سومين نمايشگاه بين‌المللي طلا و جواهر، نقره و ساعت افتتاح شد

سومين نمايشگاه بين‌المللي طلا و جواهر، نقره و ساعت افتتاح شد
سومين نمايشگاه بين‌المللي طلا و جواهر، نقره و ساعت و صنايع وابسته با حضور اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس و اعضاي اتحاديه طلا و جواهر صبح ديروز افتتاح شد.
سومين نمايشگاه بين‌المللي طلا و جواهر، نقره و ساعت و صنايع وابسته با حضور اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس و اعضاي اتحاديه طلا و جواهر صبح ديروز افتتاح شد. ارسلان فتحي‌پور در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه با بيان اين مطلب كه در اوضاع كنوني اقتصادي جهاني و بي‌ثباتي آن تقاضا براي دريافت طلا با عنوان يك كالاي امن همچنان وجود دارد گفت: به‌نظر مي‌رسد ما با رشد اقتصادي ضعيفي در سال 2011 مواجه باشيم.
وي افزود: با اين حال براساس آنچه شوراي طلا پيش‌بيني كرده است مصرف اين كالاي امن در كشوري چون چين به دو برابر مي‌رسد و اين موضوع بدان معنا است كه چين با پيشي گرفتن از هند به رتبه نخست دست پيدا كرده است.
او گفت: كميسيون اقتصادي مجلس در صدد است تا با راه‌اندازي بورس طلا و جواهر در بورس فلزات كشور اندكي از مشكلات اعضاي اين صنف بكاهد و آن را در رايزني با مسئولان وزارت صنايع و معادن پيگيري مي‌كند. فتحي‌پور با عنوان اين مطلب كه اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس در زمان تصويب قانون دريافت عوارض سه درصدي ماليات بر ارزش افزوده نهايت همكاري را با اعضاي صنف طلا و جواهر كشور داشته است،اضافه كرد: برگزاري سه نشست تخصصي در كميسيون اقتصادي مجلس و شش نشست در مركز پژوهش‌ها حاصل تلاش‌هاي ما بوده است.
اين نماينده مجلس ادامه داد:مجلس همچنين درصدد است تا با حل و فصل موضوع قاچاق طلاي خام مبارزه جدي با ورود طلاي غير استاندارد داشته باشد. سه‌هزار توليدكننده در صنف طلا و جواهر كشور وجود دارد و اميدواريم با وجود ذخاير غني طلا و جواهر در كشور بتوانيم رتبه خود را در جهان افزايش دهيم.
فتحي‌پور با اشاره به نشست هفته آتي كميسيون اقتصادي مجلس با مديران عامل بانك‌هاي كشور با بانك مركزي ادامه داد: از مسئولان اين بانك‌ها مي‌خواهيم كه براي افزايش توليد و صادرات تسهيلات مورد نظر را در اختيار اعضاي صنف طلا و جواهر قرار دهند و تعرفه انتقال تكنولوژي مدرن اتحاديه طلا و جواهر را به صفر برسانند.اين نمايشگاه تا 6 دي ماه 89 در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برقرار است. 
منبع خبر: تهران امروز
  ۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۷:۶:۵۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد