سقوط 50 دلاري بازار جهاني طلا

سقوط 50 دلاري بازار جهاني طلا
قیمت طلا در مسیر نزولی قرار گرفت و بیش از 50 دلار سقوط کرد. روز گذشته قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در پی تقویت دلار آمریکا با سقوط قیمت مواجه شد و با سقوط به 1382 دلار براي هر اونس، نسبت به رکورد 5/1432 دلاري روز قبل یک افت روزانه تقریبا 50 دلاری را ثبت کرده كه اين سقوط در ادامه كار بازار تداوم يافت.
بهای  سکه در بازار تهران در واکنش به این وضعیت  به دلیل  چسبندگی قیمت تنها با 1000 تومان کاهش قیمت مواجه شد و به نرخ 350 هزار تومان عرضه شد. در بازار ارز، یورو با 4 تومان کاهش قیمت 1412 تومان فروخته شد، در حالی که دلار آمریکا 2 تومان گران شده و 1065 تومان فروخته شد.
سقوط 50 دلاری قیمت طلا
قیمت طلا در مسیر نزولی قرار گرفت و بیش از 50 دلار سقوط کرد. روز گذشته قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در پی تقویت دلار آمریکا با سقوط قیمت مواجه شد و در پایین‌ترین سطح تا 90/1382 دلار افت کرد که نسبت به رکورد 5/1432 دلار روز قبل یک افت روزانه تقریبا 50 دلاری را ثبت کرده اما تا ساعت 17 به وقت تهران تا سطح 1391 دلار بالا آمد.
بهای سکه در بازار تهران در واکنش به این وضعیت به دلیل چسبندگی قیمت تنها با 1000 تومان کاهش قیمت مواجه شد و به نرخ 350 هزار تومان عرضه گرديد. سکه در برخی مناطق نیز 349 هزار تومان رقم خورده است. سکه طرح قدیم و نیم سکه بدون تغییر به ترتیب 376 هزار تومان و 176 هزار تومان فروخته شدند. از قیمت ربع سکه نیز 500 تومان کاسته شده و 89 هزار تومان به مشتریان عرضه شد.در بازار ارز، یورو با 4 تومان کاهش قیمت 1412 تومان فروخته شد، در حالی که دلار آمریکا 2 تومان گران شده و 1065 تومان فروخته شد.
موافقت رییس‌جمهور آمریکا با ادامه یافتن معافیت مالیاتی طبقه متوسط در این کشور در حالی 2 روز قبل از سوی کارشناسان و تحلیلگران به منزله افزایش تقاضا برای خرید دارایی‌های پرریسک و بلندمدت و افت ارزش برای دلار تحلیل شده بود، که روز گذشته همراهی جمهوری خواهان با این قانون را به مثابه تقویت تکیه گاهی برای بهبود اقتصادی ایالات متحده ارزیابی کرده‌اند. دلار آمریکا دیروز از یک رویداد اقتصادی در حالی تقویت شد که روز قبل از آن برخوردی سیاسی با این قانون افت ارزش دلار را در بازارهای مالی و پولی جهان در پي داشت. به هر حال تقویت برابری دلار تا 3190/1 به ازای هر یورو همزمان با بالا گرفتن مجدد تنشها در شبه جزیره کره به تقویت دلار و به عقیده برخی خروج مقداری از دارایی‌ها از آسیا منجر شد. در آمریکا برخی تداوم معافیت‌های مالیاتی را موجب کسری بودجه دانسته‌اند در اين ميان شرکت رتبه‌بندی مودیز نیز گسترش معافیت‌های مالیاتی را موجب کاهش رتبه AAAاعتباری آمریکا ندانسته است. از صندوق سرمایه‌گذاری طلا SPDR نیز خبر می‌رسد که حجم ذخایر طلای خود را به 726/1297 تن کاهش داده است. انتشار خبر افزايش نرخ بهره در چين نرخ طلا را با كاهش بيشتر مواجه ساخت. از جمله اخبار بازار ارز داخلی تکذیب شایعه توقف فروش دلار دولتی به مسافران در راسته صرافان چهارراه استانبول است. مصطفی خانزاده صاحب صرافی نور در این منطقه با رد این شایعه افزود: تعداد صرافی‌هایی که از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت می‌کنند به چند صرافی تقلیل یافته، اما این به معنی حذف دلار دولتی مسافری 2000 دلاری نيست، اما تنها چند صرافی به این کار اهتمام می‌ورزند. روز گذشته دلار دولتی در این راسته 1045 تومان و دلار آزاد 1065 تومان به فروش می‌رسید. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۷:۹:۱ قبل از ظهر
نظرات (1)

خسروانی  ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۳:۱۰ قبل از ظهر

این دیگه قدیمی هستن از این مدل ها کم استفاده میشن این طور نیست ؟

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد