قدرت طلا زیر پتک ناامیدی

قدرت طلا زیر پتک ناامیدی
آمارهای اقتصادی ناامیدکننده در آمریکا بار دیگر طلا را با نوسان صعودی مواجه کردند. وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال به کمتر از ١,٢ درصد رسیده که این رقم کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه تحلیلگران بوده است.

آمارهای اقتصادی ناامیدکننده در آمریکا بار دیگر طلا را با نوسان صعودی مواجه کردند. وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال به کمتر از ١,٢ درصد رسیده که این رقم کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه تحلیلگران بوده است. دیروز (شنبه)، قیمت طلا بار دیگر و بعد از انتشار این گزارش ناامیدکننده اوج گرفت و قیمت هر اونس طلا در لحظه نگارش این خبر به بیش از هزارو ٣٥٠ دلار رسید. معاملات آنلاین طلا در ایران هم تحت‌تأثیر این افزایش قرار گرفته و سکه طرح جدید ١٣‌هزار تومان گران‌تر از روز چهارشنبه معامله شد. سایر سکه‌ها هم این افزایش قیمت را در فضای مجازی تجربه کردند.  
کارشناسان و مفسران بازار طلا معتقدند طلا در هفته جاری با افزایش قیمت بیشتری مواجه می‌شود. به گزارش طلا به نقل از کیتکو، ١٩ نفر از تحلیلگران اقتصادی در نظرسنجی این هفته شرکت کردند که ١٦ نفر معادل ٨٤ درصد به افزایش قیمت طلا رأی دادند، دو نفر معادل ١١ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و یک نفر معادل پنج درصد نیز پیش‌بینی کرد قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد. هزارو هشت نفر از سرمایه‌گذاران و فعالان بازار طلا نیز در این نظرسنجی شرکت کردند که از این تعداد نیز ٦٩١ نفر معادل ٦٩ درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رأی داده‌اند، ٢٠٠ نفر، معادل ٢٠ درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ١١٧ نفر معادل ١٢ درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت. 
به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا، انتشار آمارهای اقتصادی ناامید‌کننده آمریکا، تأثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه داشته و این روند در هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت. 
انتشار آمارهای اقتصادی ناامید‌کننده آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو را در ماه‌های آینده کاهش می‌دهد و این مسئله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.  به نظر می‌رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده هزارو ٣٦٢ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبه‌رو می‌شود.

منبع خبر: روزنامه شرق
  ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۲:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد