سرمایه گذاران به خرید طلا ادامه می دهند

سرمایه گذاران به خرید طلا ادامه می دهند
دیوید مازا رئیس صندوق سرمایه گذاری استیت استریت در سخنانی تصریح کرد: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه جاری ، یک اقدام تعجب آور نخواهد بود و به نظر من افزایش نرخ بهره تاثیری بر ادامه خرید طلا از سوی سرمایه گذاران بین المللی نخواهد داشت.

به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ،وی افزود: حتی در صورتی که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، هنوز نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا بسیار پایین است و این مساله موجب ادامه خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا خواهد شد.
تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی از ابتدای امسال تاکنون بیش از 12.4 میلیارد دلار را برای سرمایه گذاری در صندوق طلای اس پی دی آر اختصاص داده اند.
وی در ادامه گفت: هنوز فرصت های زیادی برای سرمایه گذاران وجود دارد تا به خرید طلا ادامه دهند. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو شاید یک تاثیر کوتاه مدت و مقطعی بر بازار طلا داشته باشد ولی این تاثیر به هیچ وجه بلندمدت نخواهد بود.
قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون 26 درصد رشد داشته است که بیشترین افزایش از سال 2010 میلادی به شمار می رود. فدرال رزرو آمریکا پس از آنکه در نشست دسامبر گذشته نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش داد، از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده است.
به نوشته سایت طلا، تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا پس از اظهارات اخیر اریک روزن گرین به بیش از 30 درصد رسیده است. رابرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نیز تاکید کرد که آمارهای اقتصادی آمریکا طی ماه های اخیر به اندازه کافی بهبود یافته است تا بتوان نرخ بهره را افزایش داد.
ولی دیوید مازا بر این باور است که آمارهای اقتصادی آمریکا به شدت متناقض بوده و زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره فراهم نشده است. سرمایه گذاران بین المللی نیز هنوز متقاعد نشده اند که آمارهای اقتصادی آمریکا به اندازه کافی قوی بوده است تا فدرال رزرو بتواند نرخ بهره را افزایش دهد.
فرانسیسکو بلانچ رئیس بخش تحقیقات کالا در بانک آمریکایی مریل لینچ نیز تاکید کرد که تا زمانی که فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد، این احتمال وجود دارد که قیمت هر اونس طلا به بیش از 1500 دلار برسد.

منبع خبر: 
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۸:۲۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد