افزایش جهانی نرخ طلا در یک هفته

افزایش جهانی نرخ طلا در یک هفته
افزایش جهانی نرخ طلا در بازارهای جهانی که ناشی از انتشار گزارش شاخص‌های اقتصادی بریتانیا بود، هفته گذشته نرخ طلا در ایران را هم با افزایش نسبتا چشمگیری رو به‌رو ساخت.

روز پنجشنبه و در آخرین روز کاری هفته گذشته، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در حالی یک میلیون و ٢١ هزار و ٩٠٠ تومان ارزشگذاری شد که در آغاز همان هفته یک میلیون و ١١١ هزار و ٥٠٠ تومان خرید و فروش می‌شد. نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در هفت روز گذشته
 ١٤ هزار تومان گران شد و با نرخ یک میلیون و ١٢٣ هزار تومان هفته را به پایان برد. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ٥٧٣ هزار تومان و ٣٠٢ هزار تومان در روز پنجشنبه به بازار عرضه شدند که بر این اساس نیم سکه در هفته اخیر، سه هزار تومان و ربع سکه پنج هزار تومان گران‌تر شد. قابل توجه است که ربع سکه در هفته گذشته چند بار رکورد بالاترین قیمت یک سال اخیر خود را شکانده بود. سکه یک گرمی نیز با قیمت ١٨٣ هزار تومان به کار خود در هفته پایان داد.
در بازار جهانی، از نرخ اونس طلا در روز جمعه اندکی کاسته شد  محمد کشتی‌آرای- رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر- با اشاره به اینکه از شنبه تا چهارشنبه هفته گذشته بازار جهانی طلا شرایط آرامی را پشت سر می‌گذاشت، اظهار کرد: قیمت هر اونس طلای جهانی تا روز چهارشنبه تقریبا ثابت و حدود ۱۳۲۵ دلار بود. یک تحلیلگر باسابقه مسائل بازار طلا پیش بینی کرد که فدرال رزرو امریکا در نشست سپتامبر نیز مانند نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و این مساله در نهایت موجب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد. جرالد کلنته، تحلیلگر برجسته و باسابقه اقتصادی در سخنانی تاکید کرد: گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو امریکا در نشست سپتامبر شبیه گمانه‌زنی‌های نشست ژوئن است و به نظر من فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را افزایش نمی‌دهد..

منبع خبر: 
  ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۵:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد