چرا طلا گران شد؟

چرا طلا گران شد؟
انتشار آمارهایی از رکود اقتصادی مزمن آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن باعث شده تا بازار سرمایه این روزها آشفته و غیرمطمئن شود و سرمایه‌گذاران به بازار طلا پناه ببرند و همین امر گرانی طلا را در پی داشته است.
انتشار آمارهایی از رکود اقتصادی مزمن آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن باعث شده تا بازار سرمایه این روزها آشفته و غیرمطمئن شود و سرمایه‌گذاران به بازار طلا پناه ببرند و همین امر گرانی طلا را در پی داشته است.
شاید هیچگاه تا به اين حد بازار طلا ایمن و مطمئن برای سرمایه‌گذاران نبوده است و همین امر باعث افزایش قیمت‌هاي جهانی شده است. به گزارش ایلنا، انتشار آمارهایی از رکود اقتصادی مزمن آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن باعث شده است تا بازارهای سرمایه این روزها آشفته، نابسامان و غیر مطمئن شوند و سرمایه‌گذاران به بازار طلا پناه ببرند؛ اتفاقي كه يكبار ديگر رنگ زرد را رنگ غالب بازار جهاني كرد. البته افزایش تقاضای حضور سرمایه‌گذاران در بازار طلا موجب شده است تا بازار فلز زرد رنگ از هجوم دلالان و سودجویان در امان نمانده باشد و اين بازار بیش از پیش ملتهب و در عین حال با افزایش قیمت مواجه شود. کارشناسان بريتانيايي بازار، آشفتگی بازار سرمایه را در افزایش قیمت طلا تاثيرگذار مي‌دانند و اعتقاد دارند: در وانفسای رکود اقتصادی و افزایش تورم، تنها طلا است که می‌تواند نسبت به تورم برتری خود را حفظ کند و همین امر به افزایش قیمت طلا دامن زده است. تداوم روند رکود اقتصادی در حوزه اتحادیه اروپا، نوسانات مداوم تورم در آمریکا و همچنین رکود بی‌سابقه در بازارهای سهام آسیایی به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی دامن زده است. در حال حاضر قیمت طلا نسبت به هفته گذشته در حدود 30 درصد افزایش قيمت نشان مي‌دهد، البته این قیمت دارای نوسان بوده است. افزایش تقاضای طلا در بازارهای جهانی نیز یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت جهانی آن بوده است. در ینگه دنیا و در آمریکا انتشار آمار افزایش بیکاری، قیمت طلا را متاثر کرد و باعث گرانی دوباره قیمت آن شده است.
بازار داخلی طلا، تافته‌ای جدا بافته
بازار داخلی هر چند نیم نگاهی به بازارهای بین‌المللی طلا دارد، اما این بازار همچنان راه خود را می‌رود و گویا تافته‌ای جدا بافته است و دارای ویژگی‌های منحصر به خود است. بازار داخلی طلا پس از یک دوره کوتاه‌مدت رکود پس از اتمام ماه رمضان از هفته گذشته رونق خود را باز یافته است. قیمت طلا از هفته گذشته و با پایان گرفتن ماه رمضان در بازار داخلی روند صعودی به خود گرفته است و بر اساس گفته‌های محمد کشتی آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و سکه این روند تا اوایل مهر ادامه خواهد داشت. البته کشتی آرای از کاهش کوتاه‌مدت قیمت طلا در 15روز نخست مهر به دلیل بازگشایی مدارس نیز سخن گفته است. پیش‌بینی می‌شود که بازار سکه طی روزهای آینده ثبات نسبی خود را از دست داده و بار دیگر خبرساز شود. تا اينجاي كار اما بازار جهاني طلا در صدر اخبار قرار گرفته است. رقص زرد طلا اين روزها يكي از بي‌سابقه‌ترين شرايط اقتصادي خود را تجربه مي‌كند و به نظر مي‌رسد همچنان اين فلز زرد خبرساز باشد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳۰ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۶:۹:۲۴ قبل از ظهر
نظرات (1)

سیمین  ۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۳:۷:۴۴ بعد از ظهر

کاره حرف نداره ، طلای زرد تو این قسمت خوب قالب گرفته شده و نگین ها هم خوب سوارند . دیواره های کنار هم مدلو دورنگ کرده ، مرسی

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد