در بازار داخلی طلا و سکه چه خبر بود؟

در بازار داخلی طلا و سکه چه خبر بود؟
بهای اونس طلا در هفته گذشته با افت و خیز حدود ۵۰ دلاری مواجه شد و همین امر کافی بود تا نقش اصلی تری نسبت به دلار در بازار ارز نسبت به طلای داخلی ایفا کند. دلار در یک هفته اخیر تنها در محدوده ۱۵ دلار در نوسان بود.

در بازار امروز چهارشنبه قیمتها با تبعیت از اونس جهانی طلا که رشد خود را از بعداز ظهر روز گذشته آغاز کرده بود، در ادامه رشد بهای روز قبل باقی ماندند. برهمین اساس هر قطعه سکه بهار آزادی امروز یک هزار تومان نسبت به آخرین ساعات کاری روز گذشته افزایش یافت و به رقم یک میلیون و 124 هزار تومان به فروش رسید.
نیم سکه در بازار سکه بدون نوسان 573 هزار تومان عرضه شد و ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب با 2 و 3 هزار تومان رشد، 301 و 185 هزار تومان قیمت خوردند.
هر گرم طلای 18 نیز در بازار تهران امروز به بهای 114 هزار و 500 تومان به فروش رسید که آن هم رشد قیمت خود را متأثر از اونس طلا روز گذشته به پیشواز رفته بود و امروز با تقویت جزئی 100 تومانی مواجه شد.
هر مثقال طلای 17 عیار هم با تغییر جزئی در بهای 496 هزار تومان معامله شد.
اما در بازار ارز هر دلار آمریکا با عقب نشینی 2 تومانی 3550 تومان در صرافی ها به فروش رسید.
یورو 15 تومان افزایش یافت و درهم امارات هم یک تومان از ارزشش را از دست داد.
امروز در بازارهای جهانی هر اونس طلا در محدوده 1350 دلاری در نوسان بود و طبق معمول آمارهای اقتصادی در آمریکا موجب نوسان این فلز گرانبها شده است.
انتشار آمارهای امیدوارکننده و همچنین اخبار نگران کننده برای این کشور موجب افت و خیز ارزش دلار جهانی شده و نوسان بازار جهانی طلا به دنبال خواهد داشت.
به نوشته سایت طلا، در حال حاضر تصمیم گیری فدرال رزروآمریکا در مورد نرخ بهره همچنان چالش اصلی این بازار بشمار می آید، لذا موسسات و تحلیلگران اقتصادی و کارشناسان بازار طلا اظهارات متفاوتی در این زمینه عنوان می کنند.
نشست بانک مرکزی آمریکا در 20 و 21 سپتامبر برگزار خواهد شد و این نشست جلسه مهمی برای این بازار فلز زرد محسوب می شود.

منبع خبر: 
  ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۵:۲۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد