قیمت طلا تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو

قیمت طلا تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو
قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه به کمتر از ۱۳۲۸ دلار رسیده که این پایین ترین رقم در یک هفته اخیر به شمار می رود این در حالی است که برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر اظهارات مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، روز دوشنبه لائل برینارد از مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا در یک نشست اقتصادی در شیکاگو سخنرانی خواهد کرد. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی، اظهارات برینارد می تواند تا حد زیادی وضعیت قیمت طلا و نوسانات ارزش دلار را مشخص کند.
در حالی که نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا تا 21 سپتامبر مشخص نخواهد شد، به نظر می رسد قیمت طلا تا پیش از اعلام نتایج نشست تحت تاثیر اظهارات مقامهای مهم بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.
اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک نیز تاکید کرد: میانگین قیمت هر اونس طلا از زمان برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به 1339 دلار رسیده است. به نظر من بعید خواهد بود که قیمت جهانی طلا پیش از برگزاری نشست مهم فدرال رزرو در ماه سپتامبر با تغییر چندانی روبرو شود.
برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که قیمت طلا با توجه به افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در روزهای گذشته، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده است. به نوشته سایت طلا ، اریک روزن گرین رئیس فدرال رزرو بوستون و دانیل تارولو از مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز روز جمعه بار دیگر از افزایش نرخ بهره حمایت کرده اند.
روزن گرین هشدار داد که اگر افزایش نرخ بهره آمریکا به تاخیر بیفتد اقتصاد این کشور با خطرات بیشتری روبرو خواهد شد.
تارولو نیز تاکید کرد: نمی توانم احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال را رد کنم ولی من منتظر افزایش نرخ تورم در اقتصاد آمریکا هستم.
تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر به 24 درصد رسیده است.
این احتمال برای نشست نوامبر به 26 درصد و نشست دسامبر نیز به 58 درصد افزایش یافته است.
بیل باروش تحلیلگر برجسته موسسه آی آی تریدر نیز گفت: بهترین فرصت برای خرید طلا در شرایط کنونی وقتی است که قیمت به کمتر از 1325 دلار می رسد و بهترین فرصت برای فروش نیز زمانی است که قیمت به بیش از 1350 دلار افزایش یابد

منبع خبر: 
  ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۱:۲۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد