شرایط جدید صادرات مصنوعات طلا ابلاغ شد

شرایط جدید صادرات مصنوعات طلا ابلاغ شد
با توجه به ضرورت حفاظت و اشراف نهادهای حاکمیتی بر موضوعات مهمی چون ورود و خروج ارز و فلزات گرانبها چون طلا، در سالهای اخیر توجه ویژه ای به این موضوع شده و دستورالعمل های مختلفی توسط دستگاههای مسئول تهیه و ابلاغ شده است.

ر این اساس، بانک مرکزی که متولی اصلی نظارت بر ورود و خروج طلا و مصنوعات فلزی گرانبها در کشور است، نقش ویژه ای در پیگیری این موضوع داشته است و بر این اساس، شرایط جدیدی را برای برای نحوه صادرات مصنوعات فلزات گرانبها تهیه و ابلاغ کرده است که این موضوع طی روزهای اخیر در گمرکات سراسر کشور و سازمان توسعه تجارت اجرایی شده است.

بر اساس این ابلاغیه مدیریت کل ریالی و نشر بانک مرکزی ، علاقمندان به صادرات مصنوعاتی چون طلا، نقره و پلاتین، در ابتدا باید با مراجعه به گمرک، نسبت به ثبت اظهارنامه صادراتی خود اقدام کنند و سپس بانک مرکزی یا کارگزار آن باید در خصوص کارشناسی و ارزیابی محموله صادراتی اقدام کند.
در مراحل بعد نیز اقداماتی چون ثبت تعهات صادرکننده، تکمیل مراحل صادرات و خروج محموله، خروج محموله ظرف 6 ماه پس از صدور مجوز و تسویه تعهدات توسط صادرکننده انجام پذیرد.
بانک مرکزی در پایان این دستورالعمل خود تاکید کرده است که مصنوعات فلزات گرانبهای صادراتی باید دارای مجوز استاندارد (انگ و عیار) یا پروانه کاربرد علامت استاندارد (انگ اجباری) از سازمان ملی استاندارد ایران باشد.

منبع خبر: 
  ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲:۳۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد