آمار ضعیف‌تر از انتظار اشتغال آمریکا طلا را از افت هفتگی نجات داد/ هر اونس 1324 دلار

آمار ضعیف‌تر از انتظار اشتغال آمریکا طلا را از افت هفتگی نجات داد/ هر اونس 1324 دلار
پس از سقوط طلا به پایین‌ترین سطح دو ماه اخیر خود در جلسه گذشته، در معاملات روز جمعه قیمت اونس ثابت باقی ماند
 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، رونالد لونگ معامله‌گر ارشد شرکت لی‌چئونگ در هنگ‌کنگ اعلام کرد:«  اظهارات هفته گذشته مقامات فدرال‌رزرو روی طلا فشار وارد کرده و ما باید آمار اشتغال را ببینیم، آماری که به نظر خوب می‌آید.»
در پس سقوط تولید، فعالیت‌ کارخانه‌های آمریکایی در ماه آگوست برای نخستین بار در شش ماه گذشته کاهش یافت اما این افت اثری روی افزایش رشد اقتصادی در سه‌ماهه سوم نگذارد.
دیگر آمار اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد که افرادی که برای مزایای بیکاری ثبت نام کرده‌اند بیش از حد انتظار افزایش یافته که این موضوع نشان‌دهنده قدرت پایدار بازار نیروی کار آمریکاست.
هر اونس طلا در معاملات امروز بدون تغییر یکهزار و 312 دلار و 50 سنت معامله شد. این فلز در روز پنجشنبه به پایین‌ترین سطح دو ماه اخیر خود رسیده بود.
گزارش اشتغال فراتر از انتظار بخش غیرکشاورزی در روز جمعه باعث تقویت دیدگاه فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره در ادامه سال جاری شده است.
جیمز استیل،‌ تحلیلگر HSBC در یادداشتی اعلام کرد: « ارقام مناسب اشتغال می‌تواند نگرانی‌ها را در خصوص افزایش نرخ کوتاه مدت بیشتر کرده و موجب تقویت دلار و افت طلا شود. پس از روز جمعه، ایالات متحده وارد تعطیلات سه‌روزه خواهد شد، موضوعی که موجب رزرو سریع‌تر قراردادها طلا می‌شود.»
طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است، به طوری که افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری طلا را افزایش داده در حالی که موجب تقویت دلار می‌شود.
در روز جمعه، شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد ارزهای دیگر مورد سنجش قرار می‌دهد، با افت مواجه شد.در روز جمعه، دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با ثبت سومین روز افت متوالی خود به 937/89 تن رسید.
در بازار فلزات گرانبهای دیگر هر اونس نقره با 0.6 درصد کاهش قیمت 18 دلار و 95 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین با 0.6 درصد افزایش به 1049 دلار و 35 سنت رسید و پالادیوم نیز با 0.5 درصد افزایش قیمت 666 دلار و 70 سنت به ازای هر اونس معامله شد.
منبع خبر: اقتصاد نیوز
  ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد