داستان عجيب بزرگ ترين الماس جهان

داستان عجيب بزرگ ترين الماس جهان
داستان عجيب بزرگ ترين الماس جهان
   
    گروه ترجمه: اين خبر از آن اخباري بود که مي شود آنها را اخبار رويايي ناميد. اولين بخش اخبار سراسري راديو آفريقاي جنوبي در ساعت 8 صبح آن را به عنوان اولين خبر خود اعلام کرد:«بزرگ ترين الماس جهان در معدني در آفريقاي جنوبي پيدا شده است.»
    
    تنها يک ساعت بعد، اين خبر پنجمين خبري شد که در بخش خبري راديو به آن اشاره شد اما به هر حال تا دو روز بعد اخبار مربوط به اين مساله را مي شود در لابه لاي اخبار آفريقاي جنوبي پيدا کرد و اين مساله بالاخره در جهان بيرون هم انعکاس پيدا کرد و تلفن هاي فعالان بازار الماس و کلکسيون داران معروف جهان به صدا درآمد.
    
    اولين مساله اين بود که مشخص شود اين ادعا چقدر صحت دارد، براي همين ارتباط با آفريقاي جنوبي و فعالان بازار الماس افزايش يافت. يک هفته بعد اعلام شد بزرگ ترين الماس جهان رويت شده است. در خبرها اعلام شد که وزن اين الماس 8120 قيراط (يعني 64/1 کيلوگرم) است که اين ميزان خيلي بيشتر از الماس معروف کولينان است که بزرگ ترين الماس جهان محسوب مي شد. الماس کولينان که در سال 1905 در آفريقاي جنوبي پيدا شد 3106 قيراط وزن داشت (يعني کمتر از نصف وزن الماس جديد) يک روز بعد بود که عکس الماس جديد در اينترنت پخش شد و بسياري از فعالان بازار الماس جهان با ديدن عکس اين الماس غول آسا متعجب شدند.
    
    با اين وجود هنوز هيچ کس به طور قطعي از وجود اين الماس مطمئن نيست، چرا؟ به اين دليل که برت جولي کسي که مدعي است الماس را يافته آن را پنهان کرده است. اين مرد مدعي است که الماس را در يک محل امن (احتمالاً گاوصندوق يکي از بانک هاي شهر ژوهانسبورگ) پنهان کرده است. دليل اين مساله هم از نظر او خيلي ساده است.» مي خواهم کمي آرام شوم و بعد با خونسردي و آرامش فکر کنم ببينم مي خواهم با اين الماس چه کنم. تنها نکته ديگري که جولي به آن اشاره مي کند اين است که اين الماس در استاني در شمال غرب آفريقاي جنوبي پيدا شده است.
    
    حالاجولي ناپديد شده است. تلفن همراه او روي پيغام گير است. در منزلش کسي نيست و به اي ميل ها پاسخي داده نمي شود. براساس بررسي هاي خبرنگاران جولي يک فعال در زمينه مستغلات بوده است و زماني هم در يک موسسه مالکيت و زماني در يک مرکز تفريحي- سياحتي شريک بوده که اين شرکت ورشکست شده است.
    
    شينرون رنزبورگ سلطان الماس آفريقاي جنوبي که در روزهاي اخير بارها مورد سوال قرار گرفته، گفته است که پيدا کردن الماس هاي بزرگ معروف به «کله گوسفندي» در ناحيه يي که جولي مدعي است الماسش را پيدا کرده مساله عجيبي نيست، اما وي در عين حال متذکر شده است که خودش الماس جولي را نديده است.
    
    روزنامه هاي آفريقاي جنوبي مدعي شده اند که جولي از ترس جانش پنهان شده است چرا که حالابسياري از تبهکاران به دنبال يافتن اين الماس به هر قيمتي هستند اما ارنست بلوم رئيس اتحاديه بين المللي بورس الماس مي گويد که قرار است در روزهاي آينده با جولي ديدار کند تا در مورد واقعيت الماسي که او پيدا کرده مطمئن شود. او مي گويد فعلاً فقط يک عکس از اين الماس ديده است. در عکس- که خيلي واضح نبود- اين الماس سبز رنگ به نظر مي رسد... يافتن الماسي در اين اندازه واقعاً عجيب است. مي دانيد که تاکنون الماسي به اين اندازه پيدا نشده است اما عجيب تر رنگ اين الماس است، الماس هاي سبزرنگ عموماً بزرگ نيستند در واقع بايد گفت که يافتن الماس سبز رنگي به اين بزرگي اتفاق خيلي عجيبي است.»
    
    اما بلوم مي گويد که اين الماس ممکن است واقعاً وجود داشته باشد:«فلسفه من هم اين است که در طبيعت هر چيزي ممکن است. ما بارها و بارها توسط طبيعت و جهان شگفت زده شده ايم و هر بار باور کرده ايم که چيزي در مورد رمز و راز جهان و هستي نمي دانيم، بگذاريد اميدوار باشيم سورپرايز اين بار جهان هم يک مساله کاملاً واقعي باشد.»
منبع خبر: https://www.magiran.com/
  ۳ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۵:۵۰:۴۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد