عقیق سلیمانی یا سنگ باباقوری را بیشتر بشناسیم

عقیق سلیمانی یا سنگ باباقوری را بیشتر بشناسیم
سنگ عقیق سلیمانی یکی از معجزه‌گرترین سنگ های قیمتی می‌باشد. در این مقاله به معرفی سنگ عقیق سلیمانی، خواص این سنگ، انواع سنگ عقیق سلیمانی، نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن و به‌طورکلی اطلاعات سنگ عقیق سلیمانی را در اختیار شما قرار می‌دهیم

آیا تا به حال اسم سنگ عقیق سلیمانی یا سنگ باباقوری را شنیده اید؟ چه خواصی دارد و چگونه باید این سنگ را تشخیص داد؟ ما سعی دارید تا در این مقاله‌ی اختصاصی سایت زر در مورد سنگ عقیق سلیمانی، خواص و مشخصات آن توضیح بدهیم.

سنگ عقیق سلیمانی سنگی بسیار معجزه‌آسا است که برای از بین بردن اثرات نامطلوب استفاده می‌شود. حصیر سلیمانی هدیه‌ای برای از بین بردن اثرات شوم سه سیاره است. اعتقاد بر این است که عقیق سلیمانی چنین گوهر معجزه آسایی است که شما را از چشمان بد مردم محافظت می‌کند.

سنگ سلیمانی عقیق برای هر شخصی (زن، مرد و کودک) قابل استفاده است و هیچ عارضه‌ای ندارد.

سنگ‌های قیمتی بسیار زیادی هستند که جریان انرژی بدن شما را تحریک می‌کنند. یکی از این جواهر‌ها سنگ عقیق سلیمانی است.

عقیق سلیمانی به‌عنوان سنگ شفابخش استفاده می‌شود. در طالع‌بینی به‌عنوان سنگ فال استفاده می‌شود.

کلمه عقیق از رودخانه یونانی آخاتس که در سیسیل جریان دارد گرفته شده است. فیلسوفان یونانی سه قرن پیش آن را کشف کردند. در زمان‌های قدیم به سنگ سرباز معروف بود و در طلسم‌های مصری نیز استفاده می‌شد.

عقیق در رنگ‌های مختلفی مانند قرمز، مشکی، شیری، خاکستری، آبی، صورتی، سبز و قهوه‌ای موجود است. کیفیت آن با توجه به اندازه، وزن و رنگ آن تعیین می‌شود. سنگ عقیق سلیمانی با رنگ روشن یا چند رنگ نشان دهنده کیفیت بالا است.

اطلاعات سنگ عقیق سلیمانی

عقیق سلیمانی یک سنگ نیمه قیمتی محسوب شده و به‌عنوان سنگ شفابخش استفاده می‌شود. بازار رو به رشد جواهرات مد باعث تقاضای جهانی آن شده است. سنگ عقیق نماد ثروت است. با استفاده از دستبند و انگشتر سنگ عقیق سلیمانی سرشار از انرژی مثبت می‌شوید و همیشه ثابت قدم به نظر می‌رسید. همچنین در فنگ شویی استفاده می‌شود.

نکته‌ای که هنگام خرید سنگ عقیق سلیمانی باید به آن توجه کنید:

اگر کسی بخواهد این سنگ را بخرد و استفاده کند باید وزن سنگ برابر با یک دهم وزن بدنش باشد. اگر وزن شما ۷۰ کیلوگرم است باید سنگ ۷ گرمی بخرید. اگر می‌خواهید از آن به‌عنوان انگشتر، آویز یا دستبند استفاده کنید و یا آز آن در خانه نگهداری کنید، توجه داشته باشید که هنگام خرید هیچ شکستگی نداشته باشد.

مهم‌ترین خواص سنگ عقیق سلیمانی

  1. اعتقاد بر این است که تنها استفاده از سنگ عقیق سلیمانی می‌تواند اعتمادبه‌نفس را افزایش دهد.
  2. از خواص سنگ عقیق سلیمانی این است که انرژی منفی را از بین برد و باعث افسردگی، سردرگمی و تحریک‌پذیری می‌شود.
  3. علاوه بر این، عقیق سلیمانی به‌عنوان یک سنگ قیمتی محافظ شما است.
  4. همچنین از خواص سنگ عقیق سلیمانی این است که عقیق سلیمانی از شما در برابر چشم نظر و ارواح شیطانی محافظت می‌کند. به همین دلیل است که مادران این سنگ را اطراف نوزاد خود نگه می‌دارند.
  5. سنگ عقیق سلیمانی پر از خواص، انرژی مثبت را در بدن انتقال می‌دهد و به طور طبیعی خلق‌وخوی فرد را متعادل می‌کند. مشاهده شده است که نگه‌داشتن سنگ در اتاق باعث می‌شود تا شما خواب خوبی داشته باشید و عادت به بیدارشدن در شب را کاهش می‌دهد.
  6. با استفاده از عقیق سلیمانی، فرد تمرکز بیشتری نسبت به اهداف خود دارد و عملکرد بهتری در محیط کار ایجاد می‌شود. درواقع چیز‌های بی‌فایده به ذهن نمی‌رسد و این یکی دیگر از خواص سنگ عقیق سلیمانی می‌باشد.
  7. از دیگر خواص سنگ عقیق سلیمانی این است که تعادلی بین قلب و مغز ایجاد می‌کند که توانایی تصمیم‌گیری شما را نیز بهبود می‌بخشد. بسیاری از بزرگان عقیق سلیمانی را برای حفظ روابط بسیار مفید دانسته‌اند و باعث می‌شود عشق را در زندگی زناشویی حفظ شود.
  8. این سنگ به انسان آرامش و قدرت درونی می‌بخشد که در مبارزه با استرس مفید است.
  9. از دیگر خواص سنگ عقیق سلیمانی این است که به حفظ ارتباط با نیرو‌های الهی و تقویت آگاهی معنوی کمک می‌کند.
  10. سنگ عقیق سلیمانی هاله‌ای مثبت به جو می‌افزاید و‌ یین و‌ یانگ یعنی انرژی مثبت و منفی را متعادل می‌کند.
  11. تعادل بدن را ایجاد می‌کند که به طور خاص برای افراد مسن مفید است.
  12. از دیگر خواص سنگ عقیق سلیمانی خوش‌شانسی می‌آورد و بدشانسی را از بین می‌برد.
  13. سنگ عقیق سلیمانی به هضم غذا کمک می‌کند و متابولیسم را بهبود می‌بخشد درد‌های عضلانی، مفاصل و لنفاوی را التیام می‌بخشد.
  14. از دیگر خواص سنگ عقیق سلیمانی این است که قوای جنسی را تقویت می‌کند تنش‌های جنسی را آرام می‌کند و اختلافات زناشویی را مهار می‌کند.
  15. انرژی گرم ساطع شده توسط سنگ عقیق سلیمانی به بارداری و سرطان سینه کمک می‌کند.
  16. از دیگر خواص سنگ عقیق سلیمانی این است که به تولیدمثل زنان کمک می‌کند.
  17. سنگ عقیق سلیمانی تمرکز و عملکرد را بهبود می‌بخشد.
  18. از دیگر خواص سنگ عقیق سلیمانی این است که پوشنده نسبت به هدف متعهد می‌شود و برای رسیدن به آن آماده می‌شود.
  19. سنگ عقیق سلیمانی، ضربان قلب را هماهنگ می‌کند.
  20. همان‌طور که قبلاً مشهود بود، از دیگر خواص سنگ عقیق سلیمانی این است که این یک درمانگر قدرتمند است و برای مشکلات سلامتی بسیار مفید است. گردش خون را کنترل می‌کند و مشکلات پوستی را نیز درمان می‌کند.

چگونه می‌توان از سنگ عقیق سلیمانی استفاده کرد؟

سنگ عقیق سلیمانی که زمانی به‌عنوان حرز استفاده می‌شد توسط شعبده‌بازان ایرانی برای منحرف‌کردن طوفان‌ها استفاده می‌شد. برخی حتی از کاسه عقیق استفاده می‌کردند. روز‌های یکشنبه بعد از نماز و بعد از نمازجمعه از آن استفاده کنید، حتی استفاده از عقیق سلیمانی پس از انجام برخی امور خیر پوشنده را به خدا نزدیک‌تر می‌کند.

از سنگ عقیق سلیمانی می‌توان به‌عنوان حلقه استفاده کرد. جایگزین مناسبی به‌جای سنگ‌های قیمتی خواهد بود. حتی شما می‌توانید آن را به‌عنوان دستبند یا در جواهرات گوی مانند استفاده کرد.

از سنگ به‌عنوان آویز استفاده کنید و آن را به سمت پایین زنجیر بلغزانید و اجازه دهید آزادانه روی گردن شما آویزان شود و انرژی مثبت را در سراسر بدنتان بتاباند.

این سنگ در طالع‌بینی به‌عنوان یک سنگ پیشگو استفاده می‌شود. استفاده‌کننده از این سنگ دارای انرژی مثبت و رضایت است.

چگونه تشخیص دهیم که سنگ عقیق تقلبی است؟

سنگ عقیق سلیمانی در رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی وجود دارد که ترکیب آن‌ها می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند. درعین‌حال، عقیق‌های تقلبی زیادی وجود دارد که از عقیق اصل تقلید می‌کنند. این روز‌ها عقیق‌های تقلبی در فروشگاه‌های اینترنتی بسیار یافت می‌شود. در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا متوجه شوید که چگونه می‌توانید بر اساس ۷ توصیه ما یک سنگ سلیمانی عقیق اصل بخرید.

عقیق واقعی دارای لایه‌های رنگارنگ پیوسته است. رایج‌ترین عقیق تقلبی کلسدونی یا جاسپر رنگ شده است. برای تشخیص عقیق واقعی از تقلبی به رنگ آن دقت کنید. رنگ‌های نئون پر جنب‌وجوش نشانه‌ای از تقلبی بودن سنگ است. حباب‌های گرد داخل سنگ ساختگی است. برخی از عقیق‌های تقلبی را می‌توان با چاقو خراش داد.

فرمول شیمیایی سنگ عقیق سلیمانی مانند کوارتز (SiO۲) است، با این حال، درحالی‌که کوارتز یک کریستال است، عقیق از کریستال‌های کوارتز کوچک تشکیل شده است که رنگ‌های مختلف آن باعث ایجاد یک الگوی باشکوه در داخل سنگ عقیق واقعی می‌شود.

عقیق واقعی در رنگ‌های مختلف، بیشتر به رنگ‌های سفید، قهوه‌ای شیری، زرد روشن، نارنجی ملایم، از قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای مایل به قرمز وجود دارد. گوهرشناسان عقیق واقعی را با نوار‌های رنگارنگ سنگ مشخص می‌کنند که می‌توانند دایره‌های متحدالمرکز یا لایه‌های افقی را تشکیل دهند.

این نوار‌ها به دلیل تغییرات جزئی در ترکیب شیمیایی درون کانی‌های عقیق که در اثر تغییرات در محیط تشکیل کانی ایجاد می‌شود، از نظر رنگ متفاوت هستند.

خواص زمین‌شناسی سنگ عقیق سلیمانی:

- فرمول شیمیایی:   SiO2
- درجه سختی: 7
- وزن مخصوص: 2.65-2.66
عقيق سليمانی يا اونيکس يا عقيق رنگارنگ - شبيه آگات می‌باشد و از لایه‌های کالسدونی ساخته شده است و به رنگ‌های قهوه‌ای و سفید یا سیاه و سفید دیده می‌شود.
- نوع رگه‌دار سنگ یمانی  است.
- رنگ رگه‌های عقيق سليمانی سفید و سیاه است. 
- برخی از عقیق‌های سلیمانی طبیعی هستند؛ ولی بسیار از آنها را با رنگ کردن و لکه‌دار کردن عقیق تولید می‌کنند.
- در فرهنگ عوام چشم‌های آشفته و لوچ را به رگه‌های سنگ بابا قوری تشبیه می‌کنند و چشم‌های بابا قوری می‌نامند.

انواع عقیق:

در اینجا لیست کوتاهی برای شما برای شناسایی عقیق واقعی وجود دارد:

عقیق واقعی رنگ‌های طبیعی ملایمی خواهد داشت: سفید، سفید مایل به خاکستری، بژ، قهوه‌ای شیری، زرد روشن، نارنجی ملایم، از روشن تا قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای مایل به قرمز و گاهی آبی روشن.

ازآنجایی‌که عقیق واقعی از کریستال‌های کوارتز ریز تشکیل شده است، سختی عقیق مانند کوارتز است. عقیق واقعی را نمی‌توان به‌راحتی خراش داد. حتی یک چاقو هم روی عقیق واقعی خراش باقی نمی‌گذارد.

به دلیل چگالی نسبتاً زیاد عقیق واقعی، وقتی عقیق واقعی در دست شما باشد، وزن قابل‌توجهی را احساس خواهید کرد. عقیق واقعی نیز نیمه شفاف است، به این معنی که لایه‌ها اجازه می‌دهند نور از بدنه سنگ عبور کند.

تشخیص سنگ عقیق سلیمانی اصل:

برای تشخیص سنگ عقیق سلیمانی اصل اول از همه باید بدانیم عقیق تقلبی را می‌توان با انواع مختلفی از مواد نشان داد. عقیق و کلسدونی بی‌کیفیت را که ظاهر آن‌ها با فرایند مردن بیشتر شده است را عقیق تقلبی می‌دانیم.

عقیق تقلبی معمولاً بسیار درخشان به نظر می‌رسد. رنگ‌های نئونی پر جنب‌وجوش غیرطبیعی مانند صورتی روشن، آبی نئون، فیروزه‌ای، سبز زمردی، آبی زنده و مشکی یکنواخت برای ماژیک عقیق تقلبی از کلسدونی رنگ‌شده معمول هستند.

عقیق‌های تقلبی معمولاً نور را از خود عبور نمی‌دهند. اگر نوری از آن تابیده نشود و سنگ مات باشد، نشانگر عقیق تقلبی است که احتمالاً از جاسپر یا پلاستیک ساخته شده است. نوع دیگری از عقیق تقلبی دارای حباب‌های گاز گرد کوچکی در داخل بدنه سنگ است که این ویژگی شیشه است.

اولین قدم برای تشخیص درست مشاهده دقیق است. پلاستیک ماده بسیار نرمی است و نمی‌تواند پولیش خوب را بپذیرد.

مرحله دوم این است که از چراغ‌قوه استفاده کنید و ببینید آیا نور از بین می‌رود. در بیشتر موارد نمی‌تواند، سنگ خود را روی روزنامه یا کتاب بگذارید و سعی کنید هر حرف نوشته شده در کتاب را تشخیص دهید. عقیق تقلبی به شما اجازه این کار را نمی‌دهد.

عقیق تقلبی که با شیشه مصنوعی نشان داده شده است می‌تواند شبیه یک عینک واقعی باشد، با این حال سعی کنید داخل سنگ را با دقت تماشا کنید.

با استفاده از ذره‌بین می‌توانید حباب‌ها یا چرخش‌هایی را که در یک عقیق واقعی رخ نمی‌دهند، تشخیص دهید. گاهی اوقات حتی می‌توانید آن‌ها را با چشم غیرمسلح ببینید و حباب‌ها حتی ممکن است روی سطح باشند و یک گودال توخالی و گرد باقی بگذارند.

بنابراین، با استفاده از تجهیزات ساده به‌عنوان یک ذره‌بین و منبع نور می‌توانید سنگ عقیق سلیمانی تقلبی را تشخیص دهید.

عقیق واقعی دارای درخشش رنگین کمانی منحصربه‌فردی است و بازی رنگ و الگوی حباب‌دار را نشان می‌دهد درحالی‌که عقیق تقلبی دارای رنگ‌های نارنجی، قرمز و قهوه‌ای ثابت است، بدون هیچ‌گونه اثر رنگین کمانی. همچنین، منابع واقعی عقیق به طور استثنایی مکزیک و ایالات متحده هستند، بنابراین اگر سنگی بدون محل منبع یا خارج از مکزیک و ایالات متحده به شما پیشنهاد می‌شود، عقیق تقلبی است.

قیمت سنگ عقیق

عقیق تقریباً در هر نقطه از زمین یافت می‌شود، اما آیا تمام آن‌ها ارزشمند است؟ اگرچه یافتن یک سنگ گران‌قیمت همیشه نشان‌دهندة اصل بودن سنگ نیست.

بیشتر عقیق‌ها ارزان هستند (۱ تا ۱۰ دلار)، اما برخی از آن‌ها بسته به نوع، رنگ‌ها و مکانی که پیدا شده‌اند، می‌توانند بسیار گران باشند (۱۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار). آن‌هایی که دارای رنگ‌های بسیار زنده، نوار‌های ظریف هستند یا فقط در یک مکان یافت می‌شوند، قیمت بیشتری نیز دارند.

اما مهم است که در نظر داشته باشید که قیمت عقیق در سرتاسر جهان مانند طلا یکسان نیست و عقیق‌های مشابه ممکن است قیمت‌های کاملاً متفاوتی در دو وب‌سایت مختلف داشته باشند، بسته به ترجیحات شخصی فروشنده و ارزش آن‌ها.

اکثر عقیق‌های استاندارد باکیفیت متوسط نسبتاً ارزان هستند و قیمت آن‌ها در واقع بیشتر بر اساس هزینه‌های نیروی کار و ظاهر است. معمولاً گران‌ترین عقیق‌ها بر حسب نوع، عقیق منظره و عقیق آتشین هستند. عقیق آتشی مکزیکی باکیفیت بالا با همان اندازه ممکن است بیش از ۵۰ دلار قیمت داشته باشد و حتی به قیمت ۱۰۰۰ دلار برسد.

یک عقیق منظره باکیفیت بالاتر از حد متوسط (عقیق دندریتی) یا عقیق خزه‌ای بسته به جذابیت منظره می‌تواند از ۲۰ دلار تا بیش از ۲۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

انواع سنگ عقیق

عقیق‌ها انواع زیادی دارند: عقیق منظره، عقیق آتشین، عقیق توری دیوانه، عقیق لیک سوپریور، عقیق دندریتی و خزه‌ای که در واقع عقیق واقعی نیستند؛ زیرا نوار‌های رنگی ندارند، اما همچنان به‌عنوان عقیق فروخته می‌شوند و می‌توانند بسیار گران باشند.

سخن نهایی

این مقاله به شما تمام آنچه لازم است در مورد سنگ عقیق سلیمانی بدانید را برایتان با جزئیات آموخت. اگر قصد خرید سنگ عقیق دارید تمام مواردی که در بالا گفتیم موقع خرید اجرا کنید تا از اصل بودن سنگ مطمئن بشوید. همچنین اگر قصد خرید شما فواید فراوانی است که سنگ های عقیق سلیمانی دارند پیشنهاد می‌کنیم تا از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید چرا که عقیق های تقلبی بسیار فراوان و گاهی از سنگ های اصل گرانت هم هستند.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۸:۴۴ بعد از ظهر
نظرات (1)

شیرین کنگرانی  ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۶:۵۸ قبل از ظهر

زیباست

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد