نرخ طلا درهفته جاری افزایش می یابد

نرخ طلا درهفته جاری افزایش می یابد
به دنبال نظرسنجی که از 16 نفر از تحلیلگران، سرمایه گذاران و معامله گران بلومبرگ نسبت به تغییرات نرخ طلا، در هفته جاری، صورت گرفت، آنان بدین صورت پیش بینی کردند: 56 درصد و یا 9 نفر نسبت به افزایش نرخ طلا، 4 نفر افت بهای طلا و 3 نفر نسبت به نوسانات نرخ طلا، نظر خاصی نداشتند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)، سرمایه گذاران همچنان به دنبال یک سرمایه جایگزین برای پول نقد هستند و تا به حال طلا را بهترین جایگزین پیدا کرده اند.
براساس این گزارش، معاملات آتی طلا برای تحویل فوری در ماه فوریه، در بخش کامکس نیویورک، با افت 1.5 درصد و با نرخ 1384 دلار و 80 سنت در هر اونس معامله شد.بهای طلا در همین بازار در تاریخ 7 دسامبر، به 1432 دلار و 50 سنت در هر اونس رسیده بود.
برپایه گزارش سایت طلا، به دنبال گزارش بانک مرکزی چین، مبنی بر گسترش وام دهی این بانک به بانکهای دیگر، منجر به کاهش نرخ طلا در بازار آسیا شد.
افت نرخ طلا در این اواخر موجب شد تا سرمایه گذاران به سمت این فلز گرانبها کشیده شده ه به گفته تحلیلگران همین موضوع میتواند منجر به رشد مجدد نرخ طلا شود.
این گزارش می افزاید، بهای یورو در روز جمعه با کاهش همراه بود.
در هفته جاری سران اتحادیه اروپا در تاریخ 16 و 17 دسامبر، نشستی خواهند داشت تا نسبت به تشدید نگرانیهای بحران بدهی های منطقه یورو به دنبال راه چاره ای باشند.
نرخ برابری یورو در برابر دلار به 1.3150 رسید.
در هفته گذشته، بهای یورو در برابر دلار بیش از 1.2 درصد کاهش یافت.نرخ ین در برابر دلار با افزایش 0.2 درصد همراه بود.
شایان ذکر است، اطلاعات اقتصادی ایالات متحده در روز گذشته، مربوط به شاخص اعتماد مصرف کننده بود، که نسبت به شش ماه گذشته به بالاترین سطح رسید، همچنین شاخص تراز تجاری آمریکا نیز بارشد همراه بود، همین آمارها موجب اعتماد سرمایه گذاران به اقتصاد این منطقه گردید و معاملات بازار سهام را افزایش داد. 
منبع خبر: اکونیوز
  ۲۲ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۳۲:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد