مالی برای صندوق حفاظت از حیات وحش هندوستان، مجموعه جواهرات زمردهای زامبیایی را با عنوان زمردها برای فیل ها (Emeralds for Elephants)، را برای دومین بار به حراج گذاشته است.
تهیه و ترجمه: ا. فاضلی - سایت زر (zar.ir)
شما می توانید عکس هایی از سفیر تجاری این جواهرات را در مقاله مادهوری دیکسیت و جواهرات زمردها برای فیلها ببینید.





























منبع خبر: گردآوری: گروه زر
  ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲:۲۲:۱۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد